Gå til innhold

Hs sa vi kunne gi sviskejuice (fra Nestlè) til baby 2 mnd....


solfrøken-♂♂♂

Anbefalte innlegg

Men jeg synes ikke det hjelper... Virker faktisk som han får mer vondt i magen av det... Han har avføring hver 5.-7.dag bare og det virker ikke som han sliter så mye i utgangspunktet, men han fiser og promper helt grusomt surt (verre enn en mann)

 

Han får en flaske med MME når vi legger oss, resten av dagen/kvelden og en gang om natta ammer han. Jeg spiser ikke noe som han ikke tåler.

Siden han får en flaske mme pr døgn så mente HS at han ikke kunne gå over 7 dager uten avføring, så da måtte vi gi han sviskejuice, han fikk en liten dose i går kveld, men etter det fikk han også mer magevondt!

 

Hva skal vi gjøre? Noe annet vi kan gi? Litt skeptisk til malt i mme-flaska.... (det brukte jeg til storebror og han ble faktisk hardere i magen av det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm.. Syns egentlig det er rart at hs sa at du skulle gi sviskejuice. Det er jo ganske sterkt, og det er ikke rart at babyen får vondt i magen av det. Plages han med magen, eller er det bare det at han har sjeldent avføring?

 

 

Jeg fikk høre av legen at siden jeg delammet, så ville han ha avføring osm om han kun fikk mm.. Det gjorde ikke noe at det var sjeldent så lenge han ikke plagdes av det. (han fikk 1-2flasker mme i døgnet en periode)

 

Du kan å gi litt malt istede for sviskejuice. Selv om eldstemann fikk vondt, betyr ikke det at minstemann gjør det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det at det virker ikke som han plages utenom når vi gir han litt svisker... uten om de forferdelige sure gassene han slipper da!! Men de er ikke vonde for han...

 

Men da kutter jeg bare ut sviskene og ser an hvordan det går uten noe... Hvis han får plager så prøver jeg heller malt =) Tusen takk for svar =)

 

God helg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rådet fra hs hadde jeg vært veldig skeptisk til. Så små barn skal ikke ha noe annet enn mme eller mm - magene deres er ikke modne for det enda (sikkert derfor han får vondt).

 

Men kan jeg spørre hvorfor du gir han mme på kvelden, når du ammer han ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde nok vært skeptisk tid det rådet ja.. Så lenge de går fint opp i vekt (skjelden bæsjebleie kan tyde på lite mat) og ikke plages med magen skal de ikke ha noe annet enn melk og evt malt. Har de trøbbel med magen/luft er vel miniform en ting som kan hjelpe, men ikke gi det før du evt har snakket med lege.

Men nå ser det jo ut som om babyen din egentlg har det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk først råd om å gi sviskejucie, men så hadde en ernæringsfysiolog vært på hs og det var ikke bra å gi før de var 4 mnd så vi fikk kontrabeskjed..prøv malt og se om det fungerer..hvis ikke så gav vi av og til litt kokt vann og litt massasje på magen samt et varmt bad hjalp av og til :) Dersom han plages mye ville jeg prøvd en annen type mme..vi har prøvd alt! collet fungerer nå, men har brukt nutramigen frem til hun var 5 mnd..nå er hun snart 11 mnd og magen fungerer kjempe bra :) noen må modnes rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville hatt malt i flaska,eller bare duppet smokken i det,det hjalp her!Men når babyer får mme,skal de egentligt bæsje oftere,får de bare mme skla de bæsje hver dag......

Og en skal ikke gi noe annet før de nærmer seg 4 mnd hvertfall pga magen og tarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ha ei t skje eller noe med malt i melka. Om du klarer så er det best å bare amme, ikke fordi jeg er amme hysteriker, men fordi mme gjerne gir litt hardere mage. Ellers er det ikke noe stress om han bæsjer sjeldent så lenge han ikke selv plages av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg duppet sutten i malt,og det satte gang på magen uten magevondt,skal jo ikke alti så mye til da og det er vært å prøve.malt setter jo smal på melka.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
På 19.2.2012 den 17.40, 1jente2gutter skrev:

Ville hatt malt i flaska,eller bare duppet smokken i det,det hjalp her!Men når babyer får mme,skal de egentligt bæsje oftere,får de bare mme skla de bæsje hver dag......

Og en skal ikke gi noe annet før de nærmer seg 4 mnd hvertfall pga magen og tarmen.

Er bate tull det sa fastlegen min. Er ikke normalt at mennesker alltid bæsjer hver dag usnsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...