Gå til innhold

Ny kjæreste, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ny kjæreste og ønsker etterhvert å presentere han for barna og familien min. Han har også barn, på samme alder som mine så jeg gleder meg også til å møte den etterhvert. Selvfølgelig vil jeg være sikker på at dette er et varig forhold først, osv.men samtidig gleder jeg meg veldig til å kunne gjøre ting sammen med han og alle barna våre. For eksempel kunne jeg gjerne ønsket å dra på ferie sammen alle sammen til sommeren. Er det noen som har erfaringer å dele rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ny kjæreste og ønsker etterhvert å presentere han for barna og familien min. Han har også barn, på samme alder som mine så jeg gleder meg også til å møte den etterhvert. Selvfølgelig vil jeg være sikker på at dette er et varig forhold først, osv.men samtidig gleder jeg meg veldig til å kunne gjøre ting sammen med han og alle barna våre. For eksempel kunne jeg gjerne ønsket å dra på ferie sammen alle sammen til sommeren. Er det noen som har erfaringer å dele rundt dette?

 

Skjønner at du gleder deg og at du er forelsket, men du må være litt realistisk også og i den realistiske verden er dessverre ikke "mine-dine-familen" alltid like romantisk.

Jeg skal ikke trykke deg ned, men før du legger alt for mange planer om turer og ferier så må du ta høyde for at barna kanskje ikke vil like hverandre, at dine barn ikke vil like kjæresten, at kjærestens barn ikke vil like deg og at ting kan bli turbulent for en kortere eller lengre periode.

Skrevet

Jeg tror nok kanskje jeg ville roet det veldig ned mht å skulle reise på ferie sammen allerede til sommeren. Det er enkelt å være forelsket og tenke at Nå har man virkelig funnet kjærligheten og Nå skal alt bli så bra, men gi det heller litt tid. Plutselig er det ikke sikkert du og drømmeprinsen funker så godt sammen som dere håper og tror og da er det dumt å ha dratt barna inn i det.

 

Det å være en stefamilie er mye mer utfordrende enn man tror når man har ser det i forelskelsens rosa skjær. Vent med å legge for mange planer til hverdagen har innhentet dere litt. Dere har nok av tid foran dere og jeg tror nok det for de fleste kan være langt enklere å få det til å gå om man gir det den tiden det trenger.

 

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...