Gå til innhold

Dere med barn som har menn som jobber 4 uker borte og er 4 uker hjemme...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere det når han er borte? Er det travelt? Vil gjerne høre lit om hverdagen deres:)

Min samboer har fått seg jobb på båt med denne turnusen. Vi har en datter på 1 1/2 år og venter en til å september. Jeg frykter for det blir travelt for meg:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke det, men jeg har gått fra å være gift til alenemor på 100% uten avlastning i 3 år, til samboer med en som jobber mye kveld og helg. Det var travelt til å begynne med da jeg ble alene og måtte ta unger, hus osv selv. Men det venner man seg til. Vil tro at det er lettere når man vet at det er for begrenset periode, og at mannen kommer tilbake og bidrar. Hadde 2 bittesmå da jeg ble alene, og omveltning ble det jo. Det viktigste er RUTINER. Når man har klare tidsrutiner for daglige gjøremål, er alt mye lettere. Men det er noe som må innarbeides over tid. Sånn at jeg vet for eksempel, at jeg må opp kl det og det, for å rekke å smøre matpakke, lage frokost, dusje +++ før skole/jobb/barnehage. Samme på kvelden - faste leggetider, plan for hvilke store husarbeidsoppgaver som gjøres når, og prøve å utnytte tiden maksimalt, men samtidig ikke bli helt utbrent.

 

Tror det blir litt tungt i begynnelsen, før det blir lettere. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...