Gjest aina88 Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Jeg lurer litt på hva andre tenker om amming? ammer du? offentlig amming? ammepress? Og hva dere som fullammer hvordan syntes du at det er? er det bare kos? også dere som ammer, får dere til å pumpe? hvor ofte ammer du(hvor gammelt er barnet)?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Ammet min ja. Føltevel at det var ganske mye ammepress. jenta mi hadde problemer, klarte ikke å suge skikkelig. Husker det var skkikkelig pes den første tida. MAS MAS om IKKe å bruke flaskeeller smokk for DA var alt ødelagt osv. Huff. Blir godt nå når nr 2 kommer og jeg er mer sikker på meg selv! Likte ikke å amme offentlig, og hadde egentlig bestemt meg for at det skulle jeg IKKE. mrn noen ganger må man jo bare... Pleide å "gjemme" meg på do og sånn, men det kommer jeg ikke til å gidde nå. Kommer heller til å legge et teppe over oss, så babyen får ro og så jeg slipper å blotte meg. Fikk ikke til å pumpe med Dr browns pumpe, den var helt ubrukelig. Med Avent gikk det greit. Men det er jo en teknikk å lære seg det der.... Fullamma til 5, 5 mnd ca, da smakte hun litt grøt. Men det var LITE frem til sånn 6, 5 mnd. Ammeslutt var på dagen da jenta mi var 15 mnd, da ville hun ikke mer. (Fikk fremtenner og det var VONDT) Da amma jeg bare en liten "kveldskos" da.
Ikkesåallerværst Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 Ammet første til han var 14 mndr. Følte enormt ammepress på barsel. Helsesøster og legen min var ikke så ivrige forkjempere, de mente det viktigste var at jeg hadde det bra. Hørte ikke så mye på dem, men slukte alt jm på barsel og barselpol sa. Dessuten følte jeg enormt press fra media og mange andre, men det handlet nok også om at det var den infoen hjernen min festet seg ved. Jeg strevde enormt for å få det til. Babyen tok dårlig tak og jeg ble veldig sår. Får fortsatt høy puls når folk sier at jeg burde fått mer hjelp og ammeveiledning. Herregud, jeg fikk så mye veiledning og tror alle jm på hele ahus har sett puppene mine. Men strevde likevel. Jeg syns det var uhyggelig å amme på dagen til han var ca åtte måneder. Etter det var det greit. Hverken hyggelig eller fælt. De gangene jeg fikk til å amme på natten, syns jeg det ganske tidlig var litt hyggelig. Det var eneste gangen babyen ikke kavet ved brystet, og det var ro for meg og han. Sluttet å nattamme da han var seks måneder. Jeg hatet å amme offentlig. Jeg har store pupper, og med babyen den gang kunne jeg ikke amme sånn som man ser andre gjør, før det var gått fem måneder. Vanskelig å skjule puppen da.. Den ene puppen kunne jeg aldri amme vanlig på, men måtte holde rundt puppen med hånden formet som en c. Jeg har ingen problemer med at andre ammer offentlig, men syns man kan være litt diskret.. Gutten min fikk smaksprøver fra han var fire måneder, men det var ikke noe som mettet. Mette de grøtmåltider fikk han fra han var ca sju mndr. Men han fikk mme innimellom. Når jeg sølte ut den morsmelka jeg hadde pumpet, når jeg var borte over ett måltid, og noen ganger da han var spesielt urolig om kvelden. Følte meg som verdens værste mamma hver gang... Pumping gikk greit. Jeg gjorde det hver dag i tre måneder, første gang dagen etter fødsel, og hadde ikke noe problemer med det. Men jo sjeldnere jeg pumpet, jo dårligere gikk det. Jeg har termin i april. Gruer meg til å amme.. Håper jeg kan finne bedre løsninger for meg og familien denne gang. Feks ikke koppmate, ikke ha dårlig samvittighet for å gi mme, bruke brystskjold om nødvendig, og ikke amme 13-17 ganger i døgnet så mange uker som sist. Men blir vel helt manisk denne gangen også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå