Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Vi skal bake masse boller, ha krem og kose oss:)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Selvfølgelig baker vi boller på fastelavenssøndag
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #4 Skrevet 18. februar 2012 Du vet det er fastelaven idag? Hvordan får du fastelavenssøndag til å bli på en lørdag?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #5 Skrevet 18. februar 2012 Å faen. Trodde det var søndag jeg HAHA
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 Jepp vi skal til morfar og jeg skal lage masse boller til å ta med og ha krem og syltetøy på :D
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #7 Skrevet 18. februar 2012 Shit...trodde fastelaven var over jeg. Blir butikktur på meg etterpå.
3 små skatter Skrevet 18. februar 2012 #8 Skrevet 18. februar 2012 Kanksje litt utradisjonelt, men vi er bare to i huset, så vi tenkte vi heller skulle bake en jordbærterte med krem i år: http://www.nrk.no/mat/1.7701359 Heller bake boller når vi har blitt en til i huset
Gjest Heartbroken Skrevet 18. februar 2012 #9 Skrevet 18. februar 2012 Nei, det skal vi IKKE! Det er bare noe tull handelstanden har funnet på for å få selge mer fløte og gjær, og her i huset lar vi oss ikke lure av sånt kommersiell tull, så i morgen skal vi tygge gamle brødskorper og hånle av de som biter på all slags tull! Vi baker boller når VI har lyst, og ikke når markedskreftene bestemmer at vi skal!
pip pip Skrevet 18. februar 2012 #11 Skrevet 18. februar 2012 lurer på om jeg skal lage boller med vaniljekrem inni. Så det het fastelavensboller på matprat.no Vet det sikkert ikke er de orginale, men høres mye bedre ut
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 18. februar 2012 #12 Skrevet 18. februar 2012 Vi skal lage sukkerboller (berlinerboller) og fastelavensboller.. nam
Himmel og hav Skrevet 18. februar 2012 #13 Skrevet 18. februar 2012 Nei, det skal vi IKKE! Det er bare noe tull handelstanden har funnet på for å få selge mer fløte og gjær, og her i huset lar vi oss ikke lure av sånt kommersiell tull, så i morgen skal vi tygge gamle brødskorper og hånle av de som biter på all slags tull! Vi baker boller når VI har lyst, og ikke når markedskreftene bestemmer at vi skal! Fantastisk! Det var dagens beste
☆☆☆ Skrevet 18. februar 2012 #14 Skrevet 18. februar 2012 Her jeg bor er det faktisk vanlig å kalle berlinerboller for fastelavnsboller, hver gang det er berlinerboller til kaffimat på jobb er det en eller annen kollega som skal mene at det er feil siden det ikke er fastelavn. Jeg er glad i smultbakst når andre har laget det, men er ikke noe særlig på det selv. Dessuten er foreldrene mine innflyttere og ser forskjellen på fastelavnsboller og berlinerboller, så jeg er ikke oppvokst med denne sammenblandingen. Samboer er også vant med fete hveteboller med krem, så om mixeren blir dratt fram er det nok hveteboller som blir bakt
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #15 Skrevet 18. februar 2012 Jeg skal bake boller med makronfyll, deilig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå