Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Får deres barn lov å hoppe å trampe inne? Ta sats fra 3-4 trappetrinn å hoppe ned HVER gang dem skal ned trappa? Vi bor under noen som har en guttunge som bråker noe SINNSYKT! Det smeller å dunker fra kl 07 til 20 HVER DAG! Ikke går det ann å snakke med dem heller. Men er det normalt? at barn får herje sånn inne??
Galskapens overhode Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Hos oss med 3 unger er det litt lov å herje i 1. etg, og lov til å herje masse i 2. etg. Brøle, hoppe og trampe er utelek. Stilel tid fra kl 19. Da er det kvelden og de skal snart spise kvelds..
Gjest yrild Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 Min er bare 3, men får ikke lov til å bråke hele dagen. Nå er han jo i barnehagen fra 8-14 da og sover kl 20 så det begrenser jo uansett mye. I tillegg er "krasj bæng" bråking forbeholdt hans rom (som er over et barnerom hos naboen og de plages ikke). I oppgangen er det ikke lov å bråke, men vi har jo hatt noen trassanfall da... ;-) Går ikke 6 åringen på skole eller i barnehagen da?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Mine får hoppe og trampe så mye de vil. Enkelte dager ber jeg dem ta det rolig om det er noe spessielt, men i utgangspunktet er det lov å hoppe fra sofaen, danse til ganske høy musikk, lukke dørene ved å smelle dem igjen og rope om man vil si noe til en i en annen etasje. Heldig vis har vi god avstand til naboer så det plager ingen.
Fire småtroll Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 Nå er min "hoppetusse" bare 4,5 år, men hun klatrer og hopper så fort hun får sjansen ja Hun reiser seg opp på stolen og hopper ned når hun går fra bordet, hopper ned fra 3.trappetrinnet i trappa, hopper fra sofaen og snur jeg ryggen til hopper hun gjerne fra stuebordet også (det er ikke lov). Jeg har fire barn i alderen 3 til 10 år så det er som regel en god del lyd i huset her altså. Men jeg blir også sliten i hodet av konstant bråk så jeg roer de selvfølgelig helt ned også, de får ikke herje villt inne. Men å hoppe trappetrinnene eller se hvem som hopper lengst fra krakken er ikke lek jeg ser på som bråk. Men nå har ikke vi leieboere da, heldigvis
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Min 6-åring gjør ikke det (og det gjorde heller ikke storebror), men hun har et par guttekompiser som ikke kan gå normalt ned en trapp eller gjennom et rom uten å hoppe, trampe, løpe, rope e.l. De er helt normale smågutter som verken er spesielt rampete eller uoppdragne. Derimot er de små gutter med mye energi som bare må få utløp. Som 6-åringer har de ikke all verden av impulskontroll og selv om man hadde gjentatt til det kjedsommelige at det ikke er lov å hoppe i trappa ville de aldri klart å huske det til neste gang. Jeg antar at foreldrene til denne gutten har innsett at man må velge sine kamper og fokuserer på det som faktisk er viktig. Da kommer hopping fra trappa langt nede på lista. Det er ikke sikkert de er klar over hvor godt det høres ned til deg. Med ville smågutter handler det ikke om hva de får lov til eller ikke, men i hvilken grad det er mulig å begrense dem. Jeg er glad jeg slipper problemstillingen i og med at jeg har gangske rolige barn, men jeg har ingen problemer med å forstå at med andre typer barn er det langt vanskeligere.
Plutselig_gravid Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 Her hoppes, danses og herjes det inne Spesielt i vintermånedene! Men ikke i mange timer i strekk og jeg roer ned hvis det tar helt av! Jeg bor i en ganske ny 4-mannsbolig og hører naboene oppe veldig godt. Et rolig ektepar uten barn i 40 årene. Hører når de går over gulvet, støvsuger, skjærer brød, går over gulvet, flytter på møbler, drar i snora på do osv. Kommer dunkelyder ovenfra konstant når de er hjemme, selv om de bare driver med vanlige ting. De som bodde der før hadde 2 hunder. Da var det enda verre da de trippet på gulvet hele dagen. Lyder må man nesten regne med når man bor i blokk og flermannsboliger. Av og til er det irriterende, men så lenge de ikke bryter reglene må man nesten finne seg i det - eller flytte.
Plutselig_gravid Skrevet 15. februar 2012 #8 Skrevet 15. februar 2012 haha, "uten barn i 40 årene"... Er litt trøtt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå