Gå til innhold

ferdigblandet mme på fly?

Anbefalte innlegg

Gjest Mirakel i magen 25.11.2011 <3
Skrevet

Hei dere flaskemammaer! Jeg lurer på om noen av dere har pakket kartonger med ferdigblandet mme i den innsjekkede bagasjen på flyet? Tåler de trykket i bagasjerommet? Skal på ferie et sted hvor jeg er litt redd for at vi ikke alltid kan koke vann, så tenkte å ta med litt ferdigblandet i tilfelle. Og det er ganske tungt å bære med i tillegg til alt det andre vi må ha i håndbagasjen...

Noen som har erfaringer med dette? Evt har noen forslag til hvor man kan finne ut av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt med masse barnemat på fly. Velling på kartong, smoothie, glass etc. Alt mulig rart! Gikk helt fint! Du får jo lov til å ha med babymat i håndbaggasjen også....

Skrevet

Det fungerer helt fint!

Trykket er ikke noe problem, men jeg ville uansett puttet det i en pose som er knytt igjen, det hender bagasjen behandles røft.

Skrevet (endret)

Det er luft som utvider seg under trykkforskjellen på fly, ikke veske.

Så trykket er ingen fare. At bagasjen blir kastet rundt og får press på selg er en større fare.

Men på ferier er det vel uansett vanlig å kjøpe vann. Vil du koke dette i tilegg tar du med vannkoker, vi har en egen liten resievannkoker som alltid er med oss.

Endret av Frokostquiz
Skrevet

Men, ferdigblandet mme holder seg jo bare en dag eller to??

Ta med en reisevannkoker ;)

Skrevet

Vi dro til egypt med sønnen min på da 12 mnd.Hadde med vannkoker,termos og ferdig blandet mme kjøpt i butikken. Etterhvert i ferien fant vi ut at de solgte melk på små juicekartonger,omtrent som mme her i norge.Kjøpte bare de hele siste uka,kostet 1 kr og han elsket det.Det var veldig praktisk også.

Ikke noe problem å frakte mme på fly..

Gjest Mirakel i magen 25.11.2011 <3
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Da pakker vi ned ferdigblandet i kofforten ;) vi skal til karibien og seile litt, så derfor jeg er litt usikker på hva vi har tilgang på av utstyr osv :)

Skrevet

Men, ferdigblandet mme holder seg jo bare en dag eller to??

Ta med en reisevannkoker ;)

Ferdigblandet på kartong har veldig lang utløpsdato. Den holder 1 døgn i kjøleskap etter den er åpent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...