Gå til innhold

Lager dere fastelavensboller i morgen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bake masse boller, ha krem og kose oss:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet det er fastelaven idag?

Skrevet

Selvfølgelig baker vi boller på fastelavenssøndag :)

Skrevet

Du vet det er fastelaven idag?

Hvordan får du fastelavenssøndag til å bli på en lørdag?

Skrevet

Å faen. Trodde det var søndag jeg :P HAHA

Skrevet

Jepp vi skal til morfar og jeg skal lage masse boller til å ta med og ha krem og syltetøy på :D :D

Skrevet

Shit...trodde fastelaven var over jeg. Blir butikktur på meg etterpå.

Skrevet

Kanksje litt utradisjonelt, men vi er bare to i huset, så vi tenkte vi heller skulle bake en jordbærterte med krem i år:

http://www.nrk.no/mat/1.7701359

Heller bake boller når vi har blitt en til i huset :)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Nei, det skal vi IKKE! Det er bare noe tull handelstanden har funnet på for å få selge mer fløte og gjær, og her i huset lar vi oss ikke lure av sånt kommersiell tull, så i morgen skal vi tygge gamle brødskorper og hånle av de som biter på all slags tull!

Vi baker boller når VI har lyst, og ikke når markedskreftene bestemmer at vi skal!

Skrevet

lurer på om jeg skal lage boller med vaniljekrem inni. Så det het fastelavensboller på matprat.no

Vet det sikkert ikke er de orginale, men høres mye bedre ut :)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Vi skal lage sukkerboller (berlinerboller) og fastelavensboller.. nam :D

Skrevet

Nei, det skal vi IKKE! Det er bare noe tull handelstanden har funnet på for å få selge mer fløte og gjær, og her i huset lar vi oss ikke lure av sånt kommersiell tull, så i morgen skal vi tygge gamle brødskorper og hånle av de som biter på all slags tull!

Vi baker boller når VI har lyst, og ikke når markedskreftene bestemmer at vi skal!

Fantastisk! Det var dagens beste :D

Skrevet

Her jeg bor er det faktisk vanlig å kalle berlinerboller for fastelavnsboller, hver gang det er berlinerboller til kaffimat på jobb er det en eller annen kollega som skal mene at det er feil siden det ikke er fastelavn.

Jeg er glad i smultbakst når andre har laget det, men er ikke noe særlig på det selv. Dessuten er foreldrene mine innflyttere og ser forskjellen på fastelavnsboller og berlinerboller, så jeg er ikke oppvokst med denne sammenblandingen. Samboer er også vant med fete hveteboller med krem, så om mixeren blir dratt fram er det nok hveteboller som blir bakt :)

Skrevet

Jeg skal bake boller med makronfyll, deilig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...