Gå til innhold

veiing av den nyfødte!?!!?

Anbefalte innlegg

Gjest Prinsesse 07.01-12
Skrevet

Lurer på hvor ofte dere veier deres nyfødte barn på helsestasjonen?

Selv så benytter jeg meg av åpen veietid hver uke. det vil si at jeg veier vesla mi en dag i uka. Jeg syntes at det er greit siden ho får mm og jeg ikke hele tiden kan kontrolere at hun spiser nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg veide hver uke med førstemann, og nesten bare de ordinære kontrollene med nr 2... Har digital vekt hjemme, så veide meg selv med og uten henne i armene så så jeg jo fort om hun la på seg eller ikke. Tipper jeg gjør det slik med tredjemann også. Første permisjon syntes jeg det var så koselig å trille til helsestasjonen og få sjekket at han vokste som han skulle, men både sist og nå vil jeg helt klart bruke tiden min på andre ting enn å gå dit hver uke. Ja, med mindre lillebror er bitteliten og vokser dårlig, da. Det er helt noe annet :)

Skrevet

Min første veide jeg kun på kontrollene, og hun fikk også bare morsmelk.. :)

Greit nok at man ikke kan kontrollere mengden, men man merker jo om de plutselig spiser mindre.. :)

Skrevet

Jeg veide min nyfødte hver uke de første 4ukene, så veide jeg han hver andre uke til 6mnd, så har vi veid han en gang i mnd etter det.. Dette er ikke vanlig.. :P Vi har veid så mye pga lav fødselsvekt. Normalt er vel å måle på kontrollene eller ved behov.

Skrevet

Jeg har veid mine 2 barn hver måned og det kommer jeg til å prøve å gjøre denne gang også.. Veldig kjekt å følge vekten måned for måned.

Gikk alltid på den datoen de ble født, eller nærmeste om den falt på en stengt dag eller helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...