kaklemor Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Kan helsesøster som jeg til m sønnen min være min jordmor under svangerskapet ? Hun er så koselig:) (",)
mamma_til_gutt Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Det er vel avhengig av om hun er jordmor eller sykepleier... Og om hun selv ønsker det.. Er dessverre ikke bare en fin personlighet som skal til for å kunne jobbe som jordmor
kaklemor Skrevet 16. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2012 Det er vel avhengig av om hun er jordmor eller sykepleier... Og om hun selv ønsker det.. Er dessverre ikke bare en fin personlighet som skal til for å kunne jobbe som jordmor Oki:) Ja, vet ikke om hun er noen av de delene men skal spørre:)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 For å kunne være helsesøster eller jordmor Må hun være sykepleier i bunn... Men det er ikke vanlig å ha 2 videreutdannelser, man er enten jordmor eller helsesøster og begge er spesialiserte og det er ikke slik at en jordmor kan det en helsesøster kan og vice versa. Med andre ord - om helsesøsteren din er utdannet helsesøster er sjansen for at hun også er jordmor minimal.... Men, bare spørr - er jo ikke verre enn at du får nei til svar..
Athene75 Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Da må hun isåfall ha to videreutdanninger....noe som sikkert få sykepleiere har....og iallefall så like videreutdanninger. I begge tilfellene må en være sykepleier. Så må en evt da ha helsesøsterutdanning eller jordmorutdanning. Om hun som barnet ditt da har som helsesøster skal være jordmor for deg, så må hun i tillegg ha utdanning som jordmor.... Tror jordmorutdanningen er på 1,5 år og helsesøster på 1 år om jeg ikke tar feil....og før den tid må de begge ha tatt sykepleierutdanning på 3 år og ha 2 års relevant praksis før videreutdanning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå