Gå til innhold

alle disse flotte skravledamer; se hit!


nurkisimaven

Anbefalte innlegg

Vi bærer på et barn!! noen kanskje 2? kroppen vår er i annmarsj og ting skjer....:-):-) ukene flyr og jeg har alt begynt å planlegge hvordan utstyr vi skal ha, og begynner å tenke foreldrepenger:-):-) hvordan er det med dere?? Jobber dere?? Planlegger dere?? tror det kommer til å gå mer opp for meg at vi skal ha barn når jeg skal på ul<3<3 gleeeder meg:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planlegge sier du? :D :D Jeg har da sett på alt mulig rart av vogner og senger og alt man kan tenke seg av utstyr. Jeg har satt opp en lang liste over alt jeg trenger til baby'n kommer, og hva man trenger etterhvert. Jeg har også satt opp priser på alle ting, slik at jeg har et fint budsjett å forhold meg til. (oisann, det ble dyrt :) Men heldigvis har man noen supersnille besteforeldre som har lyst til å kjøpe hele verden til sitt første barnebarn, så vi kommer til å takke gladelig ja for hjelp til vogn og seng. Og da om andre spør senere om det er noe jeg trenger, så kan jeg si noe jeg ikke har fra lista slik at det blir både nyttig for meg og litt mer givende for giver å gi siden de vet jeg trenger det :)

 

Jeg lagde listen ved å se på mange sånne "dette trenger du" lister som finnes på babyshop.no, barnarshus.no og en jeg fant her inne (eller om et var på mammanett). Og så hørte jeg med noen venner som har barn, så føler den er ganske komplett med "mine" ting, her er vogn listet som den jeg helst vil ha, og seng som tro alternativer (har ikke helt bestemt meg enda, det står mellom å velge pga utseende og noen praktiske funkjsoner, eller andre, kanskje kjekkere funksjoner og muligheter).

 

 

Og ang foreldrepenger har jeg litt oversikt siden jeg er borti det fra arbeidsgivers side på jobben, så det ser du av det andre svaret mitt. Håer jeg kunne hjelpe litt :)

 

Akkurat nå er jeg sykemeldt fordi jeg var helt utkjørt, jeg ante ikke hvordan jeg skulle klare å karre meg fra toget og hjem (og det tar normalt ca 10 min). Men skal begynne å jobbe igjen neste uke nå som jeg har kommet meg, gleder meg til å begynne å jobbe igjen, fordi jeg blir litt stressa av å være hjemme når jeg vet at det er Så mye som skulle vært gjort på jobb. Jeg har pga sykemeldingen også informert sjefen (selv om det bare er 7+3 i dag, så var vel 6+3 da jeg informerte). Han ble glad for å bli informert så tidlig for planleggingen fremover. Det er ingen som kan ta over for meg når jeg ikke er der, så viktig å få inn en person tidlig om jeg blir mye sykemeldt. Men det er jo helt umulig å vite nå, jeg har jo ikke vært gravid før! men gud så gøy det er å vite at man er det, altså. Selv om man egentlig ikke kjenner noe enda (jeg er ikke kvalm, bare sliten og trøtt) Jeg gleder meg skikkelig til å bli "skikkelig" gravid, jeg. Og å kunne dele spark med samboern :) Og til å dra på UL! :D Må prøve å bestille en etterpå, sambo ønsket seg en tidlig en i bursdagsgave (11.mars) så får vel ordne det :)

 

Føler meg allerede i "ammetåka", for alt jeg tenker på kretser jo om denne babyen som skal komme :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så koselig:) Vi har seng, vugge og grind fra før, så er vogn og bilsete og diverse annet vi trenger.. Blir helt klam av foreldrepengerveilederen jeg, får jo nesten ingenting hvis du mener det er brutto lønn ukesvis som blir vist der.... Kan jo ikke leve på 10000 kr måneden!??! Har jo huslån+++++

 

Gleder meg jeg og, har både bestemt meg for hvordan vogn og bilstol jeg skal ha:):) Blir vel å bestille i mai tenker jeg, Emmaljunga har stengt i julig og august, så tenkte å bestille i mai så vi får den i juni:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) så aktive dere har vært alt! Jeg tar planlegginga med ro, men har jo vogn, seng, vugge, sengetøy/dyne og massevis med klær etter jentungen. er litt annerledes når det er nr 1 tenker jeg ;)

 

Jeg har kikket litt på en sånn "bedside crib" syns det virker veldig koselig og har ikke lenger den lille sengen som mini brukte da hun var liten... så den er på ønskelisten min! og det var det foreløbig ;)

Mye kan kjøpes etterhvert også, må jo se ann ungen (ja, etter h*n er født) hva som funker og er nødvendig. kjøpte bl.a. bæresjal til mini som aldri ble brukt fordi hun ikke likte å sitte på den måten.

 

trenger forresten lekegrind også, men det kan hende jeg kan låne av noen... og stellebord. hadde vegghengt (fra brio veldig fornøyde med det) til mini men det ble i forrige huset da vi flyttet...

 

blir spennende å ta planleggingen og shoppingen opp på neste nivå! :)

skal dere vite kjønn hvis det er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart, ganske sikker på at jeg bærer på en Jente, men blir spennende å se på ul i uke 17, tviler på at dem ser det uke 11:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SELVSAGT skal vi vite kjønn om mulig :))

 

De har vel ikke lov til å opplyse om kjønn i uke 11 selv om de hadde sett det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne vite hva vi venter, selv om det i seg selv har liten betydning, da både jente og gutt er hjertelig velkommen <3

Men med tanke på f.eks navn synes jeg det er gøy å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det surrer masse tanker oppi dette hodet også om dagen! Men som førstegangs gravid kjenner jeg at det er en jungel av utstyr og valg man må karre seg gjennom før man får bestemt seg, Så jeg er fortsatt i kartleggings og bli-kjent-med fasen!

 

Her om dagen hadde jeg gjort meg opp noen tanker om hvilke vogn jeg kanskje kunne tenke meg, men så leser man noen tester eller andres meninger også blir man i tvil og er tilbake på start...heheh!

Vi må nok ut å se litt og bli kjent med hva som er, og ikke minst finne noe vi begge kan trives med.

 

Det er mange følelser og tanker som flyr rundt i kroppen om dagen, alt fra optimal lykke til skrekkblandet fryd... hva skjer nå?!? Venteperioden, kropp som forandrer seg, forventninger, engstelsen for at noe ikke skal gå bra, meg som mamma...

 

Som Karsten og lille løveungen sier når de både gruer og gleder seg ; jeg gleruder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra beskrivelse, jeg gleruder med selv :) hadde legetime i dag og har fått henvisning til tidlig ul! (mistet i slutten av desember og fikk ikke mens i mellom)Spent på om sykehuset aller nådigst tar meg inn eller om jeg må til privat gynekolog... Og veldig spent på om legens beregning til 7+1 er rett, eller om jeg hadde el når jeg tror og "bare" er 5+4 i dag!

 

Håper alle får en super gravid helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere jenter?

Jeg har vært forkjølet (skikkelig siden tirsdag) og er i tillegg veldig trøtt og kvalm... syns nok litt synd på meg selv igår gitt, klarte tilogmed å si til min kjære at noen nr 3 (som vi har tenkt litt på) ikke kan bli aktuelt. kan jo ikke være såååå dårlig og ha 2 fra før! hehe... blir så tussete av å være kvalm og trøtt hele tiden! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt influensa-aktig-sykdom denne uken her og skal si jeg har vært bekymret for om det kunne påvirke spiren. Pakket meg godt inn fordi jeg frøys, men lot magen være bar så det ikke skulle bli for varmt inni rugekassa, haha.. Nei, sannelig godt å være feberfri igjen. Men jeg fikk gjort en nyttig ting denne uken, jeg fikk bestilt meg ultralyd i uke 11, så det gleder jeg meg til. Bare drøye tre uker igjen :)

 

Er det bare meg, eller er det andre som synes at man allerede har vært gravid "lenge" og at tanken på over 30 uker til er leeeenge!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe nå er vi på vei til ski og hyttetur. buksa er trang over magen!!!!! Synes det er ok å være gravid nå. tenker ikke så mye på det egentlig:-):-):-) hehehe lenge igjen ja<3<3 får ny vogn i gave av min kjære og en spesiell bilstol som baby kan ligge nede helt til 6 måneder:-):-):-):-) over 10000 bare det:-P:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, Vi ble enige om å kjøpe brukt, men så ble han så glad når vi var å så på vogn at han ville kjøpe meg ny:) Vet det venter noe annet hemmelig av gave, men vet ikke hva:):)

 

Skituren ble ekstremt tøff:P men kom oss helskinnet både frem og tilbake!!:) Heeeelt utslitt....:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer faktisk ikke å planlegge før etter 1 trimester. Er så redd for å glede meg for mye for så å miste.... Jobber ikke om dagen, passer på å hvile mye, unngå fysisk og psykisk stress og har ikke sex. Gleder meg vilt til å kunne slappe av og nyte graviditeten, noe jeg føler er alt for tidlig nå. Hjelper nok å komme på første ultralyd om 10 dager og vite at alt er ok :-)

Navn har mannen min og jeg ikke tenkt til å begynne å snakke om før vi vet om det er gutt eller jente. Blir nok lettere å forholde seg til graviditeten når jeg får en kul på magen, er jo bare mellom uke 6 og 7 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever helt normalt jeg:-):-) kan jo ikke gå bekymr et hele tiden heller!...... blir jo helt gal isåfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever også ganske så normalt. Jeg måtte avslutte to svangerskap i fjor pga trisomi 18 og tom fosterhule, men tar hvert svangerskap som en ny mulighet, og jeg har jo to flotte friske unger fra før ;)

Det eneste er at jeg trener ganske mye mindre pga bekkenløsning, men så lenge jeg kommer meg på trening 5 ganger (korte økter) i uken så er jeg fornøyd :)

Ellers har vi bestemt oss for ikke å fortelle om dette svangerskapet til noen, før vi har fått vært på ul og evt. tatt morkakeprøve, eller om noen ser det. Ungene blir så skuffa hvis det ikke blir nå heller......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...