Gå til innhold

Blomster til veldig rike mennesker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis vi er invitert for første gang hjem til noen som er ekstremt rike. tar man da med en buket tulipaner eller tilsvarende som til andre mennesker eller forventes det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er vel bare mennesker av kjøtt og blod som oss andre antar jeg? Så da setter de sikkert pris på noen blomster de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gir da vel ikke gaver ut i fra mottakerens inntekt?? Selvsagt er en bukett tulipaner nok.

 

Skal du gi noen dyre gaver, så gi det til noen som har dårlig råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Hva skal man i så fall gi til dem som har dårlig råd da? Løvetann? :P

Selv om de er rike forventes det da ikke at dere gir noe flottere til de enn de som har mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenta til Henrik

Selv om man har ræva full av penger, så er det langt fra vanlig å forvente at vi andre dødelige skal bruke en formue på gave til dem.. Heldigvis ;) Så kjøp en søt liten blomst, du :)

 

Skal gi deg et eksempel; min kjære har xx millioner på kontoen, jeg er en blakk alenemor med 4 barn. Jeg ante ikke hva jeg skulle kjøpe til han til jul, for han har alt! Det endte med at jeg kjøpe et skilt (du vet disse som er så populære for tiden) med teksten; laundry, drop your pants here! (Med streng beskjed om at den skulle henge ved senga mi). Han holdt på å le seg skakk, det var en veldig vellykket gave, for å si det sånn.. Og den kostet meg bare 89,50.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til fattige folk må man gå ut og plukke markblomster. Skal man gi alkohol, må det være billig smuglersprit eller hjemmebrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var vel heller om man bør droppe gave i det heletatt til folk som er så rike at de har fast ansatt kjøkkenpersonel og automatisk får ferdige buketter plasert rundt i huset hver uke.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var vel heller om man bør droppe gave i det heletatt til folk som er så rike at de har fast ansatt kjøkkenpersonel og automatisk får ferdige buketter plasert rundt i huset hver uke.

 

HI

 

Om dét var spørsmålet så burde vel det stått i hovedinnlegget?? hehe :P

 

Da syns jeg heller du kan kjøpe med en god flaske vin, eller noe?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Spørsmålet var vel heller om man bør droppe gave i det heletatt til folk som er så rike at de har fast ansatt kjøkkenpersonel og automatisk får ferdige buketter plasert rundt i huset hver uke.

 

HI

Kanskje du bør gå inn og forlange en av bukettene deres i gave for at du kommer! Sånn, litt utjevning av godene liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var vel heller om man bør droppe gave i det heletatt til folk som er så rike at de har fast ansatt kjøkkenpersonel og automatisk får ferdige buketter plasert rundt i huset hver uke.

 

HI

Kanskje du bør gå inn og forlange en av bukettene deres i gave for at du kommer! Sånn, litt utjevning av godene liksom.

 

Blir vel heller som at jeg ikke gir blomster til en som jobber som blomsterdekoratør og ikke bøker til en som jobber i bokhandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Spørsmålet var vel heller om man bør droppe gave i det heletatt til folk som er så rike at de har fast ansatt kjøkkenpersonel og automatisk får ferdige buketter plasert rundt i huset hver uke.

 

HI

Kanskje du bør gå inn og forlange en av bukettene deres i gave for at du kommer! Sånn, litt utjevning av godene liksom.

 

Blir vel heller som at jeg ikke gir blomster til en som jobber som blomsterdekoratør og ikke bøker til en som jobber i bokhandel.

 

Jammen, du hadde da ikke tenkt å gi dem penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Det er da vel tanken som teller, og alle synes vel det er hyggelig å f få noe koselig, i form av en blomsterkvast eller noe slikt. Om det koster 20 eller 2000 er mindre viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man gir da vel ikke gaver ut i fra mottakerens inntekt?? Selvsagt er en bukett tulipaner nok.

 

Skal du gi noen dyre gaver, så gi det til noen som har dårlig råd.

 

Egentlig litt enig i denne jeg :)

Har noen i familien som har mye penger, og ser jo at dem får mye ekstra og gratis fra rundt omkring, selv om dem egentlig er dem som har råd til å kjøpe dette selv. (ikke bare større gaver fra enkelte i familen, men også goder fra butikker og næringsliv)

 

Nei gi dem blomster eller vin som du ville gjort til hvem som helst andre du, dem setter nok pris på det! (det gjør også dem i vår familie altså :) !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...