Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Vi er to, jeg og en liten gutt på 2,5 år. Jeg handler mat og husholdningsartikler for +/- 4000,- mnd. Dette inkluderer også bleier og litt snop til helgene (utgjør ca 300 kr mnd i snop) Vi spiser ikke mye "flott" mat, men helt vanlig kost. Men skal ærlig inrømme at jeg styrer unna en del billigprodukter, da dette er prøvd ut og havner i søpla fordi det rett og slett smaker vondt. Storhandler en dag i uka på Rema1000, er sjelden jeg er innom butikken utenom det. Synes kanskje jeg bruker litt mye penger på dette, men ser liksom ikke hvor jeg skal kunne kutte. Synes dere dette er mye og hvor mye bruker eventuelt dere sånn ca?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Når det inkl. alt av mat og husholdningsart. så syns jeg ikke at summen er så ille høy
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Det er ikke mye. Vi bruker mye, men handler litt finere mat pga. vi spiser lavkarbo og drikker mengder med pepsi max. Ca.12000 går det hos oss.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Det er ikke mye. Vi bruker mye, men handler litt finere mat pga. vi spiser lavkarbo og drikker mengder med pepsi max. Ca.12000 går det hos oss. 12000 til mat og div. Da går jeg ut ifra at dere er en storfamilie eller? HI
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 Hva er en storfamilie? Familie der besteforeldrene også hører til husholdningen? Vi er 2 voksen og har 3 barn, to av de bleiebarn.
Akkurat passe mange Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Tja Det er kanskje mye? Vi er 2 voksne og 6 barn mellom 1 1/2 og 18 + katt. Vi bruker mellom 10 og 12 000 hver måned. handler også på REMA en gang i uka, baker alt brød og knekkebrød selv + har et barn med cøliaki som trenger spesialdiett, dvs alle spiser mer eller mindre glutenfritt bortsett fra brødvarer. Lager månedsmeny slik at det blir variert nok. Stort sett alltid grønnsaker hver dag- unntatt pannekaker da. Har det siste året redusert forbruket fra 15 000 til dagens nivå, bare ved å være bevisst og ikke kaste mat, dvs ikke handle for mye som bare blir liggende og bli dårlig. Tror nok kanskje det er mulig å redusere dette med en 1000-lapp i måneden (?). Kanskje kjøpe storpakninger og fryse ned - er ofte billigere enn småpakker feks
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Vi prøver å bruke maks 5000 kr i mnd, vi er to voksne og to barn. Men det er ærlig talt vanskelig! Vi spiser ordentlig middag (iflg tallerkenmodellen) så og si hver dag og så spiser vi stort sett bare ost på brød. Tror mye forsvinner til middager og ost. Men jeg syns også det er vanskelig, eller umulig, å spare inn noe mer.
Gulljnta Skrevet 15. februar 2012 #8 Skrevet 15. februar 2012 Ikke for å kuppe tråden, men 1-2-3-4-5-6 som har barn med cøliaki, kan jeg få noen middagstips siden du er en storhandler Jeg har også cøliaki, men vi sliter virkelig med hva vi kan spise til middag uten at det blir for kjedelig for barna...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #9 Skrevet 15. februar 2012 Kanskje kjøpe storpakninger og fryse ned - er ofte billigere enn småpakker feks Jeg syns storforpakninger overraskende ofte er dyrere enn små (selvsagt i kg- eller literpris) Så da må man hvert fall virkelig sjekke om det er sånn.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #10 Skrevet 15. februar 2012 Vi er også 2, meg og et barn på 2 år. Gjør som du, handler på rema 1 gang i uken ikke noe utenom. Mitt matbudsjett er på 4500 kr i mnd, men ligger på ca 1000 kr i uken. VI spiser sunt og godt, men syns ikke vi kan spare inn på så mye egentlig.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. februar 2012 #11 Skrevet 15. februar 2012 Jeg synes ikke 4000 kr i mnd høres så mye ut egentlig selv om dere bare er en voksen og ett barn. Er egentlig umulig å sammenligne helt for vi er to voksne og fire barn og bruker som regel 12 000 kr + hver måned, men mye av det vi bruker penger på er jo at vi må ha dobbelt opp av mye og at frukt, grønnsaker ol er dyrt. Jeg kan godt se for meg at to personer skal kunne leve godt og sunt for ca 4000 kr pr måned.
☆☆☆ Skrevet 15. februar 2012 #12 Skrevet 15. februar 2012 Det er omtrent det samme som vi bruker (2 voksne, men ingen bleier). Vil tro det er helt normalt forbruk.
Vossafår Skrevet 15. februar 2012 #13 Skrevet 15. februar 2012 Spiser vanlig hverdagsmat, litt bedre mat i helgene, litt snop innimellom, vaskeartikler, alt som kjøpes på rema 1000, 2 voksne, 4 barn fra 1-12 år, bruker 5000,-. Handler 1 gang pr uke. Føler ikke at vi ikke kjøper det vi trenger, velger selvsagt rimelige varianter der det finnes, men ellers tar vi det vi trenger.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #14 Skrevet 15. februar 2012 Hva er en storfamilie? Familie der besteforeldrene også hører til husholdningen? Vi er 2 voksen og har 3 barn, to av de bleiebarn. Når jeg tenker storfamilie, så tenker jeg litt mer enn bare 2. Som du sikkert ser i hovedinnlegget mitt så er vi bare 2. Jeg og min sønn. HI
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 15. februar 2012 #15 Skrevet 15. februar 2012 Spiser vanlig hverdagsmat, litt bedre mat i helgene, litt snop innimellom, vaskeartikler, alt som kjøpes på rema 1000, 2 voksne, 4 barn fra 1-12 år, bruker 5000,-. Handler 1 gang pr uke. Føler ikke at vi ikke kjøper det vi trenger, velger selvsagt rimelige varianter der det finnes, men ellers tar vi det vi trenger. Får dere mat fra noen da? Som kjøtt fra en onkel som er jeger, grønnsaker fra noen som har egen hage el? Ungene får mat i bhg/på skole? Jeg forstår ikke hvordan dere klarer å bare bruke 5000 kr pr måned på alt av husholdningsartikler og mat når dere er 2 voksne og 4 barn (som oss). Og har dere kjølehjørne? (fornøyd i så fall? ) Vi har ikke sjans å handle bare en gang i uken, er rett og slett ikke plass i kjøleskapet til f.eks 14 liter melk. Vi flotter oss heller ikke så veldig med mat, men er nøye på at det skal være sunt. Kan jeg spørre litt om hva dere spiser, om ungene deres er småspiste osv? For jeg skulle gjerne redusert litt på matbudsjettet, men uten at det går på bekostning av sunnhet....
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #16 Skrevet 15. februar 2012 Vi bruker også rundt 4-5000kr i mnd på husholdningsartikler + mat. Vi er 2 voksne og 1 baby. Spiser godt og sunt + litt ekstra i helgene.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #17 Skrevet 15. februar 2012 Jeg og mine to barn bruker ca 4000,- i mat og toalettartikler i mnd, kjøper det jeg har lyst på, men prøver å være prisbevisst;)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #18 Skrevet 15. februar 2012 Tja Det er kanskje mye? Vi er 2 voksne og 6 barn mellom 1 1/2 og 18 + katt. Vi bruker mellom 10 og 12 000 hver måned. handler også på REMA en gang i uka, baker alt brød og knekkebrød selv + har et barn med cøliaki som trenger spesialdiett, dvs alle spiser mer eller mindre glutenfritt bortsett fra brødvarer. Lager månedsmeny slik at det blir variert nok. Stort sett alltid grønnsaker hver dag- unntatt pannekaker da. Har det siste året redusert forbruket fra 15 000 til dagens nivå, bare ved å være bevisst og ikke kaste mat, dvs ikke handle for mye som bare blir liggende og bli dårlig. Tror nok kanskje det er mulig å redusere dette med en 1000-lapp i måneden (?). Kanskje kjøpe storpakninger og fryse ned - er ofte billigere enn småpakker feks Kjøper det som er mulig i storpakninger og fryser ned. Men så er det problemet med at mange av butikkene i dag kun tar inn storpakninger/familiepakninger av forskjellige ting som ikke går ann å deles eller fryses. Noe som kan bli dyrt for en liten familie som min. Hender seg at jeg reiser innom andre butikker og handler inn slike ting som jeg vet at Rema1000 kun selger i storpakninger/familiepakninger og som ikke kan deles/fryses.
Akkurat passe mange Skrevet 15. februar 2012 #19 Skrevet 15. februar 2012 Ikke for å kuppe tråden, men 1-2-3-4-5-6 som har barn med cøliaki, kan jeg få noen middagstips siden du er en storhandler Jeg har også cøliaki, men vi sliter virkelig med hva vi kan spise til middag uten at det blir for kjedelig for barna... Vi spser helt vanlig mat vi altså- ikke noe spesielt, denne uken: koteletter m poteter, brokkoli,brun saus (Stor pose fra TORO- glutenfri), Pai med ost, skinke, grønnsaksblanding,-lager deigen med glutenfritt mel, fiskekaker med poteter, saus og blomkål, kjøttsuppe med grønnsaker og kjøtt- hjemmelaget, pizza laget med glutenfritt mel, kylling med mango, pasta med røkelaks- bruker glutenfri pasta. Forrige uke: lettsaltet torsk, poteter, hvit saus, gulrøtter, skinke/pasta/grønnsaksgrateng, wok med laks og ris, kjøttkaker med brun saus og brokkoli, pizza (alltid pizza på fredag- mor er drittlei men når 18 - og 15åringen fortsatt synes det er ukens højdare med fredagspizzaen, så..), grillet kylling med ris og salat, hjemmelaget kjøttpudding med poteter, saus og grønnsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå