Anne-B. Skrevet 18. februar 2012 #1 Skrevet 18. februar 2012 Rødkløver, Susannes sorte øye og solsikker. Varmepumpe duger, veldig bra, faktisk.
Gjest sug lut Skrevet 18. februar 2012 #2 Skrevet 18. februar 2012 Gratulerer, satt de på første forsøk?Jeg skal sette inn støtet i morra kveld, men tenkte egt bare på tomatene, men nå skal jeg sjekke om det er flere av frøsortene mine som kan starte allerede. Og oops jeg må sjekke pelargoniene fra kjelleren - de kan tenkes å ha dødd for jeg har glemt vanning, tror jeg. Uff.
Gjest sug lut Skrevet 18. februar 2012 #3 Skrevet 18. februar 2012 Og forresten, hvor kommer varmepumpa inn i bildet?
Anne-B. Skrevet 18. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2012 Gratulerer, satt de på første forsøk?Jeg skal sette inn støtet i morra kveld, men tenkte egt bare på tomatene, men nå skal jeg sjekke om det er flere av frøsortene mine som kan starte allerede. Og oops jeg må sjekke pelargoniene fra kjelleren - de kan tenkes å ha dødd for jeg har glemt vanning, tror jeg. Uff. På første forsøk. Lover bra, dette. Har satt dem på et hjørneskap rett ved varmepumpa, stabil og fin temp. I år bruker jeg også sånn fin vulkansand oppå, litt bedre forberedt enn i fjor.
Anne-B. Skrevet 18. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2012 Håper forresten pelargoniene har overlevd. Står de kaldt lenge?
Gjest sug lut Skrevet 18. februar 2012 #6 Skrevet 18. februar 2012 De står kaldt fra november til mars, med bare en skvulp vann av og til. Men i år har jeg vel stort sett glemt skvulpen. De så ikke veldig levende ut, men vi får se om en måneds tid når jeg tar dem opp... Hva gjør vulkansanda? Og bruker du ikke sånne torvbriketter?
Anne-B. Skrevet 18. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2012 Den holder visstnok på fuktigheten og slipper til lys. Jeg skulle bruke briketter, men så hadde plantasjen akkurat stengt den dagen jeg skole kjøpe, så da ble det vanlig jord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå