Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #1 Skrevet 17. februar 2012 Jeg trenger ny jobb og ønsker å jobbe innen barnevern, rus, psykiatri eller lignende, da dette er relevant for mitt fagfelt (jeg er sosionomstudent). Men er det noen som vet hvor jeg kan/ikke kan jobbe som gravid? Vet at man ikke får jobbe på enkelte barnevernsinstitusjoner for eksempel...
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Jeg jobber i politiet, og de kan nok på endel områder sammenlignes. Hos oss er det helt slutt på operativ tjeneste etter 12 uker, men vi står fritt til å velge det bort fra dag en. Arbeidsgiver gjør sitt beste for at man skal få en så bra tilrettelagt tjeneste som mulig. Sånn vil jeg tro det er i andr etater hvor man er utsatt for risiko for vold osv. Er jo bare enkelte deler av jobben man ikke kan utføre:-) Her har jeg valgt å stå i operativ tjeneste nå i starten, men regner med jeg får meg en "innejobb" før uke 10.....
Mamma til lille M&L Skrevet 19. februar 2012 #5 Skrevet 19. februar 2012 Er selv sosionom, 18 uker på veg, og jobber med ungdom med atferdsproblematikk. (barnevernsinstitusjon) Velger selv hvor lenge jeg ønsker å gå i miljøet, som per idag er lengst mulig. Man må jo selvfølgelig se an både ungdomsgruppen og stemning i institusjonen, og ta med dette i vurderingen...
Gjest MMJ Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Jeg er sosionom... du kan jo søke alle plassene, men det er mange plasser man ikke kan være og jobbe når man er gravid. Det kommer ann å brukerenes diagnoser o.l. Jeg jobber nå med mindreårige flyktninger, her er det null utagering og jeg kan fint gå på jobb. Det er ikke noen vits i å sette seg i situasjoner som kan bli farlige... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå