Gå til innhold

Hcg nivå uke 4/5


Klikk

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som vet om hcg nivå uke 4/5 på 400 er lavt? Litt usikker på hvor langt jeg egentlig er kommet. Tipper begynnelsen av uke 4 da dette ble målt. Legen mente det var lavt, men får det ikke helt til å stemme med tabeller og sånn jeg selv har funnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde 176 i uke 5. Fikk beskjed om at jeg hadde mista.. Dustelege sier bare jeg da,men uansett.. Hadde ikke mista og er nå 28+4 uker på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Er maks forvirret... Var på ul i går. De kunne ikke se noe. Enten var veg veeeldig kort på vei eller så har jeg mista...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En HCG på 400 er vanlig i uke 4 men lavt for uke 5. Hvis ikke hun så noe på UL, så er du enten i uke 4 eller så er du i uke 5 men har mistet. Vent en uke til, ta en ny HCG og UL, for å se om det er en utvikling. Håper at du fortsatt er i uke 4 og at alt er bra. Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En HCG på 400 er vanlig i uke 4 men lavt for uke 5. Hvis ikke hun så noe på UL, så er du enten i uke 4 eller så er du i uke 5 men har mistet. Vent en uke til, ta en ny HCG og UL, for å se om det er en utvikling. Håper at du fortsatt er i uke 4 og at alt er bra. Krysser fingrene for deg!

 

Man ser ikke alltid noe på ul i uke 5 heller!!! I uke 6 kan man se fosteranlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

Ok... Er maks forvirret... Var på ul i går. De kunne ikke se noe. Enten var veg veeeldig kort på vei eller så har jeg mista...

 

Hei! Det er svære variasjoner i hcg-nivå fra graviditet til graviditet, men _gjennomsnittlig_ har man et hcg-nivå på 400 ved 4 uker og 4 dager (se www.betabase.info - veldig fin side!), så det høres helt normalt ut, men det viktigste er jo fordoblingstiden. Uke 4 er altfor tidlig til å se noe på ultralyd. Vanligvis ser man ingenting på ultralyd før hcg er minst 1-2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok... Er maks forvirret... Var på ul i går. De kunne ikke se noe. Enten var veg veeeldig kort på vei eller så har jeg mista...

 

Skal sies at da jeg målte hcg (som tidligere sagt var på 176),så kunne ikke gynekologen se noe. Var en liten sort prikk som kunne se ut som en blødning,noe det visstnok ikke var.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Helt normale verdier og det er som de skriver over her ALT for tidlig å se noe ennå. Det er ikke nødvendigvis så enkelt å se noe i uke 6 engang!

Når man har IVF forsøk får man ikke UL før i uke 6/7 pga det ikke er noe å se før den tid!

Så lenge du ikke har noen blødninger så ikke bekymre deg. Har du blødninger sørg for å få tatt en ny hcg-blodprøve. Verdien skal i snitt fordoble annehver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt litt blødninger de siste dagene så tror jeg har mistet.stusset egentlig bare på at legen sa det var for lavt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere flotte jenter! Jeg er helt skjelven og vet ikke hva jeg skal tro. Var så sint og frustrert i helga at jeg rev i stykker helsekortet, kastet nr til jordmor og ringte til moren min og fortalte at hun skulle ha blitt bestemor, men det gikkk galt... Blør fortsatt og gikk helt i kjelleren. Så kommer jeg til legen i dag morges og HCG har steget fra 400 til nærmere 1500 på to dager!!!

 

Tok ny HCG i dag og venter spent på svar på onsdag. Er utrolig nervepirrende å blø hele tiden... For en fæl, fæl berg og dalbane dette er!!!

