Gå til innhold

Noen som har hatt barn med kikhoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om min lille på nesten 2 kan ha det?? Er det ganske "vanlig" eller skjelden? Han har siste 4 dagene hostet myyye, tørrhoste først i 1-2 døgn. Var så til legen, tok CRP etc, ingen funn. I dag har han hatt tre skikkelige hosteanfall, hvor han så vidt greier trekke pusten og han lager slik "kike"- lyd som det snakkes om. Han er tungpustet, men har ikke kiket mellom anfallene. Han får Bisolvon og paracet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet mitt hadde kikhoste for noen år siden. Synest å huske at det faktisk varte i flere uker.

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Jeg hadde kikhoste når jeg var rundt 10 år. Jeg hosta døgnet rundt i 4 uker. husker ikke om det var tørrhoste eller slimhoste. Jeg hosta i både våken og ikke våken tilstand. Resten av familien ble holdt oppe :P

Hosta så jævlig at blodkara i øya mine sprakk så kunne kun se blod og pupillene i øya mine :P

Skrevet

Han er jo vaksinert, da. Det er liksom i dag han har begynt å kike, ikke tidligere, men han har hatt tørrhoste som har endret seg til denne hosten nå. Men er ikke det liten sjans om han har tatt vaksina da? Det er jo ikke lenge siden han tok den.....

Hi

Gjest Morn du
Skrevet

Jenta mi hadde kikhoste da hun var 3-4 år. Vaksinen gjør at kikhosten er mildere. Hun hosta døgnet rundt, unntatt 2 timer etter at hun hadde sovnet for kvelden. Hosta i 6 uker. Var hos legen i begynnelsen av det, da jeg hadde litt angst for lungebetennelse. Jeg har hørt at det kan dempe og gjøre raskere frisk å få medisin tidlig, noe hun ikke fikk da det ikke var mistanke om kikhoste på det tidspunktet. Men det var slitsomt både for henne og meg.

Skrevet

Huff, ja skikkelig slitsomt både dag og natt, synes så synd i han :(. Tror jeg skal ta han til legen en gang til, var der torsdag, og da hadde han tørrhoste hele døgnet. Nå hoster han som sagt annerledes og har heller hosteanfall. Ingen feber, men har det ikke bra. Trist og lei og gråter mye. Fikk ingen ting ut av legebesøket torsdag. Det er jo veldig smittsomt også :(

Hi

Skrevet

Selv om de har fått vaksine, kn de få det. Men som sagt gjerne mildere. Det har vi opplevd. Minste fikk det når hun var rundt året, jeg fikk også (selv om jeg har tatt boosterdoser). Minste fikk penicillin innen en uke, ble merkbart bedre etter en uke. Jeg fikk for sent, slet i 8 mnd etterpå :-( Få legen til å sjekke spesifikt, så penicillin eventuelt blir gitt tidsnok. Masse god bedring!

Skrevet

ja, jenta mi fikk det når hun var 4 år. Takk og lov for hun var vaksinert. har venner som ikke vaksinerer sine barn, og måtte holde henne unna de.

Hun vart veldig syk. spydde og hosta, og virket som maten stadig satt fast i halsen. (den gjorde ikke det, men hun hadde vansker for å spise)

Det varte i ca 2 mnd.

Men hosten og hun reagerte med kraftig hoste når hun spiste is, og kunne spy litt. det varte nesten ett år.

Detaljer husker jeg ikke. (er nå 2 år siden)

Skrevet

Jeg er anonym 8 og husker nå som anomym 7 sier, Hun fikk ikke medisin, legen sa hun hadde hatt det for lenge før de fant det ut.

Lurer på om grensen for medisin er innen 7-10 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...