Gå til innhold

Skal til London i morgen, hva må man få med seg? :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

 

For det første; dagskort på tuben er kjempegenialt. Tror det koster ca £6, og da kan du reise så mye du vil i et døgn.

 

Hvis du vil på show/musical tar du tuben til leicester square. Der har de rimelige billetter (ca 300),- til de neste 3 dagene. Jeg har fått veldig greie plasser begge gangene jeg har vært.

 

å ta tuben til Camden anbefales (bare noen få stopp unna Oxford Street). Her finnes det mye rart å se på, både folk og ting og tang. Det er også marked med mange lokale kunstnere og litt vintage. Ganske spennende. Her kan man bruke mye tid. Vær obs på at det er populært, at det kanskje er bedre å dra når ting åpner (klokken 10) eller på en ukedag.

 

Portobello market er åpent på lørdager hvis du er glad i loppemarkeder. Mange folk som selger alt fra bøker og klær til hjemmelaget fudge.

 

London har jo også de typiske severdighetene; Big Ben, Westminster, museer og gallerier. Soho er jo også spennende..

Science museum mener jeg er gratis.

Covent Garden er veldig populært, men vær obs på at det er ofte veldig mye folk der, typisk turiststed.

Borough market er et matmarked hvor det kommer masse kokker og lokale entusiaster. Tror ikke det koster noe heller.

 

Når det gjelder shopping har de bl.a. Primark på Oxford Street, og det er veldig rimelig. Der har de også noe som heter SportsDirect som er et outlet med sportstøy og hverdagslig sporty til gi-vekk pris, fra rundt 40 kr plagget og oppover.

 

Håper du fant noen ting som virker spennende! God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...