 

Men da er det i hvert fall håp enda om jeg ikke er så veldig positiv selv!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk:-) Kan jo se ut som at dette går bra alikevel:-) Er selv 4+5 idag. Tok hcg da jeg var akurat 4, den var på 256. Tok ny idag for og se om den stiger normalt. Er spent:-) krysser fingrene for deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Så bra da :)

Selv har jeg begynt å blø litt da :( Så i morgen får jeg vel reise til legen og ta en blodprøve før jeg reiser på jobb :s

Vet at det ikke trenger å gå galt, men har liksom ikke noen god følelse:( Har jo mistet 3 ganger før så odsen er vel kanskje ikke den beste, selvom jeg blødde tom 7+4 når jeg var gravid med jentungen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei... Stakkars deg! Håpe det går bra med deg! Selv har jeg kun mistet to ganger før og er livredd for at der skal gå galt... Er aldri gøy det der...

 

Helt fælt å vente altså... Tør likson ikke håpe helt enda... Har stoppet opp å blø jeg da. Heldigvis, er jo et godt tegn! Håper der går bra med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Dere har kjempefine stigninger begge to. Selv hadde jeg 129 når jeg var 5+0. Tok ny prøve i dag og skal ta en ny på torsdag siden jeg har begynt å blø. Er veldig sikker på at det ikke går veien denne gangen heller.

Det er veldig kjedelig å gå slik å vente, håper dere får svangerskap uten mere blødninger og bekymringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har kjempefine stigninger begge to. Selv hadde jeg 129 når jeg var 5+0. Tok ny prøve i dag og skal ta en ny på torsdag siden jeg har begynt å blø. Er veldig sikker på at det ikke går veien denne gangen heller.

Det er veldig kjedelig å gå slik å vente, håper dere får svangerskap uten mere blødninger og bekymringer!

 

Sender deg mange gode tanker. Håper det går bra. Det trenger ikke bety noe at du blør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en hyggelig telefon i dag om at HCG nå har steget til 8000, er superlettet! Får nok en ny ul snart for å finne ut hvor langt jeg er på vei... Håper så inderlig at spiren holder seg fast og blir stor og sterk!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

Så godt å høre Klikk!! :-) Jeg er også 3.gangsgravid etter 2 SA og deler din bekymring.. Det "gjelder" liksom ekstra mye nå at det går bra, for ikke å havne i habituell abort-gruppa... Glad du fikk gode nyheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Kjempebra Klikk! Synes det er rart at du fikk beskjed om at 400 var lavt altså... Men nå har du fått bevis for at det går riktige veien. Gled deg til tidlig UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere flotte jenter! Jeg er helt skjelven og vet ikke hva jeg skal tro. Var så sint og frustrert i helga at jeg rev i stykker helsekortet, kastet nr til jordmor og ringte til moren min og fortalte at hun skulle ha blitt bestemor, men det gikkk galt... Blør fortsatt og gikk helt i kjelleren. Så kommer jeg til legen i dag morges og HCG har steget fra 400 til nærmere 1500 på to dager!!!

 

Tok ny HCG i dag og venter spent på svar på onsdag. Er utrolig nervepirrende å blø hele tiden... For en fæl, fæl berg og dalbane dette er!!!

 

Men da er det i hvert fall håp enda om jeg ikke er så veldig positiv selv!!! :)

 

Sist svangerskap blødde jeg enorme mengder, mye mere enn ved spontanaborter, jeg var i 5.mnd før jeg kunne begynne å håpe på at det skulle gå bra. Jeg fødte en velskapt gutt :-) Blødningene skyldtes en utvekst fra morkaken, noe som ikke kunne påvises før etter fødselen. Skjønner redselen din; men ikke mist alt håpet. Krysser fingrene for deg, trøsteklem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) Takk for gode ord. Har ikke blødd på tre dager nå, så det er jo positivt. Merker at jeg senker skuldrene litt igjen :)

Tenk om jeg faktisk blir mamma snart :) :) :) Det er virkelig et mirakel det som skjer i denne prosessen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1 hadde jeg ca.3000 i hcg

6+5 hadde jeg ca.12000 i hcg

 

Dobbling annen hver dag.

7+1 fikk vi høre hjertelyd og neste uke(11+1) skal vi på ny ultralyd.

Har hatt mange spontanaborter tidligere så følges tett opp nå.

Alt fint hær nå, bortsett fra konstant kvalme og treg mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...