Gå til innhold

Tips for å starte fødselen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tålmodighet, sex, og å bevege på deg generelt, uten å overdrive. Jeg drakk ekstra mye vann, fordi jeg ble så desperat at jeg lagde meg teorier om at jeg kunne få mer fostervann og få vannet til å gå på den måten. Det hjelp ikke. Dum teori. hehe Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex, sex og sex!!! Tror ikke det fremskynder mye, babyen må nok være klar for å møte verden uansett. Men med nesten null sex på slutten av svangerskapene har jeg fått rier av det hver gang, på "første" forsøk ;) 4 fødsler har startet med rier noen timer etter sex :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex, sex og sex!!! Tror ikke det fremskynder mye, babyen må nok være klar for å møte verden uansett. Men med nesten null sex på slutten av svangerskapene har jeg fått rier av det hver gang, på "første" forsøk wink.png 4 fødsler har startet med rier noen timer etter sex smile.png

 

Og det kan jo uansett være greit å ha seg litt nå før fødselen. Er ikke noe som frister de første dagene etter fødsel i alle fall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkeliggift_

INGENTING! VENT TIL BABYEN KOMMER AV SEG SELV !!!

 

Så det er derfor sykehus setter hundrevis av kvinner i gang hvert eneste år, siden babyen alltid kommer av seg selv? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#7

Er du dum eller bare spiller du?

De som settes igang blir da ikke satt igang fordi mamman er lei.

De blir satt igang av medisinske grunner, det er en helt annen ting.

*rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herremin... Hva skjer??

Første dagen med sammenslÅing og allerede er vi i tottene pÅ hverandre??

Er det en tilfeldighet, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

#7

Er du dum eller bare spiller du?

De som settes igang blir da ikke satt igang fordi mamman er lei.

De blir satt igang av medisinske grunner, det er en helt annen ting.

*rister på hodet*

 

Neida, enkelte ganger blir man satt i gang før 14 dager på overtid, fordi kroppen er utslitt. Det vil si, at babyen kommer ikke alltid når han/hun skal komme. Enkelte sitter så fast i magen at moren må settes i gang i flere dager før noe skjer, og ofte må man ta keisersnitt.

 

Jeg bare mener, hva er vitsen med å si at babyen kommer når den kommer? Har du ikke noe konstruktivt å tilføye i en diskusjon, så lar du være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier jo at tre samleier (med sædutløsning) tilsvarer en dose med de prostaglandinvagiatoriene (sp?) som brukes for å myke opp livmorhalsen ved igangsetting av fødsel. I tillegg kan stimulering av brystvorter/bryst utløse oksytosin, som kan stimulere til rier. Kos dere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#7

Er du dum eller bare spiller du?

De som settes igang blir da ikke satt igang fordi mamman er lei.

De blir satt igang av medisinske grunner, det er en helt annen ting.

*rister på hodet*

 

Neida, enkelte ganger blir man satt i gang før 14 dager på overtid, fordi kroppen er utslitt. Det vil si, at babyen kommer ikke alltid når han/hun skal komme. Enkelte sitter så fast i magen at moren må settes i gang i flere dager før noe skjer, og ofte må man ta keisersnitt.

 

Jeg bare mener, hva er vitsen med å si at babyen kommer når den kommer? Har du ikke noe konstruktivt å tilføye i en diskusjon, så lar du være?

 

Er ikke så mye annet å gjøre enn å vente..... Man blir ikke satt i gang bare fordi man er lei. #2 kunne kanskje ha tilføyd: så fremt du ikke går 1-2 uker over termin, da settes du i gang... Hadde det vært et bedre svar synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ________

Jeg tok ricelinolje (lakserende) brukte blandingen her som gjør at man ikke får diaré

 

2 ss olje

2 dl hsvregryn

Masse sukkuer

 

Blandes i en kopp og spises

 

Sprang en trapp rett etter jeg spiste et par ganger

 

3 timer etter gikk vannet og fødselen tok 6 timer

 

Gutten min ble født fire dager før termin så det kan selvfølgelig hende at det var naturens gang enda jeg ikke tror det

 

Lykke til hva enn du prøver, tror foresten ikke at det hjelper å begynne i uke 37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkeliggift_

#7

Er du dum eller bare spiller du?

De som settes igang blir da ikke satt igang fordi mamman er lei.

De blir satt igang av medisinske grunner, det er en helt annen ting.

*rister på hodet*

 

Neida, enkelte ganger blir man satt i gang før 14 dager på overtid, fordi kroppen er utslitt. Det vil si, at babyen kommer ikke alltid når han/hun skal komme. Enkelte sitter så fast i magen at moren må settes i gang i flere dager før noe skjer, og ofte må man ta keisersnitt.

 

Jeg bare mener, hva er vitsen med å si at babyen kommer når den kommer? Har du ikke noe konstruktivt å tilføye i en diskusjon, så lar du være?

 

Er ikke så mye annet å gjøre enn å vente..... Man blir ikke satt i gang bare fordi man er lei. #2 kunne kanskje ha tilføyd: så fremt du ikke går 1-2 uker over termin, da settes du i gang... Hadde det vært et bedre svar synes du?

 

Jeg mener at siden ikke alle babyer kommer når de skal, så trenger man ikke å skrive med stooore ropebokstaver om at babyen kommer når han/hun kommer. Det var verken svar på spørsmålet til HI eller et konstruktivt innspill i diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...