Gå til innhold

tror dere banken gir oss lånet vi trenger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har 694.000 i hus lån fra før.

vi har 70.000 kr i bil lån.

vi har 326.000 kr i annen gjeld

ønsker og låne 950.000 kr til som skal gå til tilbygg på huset.

vi har inntekter på

326.000 og 305.000kr

barnetrygd er ikke med i inntekten.

har to barn.

vi har hus. og ønsker bygge det ut. verdien her er ikke veldig høy, men har fått vite at verdien vil bli på 2.5-2.6 mil. når vi er ferdig.

verdien nå er 990.000kr.

noen som vet. ??

vi skal bruke noen måneder nå på og slette ned gjeld og gjøre alt vi kan for og få et bra tilbygg med en bra pris.

ville høre her. skal ikke søke lån enda,.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er denne andre gjelden? Kredittkort gjeld? For da tviler jeg på at dere får noe mer i lån....

Skrevet

Det hele kommer jo an på betjeningsevne. Like mye som samlet gjeld regner banken på månendlige utgifter av denne gjelda, og hva som kan komme til å bli ved renteøkning.

Jeg vil tro at om den "annen gjeld" posten deres er kortsiktig gjeld med høye avdrag, eller enda verre kredittkortgjeld, så kommer ikke banken til å gi dere dette lånet. Men om det for eksempel er studielån eller annet med lav rente og lang nedbetalingstid ligger dere mye bedre an.

Det er vel best å spørre banken om dette...

Skrevet

Denne "andre gjelden" her er veldig avgjørende tror jeg. Hvis det er kredittkortgjeld så tviler jeg på at banken vil være med på planen deres. Er det feks studiegjeld så stiller det seg annerledes.

Men bare ett sted å få svar på dette og det er i banken ;)

Skrevet

Det at verdiøkningen på boligen er såpass høy kan være avgjørende om dere får lån eller ei.

Skrevet

Må dere bygge på huset akkurat nå?

Jeg ville personlig kvittet med meg "annen" gjeld først, kanskje også billånet, deretter søkt om mer huslån.

I allefall når dere har såpass ordinær inntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...