Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #1 Skrevet 16. februar 2012 For da var omgangssyken tilbake i hus 3 unger som har hatt omgangssyken og store magesmerter 3 av de siste 5 ukene. Både jeg og far måtte bruke 4 sykedager hver + fridager 1 uke med egen sykdom som satte meg helt ut av spill Og i går begynte ene av ungene å spy igjen Har vært på jobben 1 hel uke av de siste 5, og måtte ringe i dag og melde frafall igjen. Manne min er 200 mil unna så han var ikke et alternativ. Sjefen klarer ikke å si god bedring, men sier: Ja, da håper jeg virkelig du snart er klar igjen. De telefonene er grusomme å ta. Mannen min skal være borte mer eller mindre i en måned, så jeg håper omgangssyken stopper ved ett barn... I hele fjor brukte jeg 4 sykt barndager og 2 egenemeldingsdager... Har visst toppa den allerede i februar. Dagens hjertesukk...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #2 Skrevet 16. februar 2012 Det er drit når jobben ikke aksepterer sykdom. Jeg er syk i dag, og burde holdt sengen, men stiller på jobb. Går ut over ungene som blir satt bort på ettermiddagen, når jeg sover.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #3 Skrevet 16. februar 2012 Jobben hennes aksepterer da sykdomen, de er bare ikke glade for den.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #4 Skrevet 16. februar 2012 Jobben hennes aksepterer da sykdomen, de er bare ikke glade for den. Joa, sjefen erkjenner at det er sykdom i huset, men blir allikevel sur. Det er ikke morsomt å ringe når jeg vet at sjefen blir sur da og er sur på meg når jeg kommer tilbake. HI
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Her blir ikke sjefen sur, men det er da ikke noe moro uansett. Man føler seg ikke spesielt lur når man ikke har jobba en eneste hel uke siden nyttår. Men sånn er det nå, fint lite å gjøre med saken. Her har sjefen små unger selv, i tillegg til å ha dem 50%, så han har vært borte mye selv. "Heldigvis", på en måte, for da har han forståelse for dette.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #6 Skrevet 16. februar 2012 Uff, føler med deg ja. Har også en sjef/avdelingsleder med småbarn som er mye borte, men det hjelper lite. Har en jobb der oppgavene følger ukedagene, så i går krekte jeg meg på jobb med feber for å ikke miste den tredje onsdagen på rad. I dag har jeg hjemmekontor, så visste at jeg hadde litt å gå på når jeg pressa meg litt ekstra i går.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #7 Skrevet 16. februar 2012 Usj! Så kjedelig... Har selv en gutt som spyr i dag, men har heldigvis fri i utgangspunktet. En av fordelene med å jobbe turnus siden det er mye fri midt i uka.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #8 Skrevet 16. februar 2012 Å ta slike telefoner er noe dritt, ja. Min forrige sjef ble pottesur hver gang jeg ringte om at jeg hadde sykt barn. "NÅ igjen? Ja, det passer veldig dÅrlig. Kan ikke mannen din ta det? Neivel. Men da kommer du pÅ jobb sÅ fort han er hjemme, da?"
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #9 Skrevet 16. februar 2012 Huff, jeg føler så med deg, det er jo ingenting du kan gjøre med dette. Håper det er det siste du ser av omgangssyken i år, god bedring. Sympatiklem fra meg. (har vært der selv, hadde omgangssyken 7 ganger i fjor)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #10 Skrevet 16. februar 2012 Takk for sympati Håper virkelig omgangssyken stopper etter en unge, ja. Nok er nok! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå