Gå til innhold

Abortdiskusjon på facebook...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på facebook som har lakt ut en link med Nei til abort, og bilde av en liten "uferdig" baby i en hånd. Denne personen er kristen og har ganske sterke meninger. Men jeg synes det blir feil å kalle kvinner som tar abort for mordere. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAdde vedkommende vært på min liste, ville sletteknappen blitt fort brukt med krass privatmelding til vedkommende..

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg syns det blir feil å kalle det mord, men i en slik debatt så vil mange ha en ulik definisjon på når livet begynner og da vil man aldri komme til enighet bortsett fra å kanskje bli enig om å være uenig.

Skrevet

Det er ihvertfall lite nyansert...

Jeg er ikke særlig fan av abort istedet for prevensjon, men ser at det i noen tilfeller er riktig.

Ville ikke omtalt ei jente som tar abort etter voldtekt for morder liksom.

Men har man tart mange aborter, fordi man sluver med prevensjonen, da er det noe galt...

Gjest Jenta til Henrik
Skrevet

Å NEI, HI, HVA ER DET DU GJØR??

DU MÅ IKKE STARTE DENNE DISKUSJONEN HER INNE!!

Uff, nÅ har du bedt om det, dette kan bli brÅk, hi :P;)

Skrevet

jeg synes du skulle akseptere at hun mener det, og ikke lage noe leven. Om det er uakseptabelt for deg kan du jo bare slette henne, men husk at dette er bare hennes mening, slik som du har meninger om andre ting. For eller mot eu, for eller mot jakt, mer pappaperm osv.

Skrevet

Meg personlig vil jeg klandre meg selv for å ta et liv hvis jeg tar abort. Jeg er personlig i mot abort, men mener også at det er opp til en hver enkel og bestemme selv.

De som bruker abort som prevensjon, kan jeg ærlig si er tett i pappen...

Skrevet

Det er ihvertfall lite nyansert...

Jeg er ikke særlig fan av abort istedet for prevensjon, men ser at det i noen tilfeller er riktig.

Ville ikke omtalt ei jente som tar abort etter voldtekt for morder liksom.

Men har man tart mange aborter, fordi man sluver med prevensjonen, da er det noe galt...

Signerer denne...

Jeg har selv tatt en abort pga visse årsaker, det var nødvendig i den situasjonen jeg var i da.

Men jeg er blir lei meg på de som bruker abort som prevensjon.

Jeg hadde klart sagt min mening om innlegget hvis det var min bekjent på facebook. Er det noen som jeg egentlig ikke kjenner så hadde jeg kanskje rett og slett slettet vedkommende....

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Er selv imot abort, men syns de som velger å gjøre en sak av sine meninger rundt dette er alt for ekstreme. Jeg syns abort er ansvarsfraskrivelse når man vet hva som forårsaker graviditet, vil påstå at å sammenligne det med mord er langt bortenfor all fornuft

Skrevet

jeg synes du skulle akseptere at hun mener det, og ikke lage noe leven. Om det er uakseptabelt for deg kan du jo bare slette henne, men husk at dette er bare hennes mening, slik som du har meninger om andre ting. For eller mot eu, for eller mot jakt, mer pappaperm osv.

Jeg har absolutt ikke laget noe leven, jeg har ikke skrevet noe til HAN i det hele tatt.

Skrevet

Jeg har absolutt ikke laget noe leven, jeg har ikke skrevet noe til HAN i det hele tatt.

jeg mente ikke at du hadde gjort det, men jeg tolker hovedinnlegget ditt som at du er opprørt, og lurer på hvordan du skal reagere?

Skrevet

Jeg synes ikke facebook er stedet for sånne diskusjoner, og jeg har heller ikke sansen for hvordan denne personen ytrer standpunktet sitt.

Utover det mener jeg det må være akseptert at de som mener livet begynner ved unnfangelsen ser på abort som drap. Det siste standpunktet følger jo som en logisk konsekvens av det første.

Men å kalle noen mordere når de har foretatt en handling som loven gir full anledning til og som de selv (må vi gå ut fra) mener er akseptabel og riktig, kommer jeg aldri til å synes er greit.

Skrevet

jeg mente ikke at du hadde gjort det, men jeg tolker hovedinnlegget ditt som at du er opprørt, og lurer på hvordan du skal reagere?

Jeg kan vel ikke si at jeg er så opprørt, er vel heller det at jeg blir litt irritert over hvordan folk kan få seg til å skrive slike ting når det kanskje sitter jenter som feks har tatt abort pga voldtekt, psykiske problemer o.l. å leser dette. (Og nei jeg har ikke tatt abort selv, hvis noen lurer på om jeg føler meg truffet av innlegget hans.) Jeg er ikke for abort jeg heller, men mener at det i enkelte tilfeller er nødvendig, og mener da at ingen har rett til å dømme deg! Det jeg ville oppnå med dette innlegget var vel heller hva andre mener om saken :) Og jeg godtar at folk har forskjellige meninger, men mener at dette var å dra det litt langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...