Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Idag har babyen på 4 mnd. fått i seg hele 60-70 ml. melk og det er ALT babyen har fått i seg! Har prøvd å mate, men nekter og får hun i seg noe gulper hun alt opp igjen. Brystet er fult av slim og ho er tett i brystet. Fikk astmamedisin på legevakta her om dagen, men det hjelper ikke på slimet som surkler og surkler og gjør at ho ikke spiser!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Uff, ville kontaktet legevakten igjen jeg, så små barn blir veldig fort dehydrert.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Og ho har kanskje tissa to ganger! Skifta bleie nå for første gang siden halv åtte idag morges og bleia var ikke full en gang
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 Høres ut som RS-virus synes jeg. Ville absolutt kontaktet legevakten på nytt så de fikk sjekket ungen igjen. Kanskje trenger hun hjelp til pusten og for å få i seg nok væske. Veldig mange babyer som blir lagt inn noen dager om de får rs-virus (bronkiolitt) http://nhi.no/foreld...virus-2817.html
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 Da ble det legevakta igjen!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 Det var godt, håper dere får komme inn en tur. Er så fælt når så små blir så syke. Masse god bedring til lille! Det går RS-virus nå og det ligger flere små babyer på barneavdelingen med litt pustehjelp og væsketilførsel.
☆☆☆ Skrevet 18. februar 2012 #8 Skrevet 18. februar 2012 Når et så lite barn knapt nok tisser, er det nok ingen vei utenom legevakta, nei. Håper dere får den hjelpen og tryggheten dere trenger i denne situasjonen.
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 18. februar 2012 #9 Skrevet 18. februar 2012 Sitter her nå og venter. ho sover for ho får jo ikke i seg mat. når ho spiser tar det to minutter så kommer alt opp igjen. tilogmed til morgen idag var ikke bleia helt full og på morgenen kan man omtrent slå ihjel noen med den til vanlig
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 18. februar 2012 #10 Skrevet 18. februar 2012 Sitter her nå og venter. ho sover for ho får jo ikke i seg mat. når ho spiser tar det to minutter så kommer alt opp igjen. tilogmed til morgen idag var ikke bleia helt full og på morgenen kan man omtrent slå ihjel noen med den til vanlig
2 hjertegull :) Skrevet 18. februar 2012 #11 Skrevet 18. februar 2012 Så bra at dere er på legevakta da! Da får hun hjelp. Fortsett gjerne å oppdatere når du kommer hjem. Spennende å vite hva de finner ut God bedring
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 18. februar 2012 #12 Skrevet 18. februar 2012 Jeg er sikker på at det bare er en lege på jobb. har straks venta i to timer
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #13 Skrevet 18. februar 2012 De er vel gjerne minst to leger, men de må ofte reise ut enten på hjemmebesøk, med ambulansen eller til institusjoner som f.eks sykehjem som ikke har lege på huset i helgene. Da blir det bare en lege igjen på legevakten... Kjedelig å vente så lenge med et lite barn, et barn på 4 mnd med pustebesvær bød jo prioriteres foran mange andre som besøker legevakten en lørdag ettermiddag synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #14 Skrevet 18. februar 2012 De er vel gjerne minst to leger, men de må ofte reise ut enten på hjemmebesøk, med ambulansen eller til institusjoner som f.eks sykehjem som ikke har lege på huset i helgene. Da blir det bare en lege igjen på legevakten... Kjedelig å vente så lenge med et lite barn, et barn på 4 mnd med pustebesvær bød jo prioriteres foran mange andre som besøker legevakten en lørdag ettermiddag synes jeg. hehe, tror du at alle i Norge bor på steder med flere leger og ambulanse? her jeg bor er det bare en lege, som vi deler med en annen kommune, og ambulansen er i et annet fylke flere mil unna.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #15 Skrevet 18. februar 2012 Legen sa hun bare hadde en liten virusinfeksjon etter å ha sjekka øre, temp og halsen. Jeg sa det med bleiene, men ho sa ho ikke var dehydrert og det var vanlig at de ikke ville spise når de var litt dårlige. Hun mente også at jentungen ikke hadde astma, noe både vi og forrige legen mente. Jaja ...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #16 Skrevet 18. februar 2012 Da gutten min fikk en kraftig runde med oppkast og diare da han var liten fikk vi beskjed om at så lenge de kom snørr og tårer når ungen gråt var det ingen umiddelbar fare for dehydrering. Men om ungen ble apatisk, ikke får blikkontakt og øynene ble tørre selv ved gråt, da var det på tide med intravenøs vesketilførsel. Nå var ungen min eldre da, nesten 1 år, da tåler de litt mer. Pass på jenta i natt du, så håper vi hun er bedre i morgen. God bedring til lille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå