Pjuskesnusken Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Noen som har følt seg tomme for energi ? Jeg trente regelmessig i fjor vinter og i høst frem til Desember. Nå etter nyttår har kroppen omtrent protestert p treningen, orker neste ikke løfte armer eller ben, dratt hjem midt i timen.. Synes alt er ett tungt og ett ork, og gjør bare det mest nødvendige hjemme. Føler meg mye trøtt og uopplagt og sitter og lurer på hva jeg kan gjøre for å få mer energi. Jeg har ikke tatt noe særlig vitaminer, men det har jeg aldri vært så flink til. Spiser normal sunn mat, lite junk. Lurer på om det bare er vinterdepresjon eller om jeg mangler noe. Vil jo trene, for nå sitter jeg stort sett på rumpa hver dag, men orker ikke, jeg har aldri hatt mye energi, men nå er det ekstremt. Noen råd og tips for å få litt energi i kroppen? Har vært hos legen å tatt noen blodrpøver, men noe tidlig for å få svar tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #2 Skrevet 17. februar 2012 Jeg har det på samme måte som deg, jeg har lavt jernlager må inn og få intravensøst jern.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2012 #3 Skrevet 17. februar 2012 Jeg var lav på B12-vitaminer, måtte ha sprøyter. Før du har fått svar på blodprøvene er det jo vanskelig å vite hva det er, men prøv å lytt til kroppen din. Kanskje trenger du en liten pause fra hardtreningen og kanskje bare at noen rusleturer å høre på fuglekvitteret isteden. Fyll på med antioksidanter, det er viktig, også ville jeg kjøpt et tilskudd med D-vitaminer. Det får vi nordboere altfor lite av om vinteren, så mye som 50% av oss er lave på D-vitaminer om vinteren hvor vi ikke har noe særlig sol. Prøv å gjøre de tingene som gir det energi istedenfor å tappe deg for energi, en cafetur med en venninne, en god bok, en kosestund med ukeblad og en kopp kakao under pleddet i sofakroken eller hva det nå måtte være du trenger for å lade batteriene. Vi har alle noen slike perioder med lav energi og nærmest motløshet, men det går over. Om solen skinner hos deg i morgen så pakk deg inn i varme klær og sett deg i solveggen med øynene igjen og slapp av, det gjør godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå