Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Lang historie kort; Har en datter på ungdomsskolenivå, er blitt mobbet av en i klassen siden barneskolen. Nå har vi fått nok, etter fysisk og psykisk mobbing over flere år. Er blitt tatt opp mangen ganger, og noen tiltak er blitt satt inn. Hadde møte med kontaktlæreren forrige uke. I går skulle alle parter ha møte, men moren til gutten som mobber møtte ikke opp. Skal ha enda et møte etter vinterferien. Da skal vi prøve å finne en løsning... Etter møtet jeg hadde med rektor og lærere i går hadde mobbingen tatt helt av. Gutten hadde vert veldig etter datteren min. Vert sint og påstår at det er hun som mobber han. Hadde vert så ille at læreren hadde lurt på om hun ville reise hjem. Er helt rådvill her nå. Skal selvfølgelig på møtet etter vinterferien, men tror ikke det blir noen løsning for å være ærlig. Skolen skal da komme med tiltak, men føler det meste er prøvd. Læreren har sagt at annmeldelse er et alternativ. Da blir vel bv koblet inn? Orker ikke at datteren min skal ha det slik lenger, samtidig som jeg tror denne gutten trenger hjelp. Jeg er villig til å gjøre absolutt alt nå for å få en slutt på dette. (moren har "mistet" et barn til bv tidligere) Trenger sårt råd fra noen med erfaring!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Har desverre ikke noen råd til deg, men jeg må si at jeg beundrer deg som stå på for datteren din. Jeg håper at alt vil ordner seg for dere. Kanskje du bør anmelde det til politiet? Tror da barnevernet vil blir koblet inn, og det er kanskje like greit for guttens del. Kanskje det vil hjelper han til å bli et bedre mennesker også.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Ja, spørs om vi er nødt til det. Akkurat nå ser jeg ingen løsning på dette...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #4 Skrevet 17. februar 2012 Det at moren til mobberen ikke dukker opp på møtet sier vel alt? Har kontaktlærer forsøkt å ringe/har dere fått noen forklaring? Syns det er flott at du står sånn på. Jeg tenker nesten at du skal politianmelde skolen jeg da, for å ikke sikre datteren din ett trygt læringsmiljø. Det er vel egentlig kun ett alternativ og det er at denne gutten skal tvangsflyttes. Iallefall ut av klassen, men syns det burde være lov å kreve at han skal over på en annen skole. Vet jo at det antaglig ikke er sånn det fungerer i praksis, men det er jo den mest riktige løsningen. Din datter skal jo iallfall ikke flyttes på, da vinner jo mobberen. Stå på og ikke gi deg. Ikke la dem få noen "pause" fra deg før de har funnet en løsning. Ring dem hver dag, still krav, tru med advokat.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #5 Skrevet 17. februar 2012 Ja, hun hadde vist ikke lest mailen sin..... Vi bor på et ganske sted, så bytte skole går ikke. Da må eventuelt noen flytte.
NormaJean Skrevet 17. februar 2012 #6 Skrevet 17. februar 2012 Hadde ikke lest mailen sin, for no tull.,.. Nei syns nesten du skal anmelde uansett for å vise at nok er nok. Den guttungen bør forstå at han skal gi seg øyeblikkelig ellers så er det HAN som må pendle til ny skole. Din datter skal ikke behøve å flytte seg en meter. Om så skolen må leie inn en person som fotfølger den lille dri%^#% ungen......
bonkeline Skrevet 17. februar 2012 #7 Skrevet 17. februar 2012 Det var vel ikke dattera di læreren burde spørre om ville dra hjem den dagen, men heller ringt og bedt foreldrene til gutten komme og hente ungen sin. Slikt kan vi ikke ha noe av! Her må rektor mer på banen, synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå