Gå til innhold

Klump i halsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et utrolig psykisk slitsomt år i 2011 med skilsmisse og mye ustabilitet så sleit jeg med kroppen min, og var ganske sikker på at det var stress som utløste dette. Mange helseproblemer som fremdeles henger igjen men er blitt mindre.

Men en ting blir jeg ikke kvitt og det kommer tilbake med jevne mellomrom og det er en klump i halsen. Det kommer og går og hele kroppen er i ulage når den er på det verste.

Det psykiske jeg slet med er blitt mye bedre og mange biter er falt på plass i puslespillet mitt, men jeg er klar over at jeg fremdeles mangler noen og sliter med dette, selv om jeg prøver og ikke tenke på det.

Nå har klumpen vært der hele uka og kommer og går som den vil, men er stort sett nærværende. Merker at den blir borte når jeg er sammen folk og tenker på noe annet, på jobben o.l. men når jeg er hjemme eller alene så er den der.

Noen som har vært borti slikt og har noen gode råd? Jeg prøver og slappe av og puste dypt og da forsvinner den, men med en gang jeg slutter så kommer den tilbake. Kan jo ikke sitte i yogaposisjon hele dagen;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk til en psykolog en gang da jeg var langt nede og slet med angst. Og hun lærte meg et par knep med akupunktur-greie ved å bruke en finger.

Og dette hjalp veldig, for jeg er nesten fri for angst. Dette er nå en stund siden, så husker ikke helt. Men for meg hjalp det, og fikk meg gjennom det verste.

Også har jeg også begynt å trene yoga, ikke hver dag men de dagene jeg trenger å slappe av. Hjelper veldig.

Skrevet

HI

Husker du hva øvelsen heter...mener jeg har hørt om noe liknende.

Trener du yoga hjemme med dvd eller går du et sted? Jeg har ikke tid til å gå noe sted for tiden så skulle gjerne klart dette hjemme....

Skrevet

Husker dessverre ikke. Lenge siden jeg har gjort denne øvelsen. Var hos legen for ca. 1 mnd siden og da brukte hun den metoden på meg igjen. Men husker fortsatt ikke.

Jeg trener hjemme med dvd, har litt angst for å trene ute med andre. Vet ikke hvorfor. Funker helt fint for meg å trener hjemme. Er aleneforsørger så trener når barnet mitt er hos faren sin. Da har jeg det stille og rolig rundt meg.

Skrevet

HI, du kan google litt på noe som heter akupressur. Det er nesten som akupunktur uten nåler.

Skrevet

Du sliter nok med litt angst etter alt som har skjedd, det beste for å bli bra av det er å reflektere rundt hva som gir deg dette symptomet og finne ut hvordan du skal takle det. Unngåelse av problemet gjør det oftest verre, man må møte problemet i den grad det lar seg gjøre og bruke tankene aktivt for å unngå å få angst: f.eks tenke at dette ikke er farlig, pinlig, e.l.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...