Gå til innhold

Birkedal ble frikjent...

Anbefalte innlegg

Skrevet

for sexuelle handlinger, men får 60 dager for filminga av gutter i dusjen. Siden han har sittet 20 og de siste 40 ble gjort betinget, er han en fri mann. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres vel ut som en grei nok dom for filming det.

Skrevet

Jeg har litt delte følelser. På en måte synes jeg det er fint, for nå kan det bli ro rundt saken og han har vært kraftig uthengt. Han gjorde noe veldig galt, men samtidig var han en sårbar sjel selv, som sleit kraftig med å akseptere og finne ut av egen legning. Det gjør ikke handlingene bedre, men det gjør at jeg forstår han bedre. Samtidig er jeg mor, og om min sønn var en av gutta som ble filmet naken, ville jeg nok være rasende over at det bare ble 20 dager i fengsel. På en måte burde han kanskje ha fått litt tid i fengsel etter rettsaken, for at det skulle føles riktig.Kanskje 20 dager til.

Skrevet

Jeg synes det er greit nok. Selv om tiden i fengsel er overstått, så har han jo mistet mye annet, karrieren sin, æren, sikkert noen venner. Alle han møter kjenner ham igjen og vet hva han har gjort, og det vil følge ham resten av livet. Media har fråtset i saken. Det har nok ikke vært lett å være han i ettertid.

Skrevet

Tenker at syntes han det var vanskelig å få kjæreste før, så skal det sannelig bli vanskelig for han nå.

Skrevet

En grei dom det.

De seksuelle handlingene var alle under samtykke så at han kun ble dømt for filmingen er grei skuring.

Skrevet

En grei dom det.

De seksuelle handlingene var alle under samtykke så at han kun ble dømt for filmingen er grei skuring.

Nå var den han skulle hatt sex med bare 15. Hvordan kan du mene at det er greit? Hadde det ike vært for at retten kom frem til at gutten sansynligvis ikke snakket sant, ville det vært veldig synd om han ikke ble dømt. Men i dette tilfellet var det ikke bare mangel på bevis, men ting som ikke stemte og talte til Birkedals fordel. Altså overveiende sansynlig at denne gutten av en eller annen grunn løy om det som skulle ha skjedd for å forværre tingene for Birkedal.

Skrevet

Det er en for lav straff,synes jeg.Og 15 åringen snakker sant.

Jeg kjenner han.

Skrevet

Fikk han ikke straff for å hatt sex med 15åringen? Det syns jeg blir helt feil, de burde nesten brukt Birkedal som et eksempel for andre.. Hadde dette vært en eller annen ukjent mann og en jente så hadde han sikkert fått mye høyere straff enn det Birkedal gjorde.

Skrevet

Fikk han ikke straff for å hatt sex med 15åringen? Det syns jeg blir helt feil, de burde nesten brukt Birkedal som et eksempel for andre.. Hadde dette vært en eller annen ukjent mann og en jente så hadde han sikkert fått mye høyere straff enn det Birkedal gjorde.

Men nå tyder bevisene på at Birkedal er uskyldig da.

Birkedal frikjent for seksuell omgang med barn - VG Nett om Frp

- Retten finner det ikke bevist, basert på forklaringene, at Birkedal har hatt sex med 15-åringen. (...) Fornærmede husker ikke, eller retten finner utsagn som må være feil, heter det i dommen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...