Gå til innhold

bør jeg kontakte lege etter dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min på 2 var til lege på onsdag pga røde og vonde øyne. legen visste ikke hva det var, men undersøkte grundig.. han hadde ikke feber før vi dro til legen..

når vi kom hjem sov han en halv times tid på sofan og da han våknet hadde han plutselig 39,5 i feber. siden hae den vært av og på, og vi har brukt febernedsettende da den stiger over 40 om vi lar være.. han er pigg og "frisk" etter han får medisin og går tibake på normaltemperatur..

nå er dette tredje dagen med av og på, og allmenntilstanden er ganske dårlig, han drikker lite og bleien er oransje og det er lite tiss.. han har ikke hatt avføring siden onsdag... og er litt forkjølt ellers, men han pleier aldri å få feber når han er forkjølt..

bør jeg kontakte lege igjen? øynene er forsåvidt bedre, men feberen er høy og har vart lenge.. han er veldig sjeldent syk, kan kanskje telle det på en hånd de gangene han har vert syk, og det er inkludert RS som han fikk relativt mildt (det verste var over på en kveld hjemme) jeg er ikke vandt til syke barn, så jeg vet ikke hvor grensene går, men jeg synes dette er ekkelt! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått til legen. God bedring!

Skrevet

Ring legevakten å hør hva de mener :)

Skrevet

Jeg hadde ringt til legevakten og hørt hva de synes.

God bedring :)

Skrevet

Her har vi vært syke i over en uke, jenta på 2 år har ligget på rundt 39,6 i feber i dagesvis. Den har også havnet over 40 og under 39. Vi har vært til legen 2 ganger og ringt legevakten 2 ganger:) Ingen som reagerer negativt på det. Sist vi var hos legen ble det Penicillin på henne.

Det vil jo som oftest "bare" være virus, men ingen skam å ringe legen når det gjelder små barn :) Lykke til.

Skrevet

Det ble pencilin og mellomørebetennelse på oss.. hun har ikke klaget på smerter så jeg er glad vi ringte! :) takk for dytten damer, tenkte jeg ikke skulle komme til legen med et "friskt" barn en lørdag, bare for å være hysterisk... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...