Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Har en ny kollega som nettopp har startet deltid hos oss. Og siden hun startet har hun spurt oss andre om vi kan ta vaktene hennes, fordi det er krise. Og krisen er at hun har så mye skolearbeid og ligger langt bak. Så vi har stilt opp for henne alle sammen og tatt vaktene hennes når hun spurte. Men så fikk vi nettopp vite at hun skal dra på ferie til utlandet neste uke og blir borte i 15 dager. Jeg mener at når du har så mye skolearbeid og at du ligger så langt bak, at du ikke har mulighet til å jobbe noen timer i uken, da har du hvertfall ikke tid til å reise på ferie til utlandet. Minner veldig om en useriøs person.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Det kan jo være at hun har hatt innlevering, semesteroppgave, arbeidskrav el. og at når hun er ferdig med det så har hun studiefri i 14 dager. Det kan være slik. Eller det kan være at hun er sløv og ikke gidder å jobbe.
It's all about me Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Kan tenkes at turen er bestilt og betalt for lenge siden, og man får ikke igjen pengene pga skolearbeid. Dessutten er det fult mulig å ta med bøker på ferie.
☆☆☆ Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Tror nok min velvilje i forhold til å hjelpe henne med vaktene hadde fått en brå slutt av den sydenturen. Når det strengt tatt ikke er mengden skolearbeid som er problemet, men prioriteringen av tiden ser jeg ikke noen grunn til å hjelpe. Hvorfor i all verden har dette menneske tatt seg ekstrajobb i det hele tatt om hun ikke har tenkt til å jobbe? Husker vi hadde en som ønsket seg en liten deltidsstilling for å benytte sitt fortrinn i forhold til utviding av stilling som ferdigutdannet, og dermed "snike" i køen foran andre nyutdannede som mulig var bedre egnet. Hun tok ut egenmelding over en lav sko og byttet bort resten av vaktene sine. Jeg synes det er useriøst, og skaper mye press på de andre ansatte.
Lammelåret Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Rask til å dømme, hi. Kan være mange forklaringer bak og ingen har vel tvunget dere til å ta vaktene hennes?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #6 Skrevet 17. februar 2012 Ja, jeg skal hvertfall slutte å ta vaktene hennes. Har noen ganger jobbet dobbelt fordi hun er på skolen for å studerer. Ja, det er greit med penger. Men syns det er stusselig å gjøre det på denne måten. Ligger du langt bak så burde du tatt de 14 dagene og studert istedenfor å dra på ferie.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #7 Skrevet 17. februar 2012 Rask til å dømme, hi. Kan være mange forklaringer bak og ingen har vel tvunget dere til å ta vaktene hennes? Ja, dømmer useriøse folk. I følge henne så måtte hun dra for å slappe av etter mye stress på skolen. Nei, det er ingen som har tvunget oss til å ta vaktene hennes, men vi trodde at hun var en seriøs student som virkelig trengte hjelp. Så da stilte vi opp.
Lammelåret Skrevet 17. februar 2012 #8 Skrevet 17. februar 2012 .. men kan være at turen var bestilt før hun fikk jobben eller at hun måtte levere en oppgave rett før ferien og derfor fikk det travelt. Uansett, dette er hennes ansvar og ikke deres.
It's all about me Skrevet 17. februar 2012 #9 Skrevet 17. februar 2012 Glemte forresten å si at de færreste skoler består utelukkende av forelesninger. Oppgaver og prosjekter med tidsfrister er ganske så vanlig. Kan være dette hun lå etter med. Så spør henne heller enn å bare gjette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå