Gå til innhold

Tette barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du er den ideelle aldersforskjellen på barn nr 1 og nr 2? Nr. 1 hos oss er nå 8 måneder og jeg ønsker egentlig å prøve på nr 2 om et par måneder. Det trenger jo ikke å klaffe på første forsøk.... Men, om det gjør det..... Blir det for tett? Dere som har så tette barn, hva mener dere? Bør vi vente litt lengere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to med 20 mnd mellomrom. Det var utrolig tøft det første/to første årene, mye pga at jeg begynte å studere når nr 2 var 3 mnd.. Men nå er de 6 og 7,5 år og jeg kunne ikke tenkt meg å ha det annerledes!! De er så tett knyttet til hverandre og er bestevenner :) De leker så godt sammen, siden de er jevngamle og har samme interesser. Kjør på sier no jeg ;)

Skrevet

Vi har 23 mnd, 2 år og 9 mnd, og 2 år og 2 mnd mellom hvert nye barn i flokken vår (har fire barn). Jeg synes over 2,5 år ble litt mye og 2 år og 2 mnd litt på grensen. 23 mnd var helt ideelt, kunne gjerne vært litt tettere også.

Skrevet

Jeg har 18 mnd mellom to av mine. Yngste er nå to år, og jeg har ikke kommet til hektene ennå!

Skrevet

Jeg har 21 mnd mellom mine og synes hverken det er hektisk eller slitsomt. Tror det er fordi nr 2 er veldig rolig, tålmodig og blid hele dagen.

Skrevet

Jeg har 20 mnd mellom mine, og jeg er helt utkjørt. Det er fryktelig tungt akkurat nå. Yngste er 21mnd. Er helt utrolig klar for at han skal bli 2- 2 1/2 år og mer selvstendig, håper og tror det blir bedre....

de første 6 månedene så var det veldig lett og jeg husker jeg tenkte at all skremselspropagandaen var utrolig overdrevet. Men så "smalt" det. Da yngste begynte å kreve mer i form av oppmerksomhet og at han ble fysisk aktiv slik at jeg måtte passe på hele tiden, da skjønte jeg hva alle snakket om.

I tillegg til at jeg er endel alene med dem pga jobben til mannen, så har dette vært utrolig utmattende. Ikke sunt for parforholdet heller.......

Men ser fremover og tror det er verdt det når de blir større....

Skrevet

Til dere som har to små nå og synes det er slitsomt: Det blir mye enklere når de blir eldre :) De jeg fikk med 23 mnds mellomrom er 9 og 7 år nå og det er jo ikke noe jobb med dem omtrent. De er selvhjulpne og stort sett bestevenner som underholder hverandre dersom de ikke er ute med venner, på trening el. Det har også blitt mye enklere med de to minste som nå er 4,5 år og 2,5 år. Det løsner veldig når minste blir rundt 2,5 år.

Skrevet

Til dere som har to små nå og synes det er slitsomt: Det blir mye enklere når de blir eldre :) De jeg fikk med 23 mnds mellomrom er 9 og 7 år nå og det er jo ikke noe jobb med dem omtrent. De er selvhjulpne og stort sett bestevenner som underholder hverandre dersom de ikke er ute med venner, på trening el. Det har også blitt mye enklere med de to minste som nå er 4,5 år og 2,5 år. Det løsner veldig når minste blir rundt 2,5 år.

Det er helt sant altså! Jeg merker knapt jeg har barn, spesielt i helgene! Da er de opptatt med lek fra de står opp til de legger seg, enten på rommene eller ute, og det er så vidt jeg får tvunget i dem noe mat. hehe. Men de to første årene var harde. Men absolutt verd det! De har et veldig tett bånd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...