Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Og hvilken utdannelse har dere? Trives dere med den jobben dere har? Jeg har så lyst å prøve noe annet. Men vet ikke hva. Så kanskje jeg får noe inspirasjon av å se hva andre driver med
☆☆☆ Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Er sykepleier i eldreomsorgen, trives godt med det. Men jeg opplever at betingelsene jeg jobber under blir verre og verre, vi har ikke mer å gå på som ansatte og når vi ikke kan strekke oss lenger er det pasientene som blir skadelidende. Har egentlig ikke helt troen på at det skal bli bedre med årene heller. Jobben er givende, jeg setter stor pris på pasientene og kollegaene mine. Lønna er ikke mye å snakke om i forhold til ansvaret jeg har og størrelsen på studielånet, og tilleggene for ubekvem arbeidstid er en vits (35 kroner timen søndagstillegg er mer en fornærmelse enn en påskjønnelse). Men så lenge jeg har så jeg klarer meg kommer jeg nok til å bli i denne jobben i mange år.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Akkurat nå jobber jeg som butikkmedarbeider. Har jobbet som butikksjef i 12 år, men måtte kaste inn håndkleet og si fra meg den jobben da jeg ble langvarig syk. Helt umulig å gjøre en god jobb som sjef i gradert stilling og akkurat nå er jeg ikke i stand til å jobbe full tid pga helsen min. Jeg er veldig glad i jobben min, har jobbet i butikk i snart 20 år og blir aldri lei. Trives med kundekontakten, varene, sesongene og miljøet. Regner med at det blir mer ansvar på meg igjen ettersom jeg forhåpentligvis blir friskere og også barna vokser til, men akkurat nå er jeg mer enn tilfreds med å "bare" være selger på gulvet
Revenka78 Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Jobber med kriminaltekniske undersøkelser i Politiet. Trives veldig godt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Jeg jobber i en maskinhall med ulike manuelle og styrte maskiner. Er utdannet barne- og ungdomsarbeider og tannhelsesekretær. Trives kjempegodt i jobben! Er bare så synd at jeg er sykemeldt nå, og har vært det siden i høst.. Gleder meg til å begynne igjen om et par uker nå
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #6 Skrevet 17. februar 2012 Holder på å videreutdanne meg til spesialpedagog snart ferdig med 1 året av master. Er førskolelærer i bunn. Vil prøve noe nytt, da det ble for tungt til rygg, føtter og knær å jobbe med barna
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #8 Skrevet 17. februar 2012 Jobber i barnevernet, og trives godt med det. Jobber i kommunen jeg bor i, så det kan jo by på noen utfordringer ifht å møte på foreldre, bo nære klienter, har selv to små barn som etter hvert kan bli venner med barn jeg har kjennskap til gjennom jobb, etc. Men foreløpig har det gått greit. Bor jo ca 50 000 i kommunen. Er utdannet sosionom.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #9 Skrevet 17. februar 2012 Personalansvarlig/konsulent i en døgnbemannet enhet, pluss en hel del andre ansvarsområder. Det byr på mye utfordringer, og det er nettopp det jeg liker ved jobben min. Fantastisk arbeidsmiljø, og en sjef som ikke er lik noen. Elsker jobben min
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 17. februar 2012 #10 Skrevet 17. februar 2012 Jeg er utdannet førskolelærer og jobber som pedagogisk leder i bhg. Trives veldig godt!! Storbarnsavd med 16 herlige barn.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #12 Skrevet 17. februar 2012 Jobber med kriminaltekniske undersøkelser i Politiet. Trives veldig godt. Cool! Hvilken utdanning har du?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #13 Skrevet 17. februar 2012 omsorgsarbeider, nå jobber jeg i barnehage
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #14 Skrevet 17. februar 2012 Controller, er utdannet bedriftsøkonom (1 år høyskole). Vet ikke om utdannelsen heter det i dag, da det begynner å bli noen år siden jeg gikk på høyskolen.
You can do it! Skrevet 17. februar 2012 #15 Skrevet 17. februar 2012 Jeg jobber som miljøterapeut i rusomsorgen. Har bachelor i sosiologi. Flotte kolleger, fantastisk sjef og mange utfordringer!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 18. februar 2012 #16 Skrevet 18. februar 2012 Jobber som dørvakt/ordensvakt (stå i døra, være ute på eventoppdrag - fester i større lokaler eller på store uteområder ++) Jobber også som vekter - med forskjellige typer oppdrag, mobilt og stasjonært. Drømmejobb for meg. Dette er kun kurs. Vektertrinn 1,2 og 3. Vil man bli dørvakt i tillegg, må man ta ordensvaktkurs også. Hadde egentlig lyst til å utdanne meg innen politiet, men hører dårlig og da ble det dette yrket. Men, viktig å presistere (for meg) at jeg absolutt ikke ser meg selv som en som er liksom-politi. Jeg gjør jobben min, og ferdig med det - uten å tro at jeg skal håndheve lover i den grad politi gjør. Trengs det mer hjelp, ringer vi politi, og verken jeg eller mine kollegaer gjør sport i sette folk i håndjern. Foreløpig har jeg ikke vært i den situasjonen, ofte handler det mer om kommunikasjon og å være observant - så vi slipper at det utarter seg. Jeg trives meget godt, og vet at dette er det jeg vil drive med. Møter mange folk, og som oftest er det positivt. Viktig å vite at nå kreves det kurs og man må bli godkjent for å bli ordensvakt. Reglene er skjerpet og det ser jeg på som positivt - da mange av gorillaene og wannabe`ene nå blir luket ut. Jeg skal se på mulighetene for fengselsbetjent senere, men vil nå opparbeide meg erfaring innen dette yrket. Så, vil tiden se hva den bringer
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 18. februar 2012 #17 Skrevet 18. februar 2012 Jobber som lærer i ungdomsskolen, og trives normalt veldig godt med det Akkurat i år har jeg fått litt mye spesialtimer, og det synes jeg er tungt. Er faktisk mye enklere å ha full klasse på 30 elever enn 1-3 elever med store vansker (også atferd). Er veldig glad i elevene mine, men i små grupper blir det for "intimt" for meg. Kommer til å be om mer klasseromsundervisning neste år. Er utdannet adjunkt m/tillegg + et halvt år ekstra.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #18 Skrevet 18. februar 2012 Har tatt utdannelsen hele veien innenfor helsevernet. Begynte å ta sykepleierutdanning, men etter ett år i arbeid innenfor det yrket og i studier, så hadde jeg så stygga til hele sykepleieryrket at jeg slutta tvert. Vil aldri jobbe i det yrket 40 år fremover, du kommer til å bli gammel fort. Må oxo nevne at æ hadde ikke interesse for det heller, ville bare gjøre nåkka mens æ ville finne ut ka æ egentlig vil. æ har vært borti så mange lega og sykepleiera som bare jobbe p.g.a. lønna, elendig. Og i utdanninga skal du lære å ta vare på andre menneska og vise verdighet, det e nåkka du aldri vil føle hos helsesektoren.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2012 #19 Skrevet 18. februar 2012 Jobber med kriminaltekniske undersøkelser i Politiet. Trives veldig godt. Hva slags utdanning har du?
Anna Nym :o) Skrevet 18. februar 2012 #20 Skrevet 18. februar 2012 Styrer i barnehage. Har førskolelærerutdanning. Trives godt i jobben selv om det er hektisk. Alltid mye å gjøre å mange jern i ilden på en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå