Gå til innhold

noe som stikker ut av skjeden,er det normalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg sjekket meg i underlivet i stad,så jeg noe som lå i skjede åpningen,trykket jeg stakk det ut,virker litt ruglete.Er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som et lite cysto eller rectocele.

Be om at gynekologen sjekker det ut.

Skrevet

Ikke noe jeg har opplevd ihvertfall.... ikke noen av mine venniiner heller :) Men betyr ikke at det er noe farlig heller... ser hun over har alt stilt diagnose fremfall av skjedevegg og buling av urinblære. Men gå til legen du å få en grundig sjekk... Tror vi alle kan være enig om at det ikke er helt normalt

lykke til :D

Skrevet

Jeg har noe lignende. Har ikke sjekket ut akkurat hva det er, men har vært hos gyn mange ganger etter siste fødsel da det ble sånn. Og ingen av dem har nevnt det,så antar at det er ganske så normalt egentlig jeg da..

Skrevet

livmormunnen? vet ikke om man kan kjenne den jeg:/

Skrevet

#3 hvordan vet du at dine venninner ikke har dette?

Jeg har i alle fall aldri snakket om dette med noen av mine venninner. Ikke om hemorider, onanering, dildoer osv heller. Selv om man er venninner er det mye man holder for seg selv.

Jeg har det slik og legene sa det var helt vanlig etter en og flere fødsler.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Høres ut som fremfall av et eller annet. Ikke normalt, men vanlig. Ta kontakt med lege eller gynekolog, så får du nok gode råd :)

For øvrig, til #6, jeg og mine venninner snakker om hemorider, onanering, dildoer, vibratorer og andre sexleketøy, promping, sex, raping og alle andre kroppslige funksjoner og behov. Jeg synes det er rart at du ikke snakker med dine venninner om det :)

Skrevet

Det er et fremkalle, altså at skjedeveggen har kollapset litt på ene siden. Det betyr at man må knipe, knipe, knipe! Det kan bli bedre av det, men betyr ikke noe krise hvis de ikke blir borte. Det føles som om det som kommer inn dit blir dyttet ut igjen, og det er jo litt dumt. Kan være vrient å få tampongen til å sitte.

Skrevet

Høres ut som fremfall av et eller annet. Ikke normalt, men vanlig. Ta kontakt med lege eller gynekolog, så får du nok gode råd :)

For øvrig, til #6, jeg og mine venninner snakker om hemorider, onanering, dildoer, vibratorer og andre sexleketøy, promping, sex, raping og alle andre kroppslige funksjoner og behov. Jeg synes det er rart at du ikke snakker med dine venninner om det :)

Er man blitt voksen er det mye man ikke deler med venninner lengre.

Er man i fast forhold utleverer man ikke sex livet man har sammen.

Jeg ser av bildet ditt at du fortsatt er veldig ung så dette er nok noe du kommer til å finne ut av senere.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg ser av bildet ditt at du fortsatt er veldig ung så dette er nok noe du kommer til å finne ut av senere.

Høres kjedelig ut ;)

Skrevet (endret)

Høres ut som fremfall av et eller annet. Ikke normalt, men vanlig. Ta kontakt med lege eller gynekolog, så får du nok gode råd smile.png

For øvrig, til #6, jeg og mine venninner snakker om hemorider, onanering, dildoer, vibratorer og andre sexleketøy, promping, sex, raping og alle andre kroppslige funksjoner og behov. Jeg synes det er rart at du ikke snakker med dine venninner om det smile.png

Javel? Jeg aner ikke hvor gammel hun andre er, men jeg er oppi 20-åra og jeg prater om sex. Ikke om hva jeg og gubben gjør på soverommet, men hva som interesserer oss, hva vi kunne tenkt å gjøre (Hva en interesserer seg for er ikke nødvendigvis det som foregår bak soveromsdøra) osv.

Er forøvrig enig med hun andre, høres kjedelig ut å ikke snakke med venninner om slike ting. Kan komme frem mye morsomt og interessant.

Og det å nevne at hun er ung er litt lavmål av deg.

Jeg har møtt eldre kvinner/menn som er ufattelig umodne og som har masse å lære. Veldig mye.

Endret av Miryks
Skrevet

Javel? Jeg aner ikke hvor gammel hun andre er, men jeg er oppi 20-åra og jeg prater om sex. Ikke om hva jeg og gubben gjør på soverommet, men hva som interesserer oss, hva vi kunne tenkt å gjøre (Hva en interesserer seg for er ikke nødvendigvis det som foregår bak soveromsdøra) osv.

Er forøvrig enig med hun andre, høres kjedelig ut å ikke snakke med venninner om slike ting. Kan komme frem mye morsomt og interessant.

Jeg har møtt eldre kvinner/menn som er ufattelig umodne og som har masse å lære. Veldig mye.

:)

20 åra ja. Du har så vidt begynt på livet.

Du skal se du forandre oppfattelse om mye og mangt med årene.

Du har vel ikke samme ideer nå som da du var 10 år.

Skrevet

Der gjorde du det igjen! Drit i alder, det har ingenting med modenhet. Kom deg ned av hesten din og innse at du ikke er et orakel og har opplevd alt.

Tungt for deg at andre venninner/venninnegjenger kan prate om ting? Er det kanskje like rart for deg at vi prater mye om hest, eller er det også en ting som ikke interesserer deg? :)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Høres ut som fremfall av et eller annet. Ikke normalt, men vanlig. Ta kontakt med lege eller gynekolog, så får du nok gode råd smile.png

For øvrig, til #6, jeg og mine venninner snakker om hemorider, onanering, dildoer, vibratorer og andre sexleketøy, promping, sex, raping og alle andre kroppslige funksjoner og behov. Jeg synes det er rart at du ikke snakker med dine venninner om det smile.png

smile.png

10 og 20 år er vel ikke helt det samme som 20 og 30 år da :D

Skjønner ikke hvorfor du mener at vi tar feil og du har rett, når vi egentlig bare er forskjellige. Du har din grense, og vi har vår. Sånn er det med alle mennesker, uavhengig av alder. Du er ikke allvitende bare fordi du har noen år ekstra på baken :)

Skrevet

Det er faktisk stor forskjell på 20-30 og 25-35 år.

Det vil også dere oppleve med tiden.

Skrevet

Det kan godt være, men jeg liker den tankegangen jeg har nå.

At du gikk gjennom en drastisk personlighetsforandring når du rundet 30, betyr ikke at det står skrevet i stjernene at vi også vil det.

Jeg vil tro at de fleste med barn og som en noenlunde brukbar hjerne har samme prioriteringer og tankegang.

...eller jeg trodde det.

Skrevet

Det er et fremkalle, altså at skjedeveggen har kollapset litt på ene siden. Det betyr at man må knipe, knipe, knipe! Det kan bli bedre av det, men betyr ikke noe krise hvis de ikke blir borte. Det føles som om det som kommer inn dit blir dyttet ut igjen, og det er jo litt dumt. Kan være vrient å få tampongen til å sitte.

Jeg har det også slik, kan ikke bruke vanlig tampong lenger, får den ikke forbi fremfallet, men må bruke tampax.

Ellers gir det ingen plager og er helt normalt etter flere svangerskap. Har vært hos gynekolog flere ganger jeg og det er ikke noe unormalt med meg, det er bare synlig at jeg har fire barn ;)

Skrevet

Jeg har blitt operert for dette. Dersom det ikke er bedre ett år etter ammeslutt kan en få det korrigert. Men mye kan bli bedre med kniping og at hormonene kommer tilbake i balanse.

Skrevet

Jeg snakker atskillig mer om sex og kroppsfunksjoner nå i slutten av 30-åra enn jeg gjorde for 10-15 år siden. Men alt med måte og til sin tid. Jeg driver heller ikke og utleverer mannen min.

Skrevet

Er det noe som er der hele tiden?

For jeg opplevde nemlig en gang at tappen av livmor kom helt ned mot åpningen. Kjente jeg fikk helt panikk, men kunne ikke gjøre noe der og da siden jeg var på jobb, men neste gang jeg var på do var den trekt seg opp igjen. Opplevde det igjen noen dager senere, og den trakk seg opp igjen da og. Har ikke skjedd etter det, og det er vel nå 3 mnd siden.

Det virka litt ruglete, og var veldig lyst i kjøttet på en måte. Kan ikke være noe sånt??!!

Skrevet

Jeg har også merket noe liknende der nede....det kjennes av og til litt rart ut...og har problemer med at tampongene ramler ut igjen:-(

Skrevet

Høres ut som fremfall av skjedevegg- prolaps.Skjer ofte etter fødsel.Du burde absolutt dra til legen. Ikke farlig men skal jo ikke være sånn.

Skrevet

Jeg har også merket noe liknende der nede....det kjennes av og til litt rart ut...og har problemer med at tampongene ramler ut igjen:-(

Jeg skrev tidligere i tråden, at jeg har vært hos mange gynekologer uten at noen av dem har nevnt noe om dette. Men da jeg leste dette kom jeg på at hormonspiralen min faktisk skled sakte, men sikkert ut. Så den måtte tas ut igjen. Kanskje pga dette da.. Merkelig at ingen av gyn har nevnt det da..

Skrevet

De har kanskje ikke nevnt det fordi det faller på plass når man ligger på ryggen, og dermed har de ikke sett det?

Derimot hvis de hadde undersøkt deg mens du stod oppreist, ville de ha merket det.

Skrevet

Jeg tror jeg har det samme som dere. Det er en liten ting som stikker ut av skjedeåpningen, underlivet mitt ser ikke ut pågrunn av den :(

Dere andre slutt å snakke om hva dere synes om hverandre som snakker om sex med venninner. HOLD DERE TIL SAKEN I INNLEGGET :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...