Gå til innhold

Noen som har erfaring med mobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort; Har en datter på ungdomsskolenivå, er blitt mobbet av en i klassen siden barneskolen.

Nå har vi fått nok, etter fysisk og psykisk mobbing over flere år. Er blitt tatt opp mangen ganger, og noen tiltak er blitt satt inn.

Hadde møte med kontaktlæreren forrige uke. I går skulle alle parter ha møte, men moren til gutten som mobber møtte ikke opp.

Skal ha enda et møte etter vinterferien. Da skal vi prøve å finne en løsning...

Etter møtet jeg hadde med rektor og lærere i går hadde mobbingen tatt helt av. Gutten hadde vert veldig etter datteren min. Vert sint og påstår at det er hun som mobber han. Hadde vert så ille at læreren hadde lurt på om hun ville reise hjem.

Er helt rådvill her nå. Skal selvfølgelig på møtet etter vinterferien, men tror ikke det blir noen løsning for å være ærlig. Skolen skal da komme med tiltak, men føler det meste er prøvd.

Læreren har sagt at annmeldelse er et alternativ. Da blir vel bv koblet inn? Orker ikke at datteren min skal ha det slik lenger, samtidig som jeg tror denne gutten trenger hjelp. Jeg er villig til å gjøre absolutt alt nå for å få en slutt på dette. (moren har "mistet" et barn til bv tidligere)

Trenger sårt råd fra noen med erfaring!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt skole hvis han blir værende der... Min erfaring som mobbeoffer er at det eneste som funket var å bytte skole...

Skrevet

Bytt skole hvis han blir værende der... Min erfaring som mobbeoffer er at det eneste som funket var å bytte skole...

Da må vi flytte, og det er ikke aktuelt...

Skrevet

Flytte,.. Bytte skole. Møter og alt det andre der har ingen som helst virkning for hva som skjer på skolen bak deres rygg. Snakker av erfaring.

Skrevet

Flytte,.. Bytte skole. Møter og alt det andre der har ingen som helst virkning for hva som skjer på skolen bak deres rygg. Snakker av erfaring.

Vi trives veldig godt her vi bor. Har familie og venner her. Trygge jobber vi trives i. Nekter å la en gutt ødelegge en familie.

Skrevet

Er det ikke skole som hun kan ta buss til? Vet om tilfeller her jeg bor at de har latt dem pendle med buss....

Erfaringen min med mobbing og disse møtene var at mobbingen ble verre og mer skjult.

Skrevet

Anmeld!!! Ikke hør på skolen om at dere ikke bør gjøre det. De der møtene er bortkastet tid, da deres datter er den som møter dette hver eneste dag, og sikkert(forståelig nok) gruer seg til dette.

Det er liksom i skolens regler at alt skal løsest på laveste trinn. Men når det ikke gjør det, så er anmeldelse neste!!!

Vi har gått gjennom laveste trinn hele veien, og har endt opp med en unge som ikke har fullført ungdomsskolen..... Og en skole som prøvde desperat å redde ræva si, ved å tilby "alternativ utdannelse" littegrann for sent, kan man si. Jeg skrev ikke under, for mitt barn skal ha muligheten til å saksøke for tapt skolegang grunnet mobbing.

Hva om dette(ditt barn) hadde vært en voksen, og dette skjedde på arbeidsplassen? Hva ville man da valgt? å kun gå gjennom sjefen til pensjonsalder var nådd??? Neppe. Det hadde blitt rabalder og anmeldelse etter få måneder.

ANMELD!!! Så får det skje det som skjer. DU har faktisk ikke ansvar for den mobbedrittungen. Du er ansvarlig for at DITT barn har en OK hverdag, og å rydde av veien det som er galt nok til at voksne må ta sitt ansvar!

Det som er galt med skolen, er at alt liksom løses så lett. Sånn er det ikke. Og så tåler rektor altfor mye fra mobbere før noe gjøres. For du skal vite at det er ikke rektor som mobbes, så han kjenner ikke på kroppen i hverdagen hvordan det er. Det gjør ditt barn! Og det er IKKE ditt barn som skal måtte bytte skole. Det er mobberen som skal det!!!!!

Samme hva som er grunnen til at mobberen mobber, så skal ikke ditt barn måtte vike. Ingen voksne hadde funnet seg i det! så hvorfor skal barn finne seg i det?

Skrevet

Vet du, det var nylig en lignende tråd her. HI i den tråden fikk råd fra ei som hadde vært barnet i den situasjonen du beskriver. Det hadde gått like langt som hos dere, de hadde til og med snakket politiet som sa at det slett ikke var en sak for politiet.

I fortvilelse hadde jentas far truet den aktuelle gutten, på livet faktisk. Sier ikke at det var riktig, men det fikk slutt på all mobbing fra den dagen...

Skrevet

Nå er det vinterferie, og vi skal ha møte samme dag de begynner igjen. Kommer det ingenting ut av det møtet, blir det annmeldelse.

Har lest endel rundt dette i kveld. Vet at slike saker havner i konfliktrådet, og er vist gode erfaringer derifra.

Er ingenting som stopper meg nå. Dette skal det bli slutt på nå.

Skrevet

Er det ikke skole som hun kan ta buss til? Vet om tilfeller her jeg bor at de har latt dem pendle med buss....

Erfaringen min med mobbing og disse møtene var at mobbingen ble verre og mer skjult.

Da må hun pendle 2 timer hver dag. Lite aktuelt..

Skrevet (endret)

Huff, jeg føler virkelig med jenta di.

Jeg ble mobbet av en og samme person fra barnehagen og helt til siste dagen på ungdomskolen.

Det var møter opp og ned, jeg prøvde å overse, ta igjen, snakke med de jeg stolte på, holde meg med venner (som ikke gjorde noen god jobb med å "beskytte" meg...), jeg og mine foreldre

prøvde egentlig alt.

Jeg skulle ønske jeg hadde tips å komme med.

Er det ikke lov å utvise mobberen da? Send hjem med trussel om nedsatt ordenskarakter?

Erfarte forresten det samme som Idril: Mobbingen ble verre og mye mer skjult. Mobberne klarte på merkelig vis å overbevise en ny lærer om at det var JEG som mobbet, så hver gang jeg løp til ham for hjelp, kom mobberene meg i forkjøpe og klaget.

Mannsjåvinist som læreren var, var det jeg som fikk straff.....

Endret av Miryks
Skrevet

Anmeld, snakker av erfaring. Ingenting av det skolen gjorde eller i mitt tilfelle IKKE gjorde, hadde noen innvirkning på mobbingen.

En anmeldelse derimot, det satt en stopper for det hele.

Skrevet

Heldigvis er det absolutt ingen som tror på mobberen, når han sier det er datteren min som mobber.

Er fast bestemt å få en slutt på dette, men synes det virker som en lang og tung prosess! Gir meg ikke da!

Skrevet

Hva går denne fysiske og psykiske mobbingen ut på?

Mobber han for en "spesiell" ting hele veien, eller finner han på etterhvert?

F.eks ene dagen er håret rart, andre dagen slår, sparker osv, tredje dagen er det sykkelen som er gammel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...