Gå til innhold

Min sønn på 2 år tegner rundinger, flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt rart, han elsker å tegne, å tegner rundinger over hele arket.

Han er 2 år og 3 mnd.

Hva tegner deres 2 åringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dette de begynner med å tegne. Rable store og små sirkler over hele arket. Så kommer litt rette streker. Disse to kombinerer de etterhvert til hode-fotinger, altså hode med øyne, nese og munn (og evt hår, ører ol) og to rette streker ned til bein, og evt to rette armer ut fra sidene til armer. Etterhvert kommer føtter og fingre også, og kanskje en kul midt på som er mage. Når de begynner å tegne mer skikkelig enn bare rabling, sirkler og streker varier ekstremt mye. Min eldste kunne tegne hode-fotinger som 3-åring og skrive navnet sitt som 3,5 åring. Minstegutten på 4,5 år sliter fortsatt litt med hode-fotinger og kan så vidt skrive første bokstaven i navnet sitt. Vet også om barn som tegner konkrete ting helt ned i 2,5 års alderen. Her er vesla 2,5 år og rabler fortsatt. Mest sirkler, men også streker. Hun varierer med lange og store rundinger/streker, og bitte små, og hun insisterer på at hun har tegnet ulike ting som hun selv tydeligvis ser. De er søte disse små ;)

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Når de begynner å tegne hva har jeg ikke engang tenkt på. Sønnen min på 2,5 tegner sirkler og streker over hele arket og er så stolt når han sier han har skrevet navnet sitt ;)

Søskenbarnet hans er et år eldre enn han, og hun tegner soler og skriver navnet sitt hele tiden :)

Skrevet

Min tegner biler! En lang buet strek, med to rundinger til hjul under. Også skriver han "W", det er ihvertfall det han sier at han gjør, men det er igrunn mest en lang rekke sikk-sakkmønster. Han er 2 år og 2 mnd.

Skrevet

Har ikke tenkt over dette før jeg måtte sjekke nå. Hun tegner rundinger og rette streker. Ingen hode-fotinger enda.

Hun sier at Hun tegner hus, biler, sol, måne, mamma, pappa osv men jeg ser bare sirkler og streker :)

Skrevet

Har ikke tenkt over dette før jeg måtte sjekke nå. Hun tegner rundinger og rette streker. Ingen hode-fotinger enda.

Hun sier at Hun tegner hus, biler, sol, måne, mamma, pappa osv men jeg ser bare sirkler og streker :)

Samme med gutten min på 2 1/2. Han tegner streker, rundinger og krusseduller. Og kan stolt fortelle meg at han har skrevet navnet sitt og har tegnet mamma, pus, brannbiler, elefanter o.s.v.

Skrevet

Min er 3, har vel tegnet rundinger i godt over et år, siste 4-5 mnd har strekene kommet inn, i tillegg til "prikker" når han maler. I går kveld skrev han stolt søstrens første bokstav for første gang (hennes er lettere enn hans tenker jeg). Han sier han tegner himmelen og sola for det meste. Tegner/maler myye men ser ikke den store fremgangen enda ;)

Interessant innlegg av Alva forresten :)

Skrevet

Min sønn på 2 år 4 mnd tegner mennesker. altså, en runding med to priker (øyne) og en strek (munn) , en strek som hår, to strek for bena og to for armene.har også begynt å tegne biler og soler :) ganske sjarmerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...