Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Det er jo så mye salg rundt omkring nå, både i butikker og på nett. Jeg har både en veninne og en svigerinne som venter barn og har vært inne på tanken å kjøpe gaver til de små på salg. Tenker da spesielt på ull, noe jeg har brukt mye til jenta mi så jeg vet jeg selv hadde satt pris på det. Men kjøper jeg på salg nå så får de jo ikke bytte gavene (barna er forøvrig ventet i vår og sommer). Hva syns dere?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Hadde det vært meg så hadde jeg blitt glad uansett. Fint å ha noe ull til vinteren, selv om det er kjøpt på salg. Men alle er forskjellig. Håper du finner ut av det.
mamma_til_gutt Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Jeg hadde kjøpt! ofte får man byttet også, men i annen vare Men ikke alltid da selvsagt.
Gjest Siklerotte Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Du kjøper akkurat det du vil. Mottakeren får en gave, og hvis gaven ikke faller i god smak, og vedkommende ikke får byttet gaven så er det egentlig ikke ditt problem.
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 Fint å handle på salg, men da bør det være noe du er sikker på at de kan bruke. Barn er så forskjellige i størrelse, så det blir et sjansespill å kjøpe ull de skal bruke til høsten/vintern, syns jeg. Har to bekjente med barn på henholdsvis 8 og 12 mnd og begge bruker samme størrelse som min datter på 15 mnd.. :-)
☆☆☆ Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Hadde glatt kjøpt. Om de mot formodning ikke kommer til å bruke det du kjøper, kjenner de nok andre som blir glad for det. Jeg har flere ganger gitt gaver videre uten skam. Sier det rett ut også, "trengte ikke denne, vil du ha den?".
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Jeg kjøper nesten alt av gaver på salg. F.eks barnehage/venne bursdager, der handler jeg stort 1 gang i året ca..kjøper da leker og div som er kraftig nedsatt i pris, gjerne dvd,bøker osv som jeg får til 49 kr per stykk osv:=)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #8 Skrevet 15. februar 2012 Jeg ville ikke handlet ull. Men det er kanskje fordi jeg har barn som ikke tåler ull og vet hvor kjedelig det er å få ull i gave når man ikke får byttet det i noe annet som barna faktisk kan bruke. Men sånn sett egentlig ikke mitt problem heller. Det er giver sine penger jeg kaster i søpla.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #9 Skrevet 15. februar 2012 Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg hadde fått ulltøy i gave, uansett om jeg ikke hadde fått byttet! Blir nesten glad for alt jeg får jeg da, om det er kjøpt på salg så er det bare bra!!! Og det med å kjøpe gaver på salg, til kompiser så er jeg kjempehappy om jeg slipper unna med en 50-lapp, og gir ei gave som er verd 200. Til tanteungene så kjøper jeg gjerne på salg, men der har jeg en sum jeg bruker uansett. Har ikke all verden med penger, og er ganske fornøyd med siste bursdagsgave, som var ei boblejakke til 50 kr pluss 200 kr til tanteungen på 8. Hadde uansett ikke overstege 300 kr, og da var jakka ei perfekt ekstragave til en som egentlig ønsket seg penger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå