Nikkamoren Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Jenta mi på 16 mnd er veldig småspist og eneste melken hun drikker er ca 100 ml mme blandet ut med ekstra lett kumelk om morningen, og ca 100 ml mme med 1 måleskje vellingpulver på sengen i halvsvime mens hun sovner. Så det er etter tannpuss. Det virker som om hun sover bedre etter at hun har drukket melken og jeg har vanskelig med å slutte å gi den siden hun spiser så lite ellers og ikke vil ha annen melk enn den flasken om morningen ellers. Men har veldig dårlig samvittighet med tanke på tannpussen! Hun har fått 5 tenner oppe og 2, snart 3 nede. Hva synes dere? Må jeg ta meg sammen og slutte å gi henne på sengen etter tannpuss?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Helt ærlig. Ja. syns den burde kuttes ut. Det går utover tennene, og det blir nok verre å kutte den ut senere. Jeg vet alt om småspiste barn, men her har vi fortsatt gitt melk (og mme eller velling) før tannpuss. Selv om han er i halvsvime noen ganger. Hva med å prøve å gi mindre melk på morgnen, slik at hun kanskje spiser mer? Gi fler og mindre måltider i løpet av dagen?
Nikkamoren Skrevet 19. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2012 Takk for svar. Ja, jeg får ta meg sammen og slutte med kveldsflasken. Skal prøve å gi den før hun pusser tennene, men tviler på at hun vil ha den da. Med tanke på at det er mesteparten av melkinntaket hun drikker da så er det vanskelig for meg å slutte å gi den. Er redd hun ikke skal få i seg alle næringsstoffene hun trenger. Men jeg må ta til fornuft og slutte med den og bare håpe på at alt går bra uten.. og håpe på at hun ikke vokner sulten etter noen timer. Når det gjelder fordeling av mat og måltider så er det meste prøvd. Nå går hun i bhg og ettermiddagene går fort, så blir ikke tid til så mange måltider før det er lalletid. Det blir middag, mandarin og så kanskje litt brødskive til kvelds.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå