Gå til innhold

Kan man trene på seg bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg hadde litt antydning til bekkenløsning da jeg gikk med småen, men etter god hjelp fra fysioterapaut så forsvant plagene nesten helt. Nå er småen 5 mnd og jeg har begynt å trene for fullt.

Har meket at det her murret litt i bekkenet etter endt trening men har tenkt at det sikkert er litt stivhet eller lignende. I dag klarer jeg neste ikke å gå. hele hofteområdet men spesielt bekkenet er vondt.

Føler meg fremdeles kjempeflink som har trent :) men tror jeg må ta pause fra noen apparater.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk bekkenløsning helt på slutten av svangerskapet, og har det enda! 41/2 md etter fødsel. Ble nesten bra før jul, men ble litt ivrig på trening og det straffet seg!!!!

Så har du hatt bekkenløsning anbefaler jeg deg å ta det rolig!!! Lenge! Fint å trene, men ikke ta i for hardt, og vær forsiktig med trening som er hardt for bekkenet (jeg kan ikke jogge, trene aerobic og dans og slikt). Jeg tener faste styrke øvelser som jeg vet jeg tåler, og ror endel på romaskin. øker belastning og intensitet sakte.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg snakket med isntruktørene på treningsenteret jeg går på. De sa hvordan maskiner jeg måtte ta det rolig på. var heldigvis bare en, som jeg fortsatt kan ta bare mer forsiktig. Ellers merker jeg det godt på en del aerobic og dans øvelser. Men nå er jeg litt flinkere til å lytte til signalene. Vill ikke ha de sånn jeg hadde det i forrige uke igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...