Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 Hei.. Var hos legen igår og hun sa jeg trolig hadde urinveisinfeksjon. Fikk resept på antibiotika så skulle jeg vurdere selv om jeg ville begynne nå idag eller ikke. Jeg tenkte at siden jeg har hatt symptomer i en uke og ikke vil risikere at det utvikler seg til nyrebekkenbetennelse at jeg starter idag da det ifølge legen og apotekteknikker ikke skal ha noen negativ effekt på verken meg eller babyen min (i uke 22 nå). Flere som har erfaring med dette? Leste at 1/3 får det iløpet av svangerskapet, men blir bekymret likevel! Har ikke vært plaget med dette tidligere, men kjenner igjen symptomene fra tidligere, men da har det gått over av seg selv (drukket mye vann og c-vitaminer).
Tatt på senga Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Jeg har akkurat fullført en kur mot nyrebekkenbetennelse. Jeg hadde tatt medisin forebyggende! Det er veldig smertefult om det utvikler seg. Legen skal jo finne et merke som ikke er skadelig basert på trimesteret du er i. God bedring!
Frk Emmaljunga Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 Uff, men det var vel da ikke medisinen som skulle forebygge som ikke virket, ikke at det utviklet seg fordi du tok forebyggende medisin? Håper du er bedre nå
bringebærsnipp Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 Jeg slet mye med dette i 1 svangerskap, og gikk på flere antibiotikakurer som tok knekken på førdøyelsen min til slutt. Nå skal jeg ta tabletter med tranebær forbyggende hver dag. Det funker virkelig for meg. Kan være så dårlig at jeg har begynt å tisse blod, men snu det hele i løpet av en dag med tranebær. Supert! Men når du er gravid så må man levere urinprøve for å se at det har blitt borte, man kan gå lenge med det uten å merke noe, og det kan føre til premature rier.
magica fra tryll Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Tranebær er supert! Fikk tom det rådet av jordmor for å slippe antibiotika,-funket som smurt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå