Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 hva bør jeg gjøre da? Den freser av og til når den ligger i sofaen og jeg skal ta den ut. Eller hvis jeg ligger å koser med han og kommer borti magen. liker IKKE at noen tar på magen, da biter den...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Jeg er ingen ekspert, men min katt kan frese når han blir redd, utrygg, nervøs eller rett og slett bare irritert og lei. Han freser ikke ofte, men det kan skje og da lar jeg ham bare være i fred.
Hiwi Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Jeg har 5 katter, og den ene er skeptisk det som hjalp var og ha noe godt til den når den fikk kos og du skulle ha den frem , kan være en kort prosess men kan også være en lang og krevende
Gjest Miryks Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Er den usikker? Hvis ikke, ville jeg bare tatt bestemt tak i den og løfta den ut. Om den hadde gjort det under kos, ville jeg "pssh"a (eller hva du enn bruker som "nei"), og puffa den ned fra fang og sofa. Prøv å unngå å kose på magen Evt bruk tid på å lære den at det ikke er farlig. Magen er et veldig utsatt område, og det er instinkt at de beskytter mageregionen.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Takkfor svar.) Han er veldig usikker og redd av seg ja.. Skal jeg bare la den være i fred når den freser da? HI
Nullstress;) Skrevet 17. februar 2012 #6 Skrevet 17. februar 2012 Har hatt katt siden jeg var ett, nå er jeg 28.katter har, som alle andre levende vesner, sin egen personlighet. Men min erfaring sier at når katten freser når du tar på ett spesielt sted, kan den ha vondt. Vi har en veldig sær hunnkatt nå, hun liker ikke herjingen til barna, og har sagt ifra flere ganger, og da bruker hun labben. Både med og uten klør, kommer litt an på hvor irritert hun er. Men det var en periode hvor hun freset og freset til min eldste. Jeg kikket litt nærmere på henne, og det viste seg at katten hadde vært i slåsskamp og hadde sår på heeeele siden.mhun måtte tll dyrlegen. Så om katten din reagerer ekstra når du tar den på magen, ville jeg tatt det som et tegn på at den må til doktor dyregod
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #7 Skrevet 17. februar 2012 Takkfor svar.) Han er veldig usikker og redd av seg ja.. Skal jeg bare la den være i fred når den freser da? HI Ja, la den være i fred om den har vært sånn alltid. Da liker ikke katten å bli koset på magen. Dersom dette er nytt, så er det verdt et besøk til dyrlegen. Jeg har hatt katter hele mitt liv, og jeg kjenner kattene mine utfra deres språk og kroppsspråk. Mine barn har vokst opp med at dersom katten klorer når ungene "leker" med den, så har den lov. For da har barna tråkket laaaaangt over grensen til katten det gjelder. Sånn lærer man grensene til en katt. Og spesielt siden jeg ALLTID sier fra til ungene at nå kommer kloret, og katten har lov til det om du ikke slutter nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå