It's all about me Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Glemte selvfølgelig det viktigste nye jeg SKAL ha når vi snart får nytt kjøkken: Avfallskvern. Etter å ha testet det i USA kan jeg ikke skjønne at dette ikke finnes i alle norske hjem. Så tidsparnede, og ikke minst avfall og luktsparende. Bare sånn for å fylle opp alle mine ideer.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Ja, det hadde kanskje vært noe. Men, jeg må være ærlig, jeg har faktisk litt angst for dem. Litt for mange dårlige skrekkscener fra filmer om hender og avfallskverner
little old lady hoo Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Vi har også hatt det i mange år og kan skrive under på at det er en nødvendighet i ethvert kjøkken
It's all about me Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2012 Jeg ser ikke skrekkfilmer mer, for lar meg ekstremt lett påvirke. Og film som inneholder avfallskvern har jeg enda til gode å se. MEN har ikke noe problem med å se scenarioet. Her tar gevinsten overhånd på frykten....enn så lenge
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 Går alt fra kverna rett i kloaksystemet eller har de noen form for utskilling av fett ol? Fett og matavfall i kloaken er jo ikke noe særlig. Fettet tetter rørne og matavfall generelt er jo snop for rottene.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Ok da, jeg kan kanskje kikke litt forsiktig på det... Er det noen barnesikring på det? Er livredd for små hender og..ja... dere vet..
It's all about me Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2012 Vi har også hatt det i mange år og kan skrive under på at det er en nødvendighet i ethvert kjøkken Så bra å høre erfaringer, at det er bra i det lange løp også
It's all about me Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 15. februar 2012 Ok da, jeg kan kanskje kikke litt forsiktig på det... Er det noen barnesikring på det? Er livredd for små hender og..ja... dere vet.. Er så mange år siden jeg prøvde denne i USA, så husker ikke nøyaktig hvordan den fungerte og hvor av/på bryteren satt. Men husker jeg tenkte at den var sikrere enn jeg trodde, he he. Utviklinga har nok tatt noen hopp på disse årene også skulle jeg tro.
HvittHus Skrevet 15. februar 2012 #9 Skrevet 15. februar 2012 Veldig mange kommuner har forbud mot avfallskverner, så det må man sjekke ut før man evnt innstallerer.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #10 Skrevet 15. februar 2012 Bare husk å sjekke om avfallskvern er lovlig i kommunen der dere bor før dere skaffer dere en. Det er ikke alle steder rør og renseanlegg er slik at de kan kåndtere matavfall i kloaken. Andre steder er det faktisk påbudt.
It's all about me Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 15. februar 2012 Bare husk å sjekke om avfallskvern er lovlig i kommunen der dere bor før dere skaffer dere en. Det er ikke alle steder rør og renseanlegg er slik at de kan kåndtere matavfall i kloaken. Andre steder er det faktisk påbudt. Ja da kan du banne på at vår kommune har forbud. Går det an å finne ut dette på nett nå eller? Bittelite nysgjerrig bare.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 15. februar 2012 #12 Skrevet 15. februar 2012 Hehe... Avfallskverna mi har sort pels, fire bein og sier voff... :-)
It's all about me Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #13 Skrevet 15. februar 2012 Hehe... Avfallskverna mi har sort pels, fire bein og sier voff... :-) En slik avfallskver vil jeg IKKE ha. Jeg vil ha en som ikke legger igjen annen dritt i bytte.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 15. februar 2012 #14 Skrevet 15. februar 2012 Bodde i bardu komune der hadde forsvaret ordnet avfallskvern system fordi de brukte det. Derfor ble det billigere for kommunen som helhet å gi dette til alle husstander og jeg stoler ikke en meter på disse kvernene da forsvarets kverner hadde en lei tedens til å starte av seg selv når du sto på motsatt ende av kjøkkenet. Nå skal du jo altid trekke ut strømmen før du tukler nedi kverna, men ville ikke stolt på at et lite barn ikke stakk hendene ned. Regner med at det kanskje finns lokk som hindrer barnefingre i å komme ned.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. februar 2012 #15 Skrevet 15. februar 2012 Sorry Frokosten... https://www.bergen.kommune.no/bk/multimedia/archive/00033/Matavfallskvern_just_33931a.pdf
Gjest Tullmusa83 Skrevet 15. februar 2012 #16 Skrevet 15. februar 2012 Hehe... Avfallskverna mi har sort pels, fire bein og sier voff... :-) En sånn skal jeg ha når jeg og samboer engang blir voksne å flytter i hus istedefor leilighet.
It's all about me Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #17 Skrevet 15. februar 2012 Sorry Frokosten... https://www.bergen.k...just_33931a.pdf Du tror vel ikke jeg skal bygge i Bergen? He he. Nei vi rømmer til mindre regn, snø om vinteren og bedre sommere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå