Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Tok et abonnement før jul, var litt sen med og betale, greit det er min egen feil, men ringte dem og fikk oppgitt kid og kontonummer og betalte det damen i telefonen sa jeg skulle betale. Så får jeg plutselig en regning fra lindorff som er på over 600 kroner:( Skjønner jo ikke noe, men nei da har jeg plutselig betalt 22,19 kroner for lite på fakturaen og da har de sendt saken over til inkasso uten og sende så mye som en restfaktura til meg så summen ble plutselig kjempehøy:( Har forsøkt og snakke med folka på KK, men ingen vil ta ansvar eller hjelpe meg, de sier jeg bare må betale:( Så da kunne jeg likegodt ha kjøpt bladene i butikken uten og få inkasso i tillegg. Fy faen er så forbanna, de må aldri prøve og ringe meg eller sende meg noe abonnementstilbud for det skal jeg ikke ha fra denne plassen:(
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Du unnlot å betale regningen. Du betalte så for lite på regningen. Ja, inkasso er dyrt, men det er ikke KK sin feil og det fins enkle måter å unngå inkasso på. At du velger å skylde på KK for et rot som er ditt eget syns jeg er dårlig stil.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #3 Skrevet 15. februar 2012 opplevde det samme med foreldre og barn. Restbeløp på et par og tredvbe kroner...DET bler dyrt...
Love my kidz Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 #2: Jamen HI fikk jo opplyst beløpet hun skulle betale av damen fra KK! Hun rotet med å betale for sent etter forfall, men hun prøvde jo virkelig å ordne opp. Her er det KK som har feilet!
It's all about me Skrevet 15. februar 2012 #5 Skrevet 15. februar 2012 Du unnlot å betale regningen. Du betalte så for lite på regningen. Ja, inkasso er dyrt, men det er ikke KK sin feil og det fins enkle måter å unngå inkasso på. At du velger å skylde på KK for et rot som er ditt eget syns jeg er dårlig stil. Det store problemet her er vel at dama i telefonen oppga feil beløp. HI ringte jo for å ordne betalingen og få ting rett.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Hi her, tror dere virkelig jeg ikke orket betale litt over 20 kroner ekstra fremfor og få en regning på godt over 600 kroner totalt?? Skulle gjerne betalt 100 kroner ekstra for og sluppet denne drittregningen:( Fy faen KK suger:(
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #7 Skrevet 15. februar 2012 det er ikke lov. for å kunne sende saken til inkasso, må selskapet først sende purring/inkassovarsel til kunden, med 14 dagers forfall. Bare hvis denne rutinen er fulgt, er inkassosaken rettmessig. hvis du IKKE har fått noe som helst annet enn hovedfakturaen, har de ikke overholdt regelverket, og inkassosaken skal trekkes. Ring inkassoselskapet og opplys om at du ikke har fått purring i henhold til inkassoloven § 9 om inkassovarsel, og at du derfor bestrider kravet.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #8 Skrevet 15. februar 2012 det er ikke lov. for å kunne sende saken til inkasso, må selskapet først sende purring/inkassovarsel til kunden, med 14 dagers forfall. Bare hvis denne rutinen er fulgt, er inkassosaken rettmessig. hvis du IKKE har fått noe som helst annet enn hovedfakturaen, har de ikke overholdt regelverket, og inkassosaken skal trekkes. Ring inkassoselskapet og opplys om at du ikke har fått purring i henhold til inkassoloven § 9 om inkassovarsel, og at du derfor bestrider kravet. Forresten, jobbet med inkasso selv og det er første gang jeg hører at de inndriver beløp på under 50 kroner...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. februar 2012 #10 Skrevet 15. februar 2012 Det er jo bare å nekte å vedta inkassoen skriftlig overfor inkassobyrået.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #11 Skrevet 15. februar 2012 Har snakket med lindorff og han jeg snakket med sa han skulle etterspørre opplysninger i saken, da jeg sa jo til han at tror du jeg bare gjettet meg til et beløp, kid nr og kontonr og lot være og betale litt over 20 kroner?? Jaja elsker jo og betale inkasso så om det kom et gebyr på over 600 kroner i tillegg så betaler jeg jo gjerne!! Litt vanskelig og gjette kid, nr og konotnr når jeg faktisk har vært i kontakt med dem pr,telefon. Håper fitta som jobber hos kundeservice på KK har en skikkelig bedriten dag:( Nekter jeg og vedta dette kravet så ble det ifølge lindorff lønnstrekk og det vil jeg svært gjerne unngå. HI
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #12 Skrevet 15. februar 2012 Har snakket med lindorff og han jeg snakket med sa han skulle etterspørre opplysninger i saken, da jeg sa jo til han at tror du jeg bare gjettet meg til et beløp, kid nr og kontonr og lot være og betale litt over 20 kroner?? Jaja elsker jo og betale inkasso så om det kom et gebyr på over 600 kroner i tillegg så betaler jeg jo gjerne!! Litt vanskelig og gjette kid, nr og konotnr når jeg faktisk har vært i kontakt med dem pr,telefon. Håper fitta som jobber hos kundeservice på KK har en skikkelig bedriten dag:( Nekter jeg og vedta dette kravet så ble det ifølge lindorff lønnstrekk og det vil jeg svært gjerne unngå. HI Bare tull. Du har innsigelse til kravet som er gyldig i henhold til inkassoloven. Innsigelse som manglende purring kan fremmes overfor vanlig pengekrav (faktura). Da skal saken STOPPES, det skal settes tvistekode på saken, og kreditor skal forespørres om purringen (om den var sendt til riktig adresse, dokumentasjon på at den er sendt, og at den ikke er kommet i retur). Kun etter å ha fått dokumentasjon på at purringen/inkassovarsel faktisk var blitt sendt til deg, kan saken gå videre til rettslig inndriving (trekk i lønn). Det saksbehandleren sier at du Må vedta kravet er bare bullshit, så lenge du som skyldner har gyldig innsigelse mot kravet. Regning på 600 kr tyder på at det har påløpt både lett og tungt salær, dvs du heller ikke har fått betalingsoppfordring (siden hovedkravet her er på kr. 29). Så her er det 2 stk obligatoriske brev som du ikke har fått.' Hils saksbehandler og fortell det som er skrevet over. Hilsen ei som har jobbet med inkasso i flere år.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #14 Skrevet 15. februar 2012 Mulig du har et grunn til din frustrasjon, men reagerer sterkt på at du bruker ord som fitte når du er mor. Det virker svært umodent! Hvor gammel er du?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #15 Skrevet 15. februar 2012 Mulig du har et grunn til din frustrasjon, men reagerer sterkt på at du bruker ord som fitte når du er mor. Det virker svært umodent! Hvor gammel er du? Haha, æ bor i Finnmark, og selv om æ ikke e så på å banne, så gjør de fleste det her, uten at noen reagerer Så det har ikke nokka med alderen å gjøre egentlig. Svar heller på spørsmålet, eller la vær å bland dæ
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #16 Skrevet 15. februar 2012 Mulig du har et grunn til din frustrasjon, men reagerer sterkt på at du bruker ord som fitte når du er mor. Det virker svært umodent! Hvor gammel er du? Haha, æ bor i Finnmark, og selv om æ ikke e så på å banne, så gjør de fleste det her, uten at noen reagerer Så det har ikke nokka med alderen å gjøre egentlig. Svar heller på spørsmålet, eller la vær å bland dæ Jeg bor også i Finnmark og godt mulig at jeg bor i den siviliserte delen av fylket, men jeg har seriøst tilgode å høre "voksne" mennesker kalle andre for "fitte".
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #17 Skrevet 15. februar 2012 Mulig du har et grunn til din frustrasjon, men reagerer sterkt på at du bruker ord som fitte når du er mor. Det virker svært umodent! Hvor gammel er du? Haha, æ bor i Finnmark, og selv om æ ikke e så på å banne, så gjør de fleste det her, uten at noen reagerer Så det har ikke nokka med alderen å gjøre egentlig. Svar heller på spørsmålet, eller la vær å bland dæ Jeg bor også i Finnmark og godt mulig at jeg bor i den siviliserte delen av fylket, men jeg har seriøst tilgode å høre "voksne" mennesker kalle andre for "fitte". Ja selvfølgelig, noen er mer "siviliserte" enn andre... Det har man sett på folk som aldri banner, har plettfrie skinnende hjem, "perfekte" forhold utenfra, og ikke er til å stole på...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #18 Skrevet 15. februar 2012 Mulig du har et grunn til din frustrasjon, men reagerer sterkt på at du bruker ord som fitte når du er mor. Det virker svært umodent! Hvor gammel er du? Haha, æ bor i Finnmark, og selv om æ ikke e så på å banne, så gjør de fleste det her, uten at noen reagerer Så det har ikke nokka med alderen å gjøre egentlig. Svar heller på spørsmålet, eller la vær å bland dæ Jeg bor også i Finnmark og godt mulig at jeg bor i den siviliserte delen av fylket, men jeg har seriøst tilgode å høre "voksne" mennesker kalle andre for "fitte". Ja selvfølgelig, noen er mer "siviliserte" enn andre... Det har man sett på folk som aldri banner, har plettfrie skinnende hjem, "perfekte" forhold utenfra, og ikke er til å stole på... Vi betaler iallfall regningene våre i tide og vi klarer å unngå inkasso.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #19 Skrevet 15. februar 2012 Mulig du har et grunn til din frustrasjon, men reagerer sterkt på at du bruker ord som fitte når du er mor. Det virker svært umodent! Hvor gammel er du? Haha, æ bor i Finnmark, og selv om æ ikke e så på å banne, så gjør de fleste det her, uten at noen reagerer Så det har ikke nokka med alderen å gjøre egentlig. Svar heller på spørsmålet, eller la vær å bland dæ Jeg bor også i Finnmark og godt mulig at jeg bor i den siviliserte delen av fylket, men jeg har seriøst tilgode å høre "voksne" mennesker kalle andre for "fitte". Ja selvfølgelig, noen er mer "siviliserte" enn andre... Det har man sett på folk som aldri banner, har plettfrie skinnende hjem, "perfekte" forhold utenfra, og ikke er til å stole på... Vi betaler iallfall regningene våre i tide og vi klarer å unngå inkasso. Hehe, jada, på tide å stige ned fra din høye hest? Som jeg skjønner, har HI betalt 29 kroner for lite, og ikke fått purring før inkasso. Alle kan gjøre småfeil med betalingen. Selskapet er uansett forpliktet til å sende ut purring. Og med "Ikke å stole på" mente jeg folk som det ikke går an å stole på generelt i livet, ikke folk som har purring og inkasso. Håper du ikke får inkasso på grunn av krav som kommer bort i posten eller feil i nettbanken.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #20 Skrevet 15. februar 2012 Det va æ som kritiserte dæ før ditt dårlige språk. Som du skjønne så e æ å fra nord å har likavæl aldri brukt sånt språk. Så vær så snill å ikkje legg det hær frem som om alle i nord mangle manera!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #21 Skrevet 15. februar 2012 Tviler på at KK er hverken verre eller bedre enn andre blader når det kommer til slike ting som dette altså. De fleste store firmaer har egne regnskapsavdelinger som tar seg av slike ting, og om kravene ikke blir betalt går det automatisk til inkasso. Her har det tydeligvis skjedd en feil siden du har fått inkassokrav uten å ha fått purring først, men å advare mot KK bli litt teit. Er sikker på at det like godt kunne skjedd hvor som helst ellers også. Lykke til med å få orden på "galskapen".
cheni Skrevet 15. februar 2012 #22 Skrevet 15. februar 2012 Mulig du har et grunn til din frustrasjon, men reagerer sterkt på at du bruker ord som fitte når du er mor. Det virker svært umodent! Hvor gammel er du? æhhh... man forandrer seg vel ikke så drastisk fordi om man blir mor??? Hva man sier ovenfor barn er en ting, men... syns ikke det er en veldig moden kommentar å komme med fra din side heller...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #23 Skrevet 15. februar 2012 Mulig du har et grunn til din frustrasjon, men reagerer sterkt på at du bruker ord som fitte når du er mor. Det virker svært umodent! Hvor gammel er du? Haha, æ bor i Finnmark, og selv om æ ikke e så på å banne, så gjør de fleste det her, uten at noen reagerer Så det har ikke nokka med alderen å gjøre egentlig. Svar heller på spørsmålet, eller la vær å bland dæ Jeg bor også i Finnmark og godt mulig at jeg bor i den siviliserte delen av fylket, men jeg har seriøst tilgode å høre "voksne" mennesker kalle andre for "fitte". G-sus, er det mulig?! hehehe. Jeg er ikke fra nord eller Finmark, men banner mer enn jeg har godt av det (for å si det sånn). Er man sint, så er man sint. Så lenge man ikke er grov i kjeften eller banner så det ljomer foran barna, så hva gjør vel det? å banne roer nervene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå