Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Mini begynte i bhg for fullt denne uken (etter 1,5 ukers tilvenning). Før dette var det veldig variabelt når han sovnet og sto opp, men nå prøver vi (hvertfall jeg) å være konsekvent også i helgene. Jeg må vekke ham kl 7 før vi drar, og så sover han ca 2 timer fra 11.30. Av og til sovner han kl 19 på kvelden. Men etter en 12-timers natt følger gjerne en kveld hvor han holder seg våken til 20-21. Dagen etter er han stuptrøtt og sovner tidlig igjen. Håper dette stabiliserer seg etter en tid. Hva er deres erfaring, og hvor mye søvn blir det ila døgnet?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Lillegutt begynte i bhg i september, da var han akkurat ett år. På bhg - dager legger vi han kl 19 (går bare i bhg 3 dager i uken..) . Jeg vekker han kl 0630 på bhg-dager, og vi er ute av døren 0730. Han sover to timer i bhg, ca fra kl 12-14. På dager vi har fri sover han så lenge han vil på morgenen, men pleier å våkne rundt 09-0930. Han får også være litt lengre oppe disse dagen dersom han ikke virker særlig trøtt. Men ikke lengre enn til kl 20. Min erfaring er at ungen sover like godt uansett når han legges, vi følger hans rytme. Er han trøtt en dag - så legger vi han tidlig. Er han ikke trøtt, så får han gjerne være lengre oppe Alt dette går veldig bra, og det er ikke slik at det ene har innvirkning på det andre.. Men jeg hører jo om folk som Må ha strikte rutiner på alt - ungene må legges og vekkes til samme tidspunkt hver dag, uavhengig om det er bhg - dag, fridag, eller helg. Hvis de ikke følger rutinene, så blir hele dagen snudd på hodet. Slik er det ikke hos oss, men du må nesten bare prøve deg frem og se hva som funker? Men for å svare på spørsmålet ditt; på barnehagedager sover lillegutt ca 14 timer i døgnet (12 timer natt + 2 timer dupp i bhg).
El1 Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Rett etter barnehagestart sov han max 10 timer i døgnet. Etter 3 mnd i barnehage sover han ca 13 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå