Gå til innhold

Utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min tror jeg har vært utro.

Har en god kollega på jobben som jeg jobber tett sammen med. Mannen min var inne på min teleoperatørs nettside for å se på telefonloggen min. Der så han at jeg har skrevet en rekke meldinger med min kollega, både på dagtid, ettermiddag og kveld (seneste kl 01.00).

Vi spiller mye Wordfeud sammen, og når spillet er slutt sender vi gjerne screenshots av spillet slik det lå an midt i spillet for å vise hvilke situasjoner vi var i. Dette resulterer jo i flere meldinger i tilknytning til dette.

Vi var på kurs/fest tidligere i år i en annen by, og i den forbindelse skrev vi ca 30 meldinger til hverandre, og han lurer på hva det er vi har skrevet om. Den første ble sendt ca kl 08.00 og den siste ca kl 03.00. Dette er noe av det han reagerer mest på. Jeg vet selv at vi kun er gode venner og det har aldri vært noe i vårt vennskap, hverken fra min eller hans side, i det som er skrevet eller sakt mellom oss.

Min mann kan bli ganske så sur i to-tre dager hvis han ikke får sin vilje eller han mener jeg har gjort noe han ikke liker. I en av mine meldinger til min kollega skrev jeg at jeg ikke kom på en fest der jeg var innvitert fordi min mann var sur. Da jeg slettet denne meldingen slik at han ikke skulle se den,(da hadde han fått en ny tredagers), slettet jeg alle meldingene fra min kollega. Min mann lurer fælt på hva som har stått i di andre meldingene, så han fikk meg til å sende melding til min kollega den dagen han hadde vært inne på loggen, for å høre om min kollega hadde tidligere meldinger mellom oss. Det hadde han heller ikke da han har kjøpt seg ny telefon nettopp. så det jeg lurer på er:

Er det mulig å ha en god kollega, som og er en venn, av det motsatte kjønn uten at det automatisk skal være utroskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det går helt fint! Jeg har mangen guttevenner, men er jo ikke utro :)

Trener flere ganger i uka, og pleier å reise med mannen til venninna mi. Begge elsker å trene, så da reiser vi sammen. Er kun gode venner slik at det er sagt..

Gjest sug lut
Skrevet

Sykelig sjalusi er noe du bør løpe fort og langt vekk fra.

Skrevet

Selvfølgelig kan man være venner med det motsatte kjønn uten at det skal resultere i utroskap.

Men jeg skjønner godt at din mann reagerer på den hyppige kontakten du har med kollegaen din. Det hadde sannelig jeg gjort også!

Skrevet

For å svare først på det du spør om: JA, det går veldig fint an å være BARE venner og kollegaer. Veldig vondt for deg når du vet at du har alt på det tørre, og mannen din ikke tror deg.

Men: snu situasjonen litt på hodet. å sende 30 meldinger til hverandre når man er på kurs sammen synes jeg faktisk talt ikke er helt nødvendig, og hadde det skjedd mellom min mann og ei dame han jobber med, så hadde jeg nok ikke likt det så godt jeg heller. Sender du like mange meldinger med kvinnelige kollegaer, feks? Det jeg prøver å si, er at jeg forstår godt at mannen din blir noe mistenksom ovenfor dette, selv om du ikke har gjort noe "galt".

Jeg mener at når man er i et ekteskap/forhold, så må man snakke om slike ting. Det er langt fra alltid at man blir enige. Men: dersom dette er skikkelig plagsomt for din mann, så kan du vel rett og slett kutte litt ned på meldingene til din kollega, alternativt "ufarliggjøre" ved å vise ham innimellom hva du skriver? Når du sletter alle meldinger mellom dere slik som i eksemplet du nevnte, så skjønner jeg jo faktisk at det ringer noen varselbjeller hos mannen din. Selv om du ikke nødvendigvis er enig med mannen din, så er det noe i det å lytte til hva han sier, og prøve å finne en løsning uten å miste vennskapsforholdet til kollegaen din.

Lykke til :-)!

Skrevet

Sykelig sjalusi er noe du bør løpe fort og langt vekk fra.

Nå vet jeg ikke hvordan du definerer "sykelig sjalusi", men reaksjonene fra mannen hennes vil jeg, i min verden iallfall, IKKE gå under denne kategorien.

Hva om situasjonen hadde vært motsatt? Kone som reagerer på at mannen sender ørten meldinger til en kvinnelig kollega, og som i tillegg sletter disse ved anledning slik at kona ikke skal se dem? Er det fortsatt sykelig sjalusi fra konas side?

Skrevet

Jeg skjønner at han reagerer. For det hadde jeg også gjort.

Jeg kan også fint "holde på sånn" med gode kompiser av meg, men da kjenner gjerne mannen min disse fra før også, og vet hvor han har oss hen. Men hadde aldri holdt på sånn med en kollega/venn min mann ikke kjente godt også. Og jeg hadde helt klart begynt å lure om han hadde begynt slik med kvinnelige kolleger av seg. Men felles venninner, helt greit!

Skrevet

Jeg hadde også reagert om mannen min hadde sendt 30 mld på en helg til en kvinnelig kollega han var på kurs sammen med, eller om han sendte meldinger til alle døgnets tider og slettet dem så de ble hemmelig for meg. Jeg er absolutt ikke sykelig, ikke sjalu i det hele tatt faktisk.

Synes dette vennskapet har tatt litt av, jeg har da aldri sendt så mange meldinger til en venninne engang.

Når det er sagt er det selvfølgelig fullt mulig å ha venner av motsatt kjønn, og jeg er enig i at sjalusi er en veldig lite sjarmerende egenskap. Men akkurat dette har du lagt opp til selv, virker jo som du har hyppigere kontakt med kompisen din enn med mannen. Hvor mange mld sendte du til mannen din den helgen du var på kurs?

Skrevet

Skjønner at han reagerer, men du har jo alt på ditt tørre, så mannen din må bare bli overbevist.

Men hvorfor sjekker han telefonloggen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...