Gå til innhold

Må man ha antibiotika ved bihullebetennelse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært forkjølet en stund og fikk i natt plutselig høy feber. Trodde først det var influensa siden det går mye både på jobb og i bhg samt at minste har hatt flere dager med høy feber. Har vondt overalt men det har jeg alltid når jeg har feber, og føler meg kanskje ikke så syk som ved influensa. Har vondt i hode og over neseryggen, særlig når jeg bøyer meg fram. Leser på nett at det som regel går over av seg selv etter 5-10 dager og at ab ikke alltid er nødvendig. Bør jeg til lege og få ab? Føles unødvendig å være lenge borte fra jobb hvis jeg kan bli frisk raskere med medisin. Men så er legen min generelt ganske restriktiv med ab da... hva er deres erfaring med bihullebetennelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nettopp hatt to runder med det. Hos meg glir det over, men kan komme tilbake igjen, som nå. Nå er det på vei ut igjen. Min lege sier at det ikke er så lett å ta knekken på det med ab, men man prøver hvis det er krise.

Jeg bruker nesespray, ibux (stor dose) og selvmedlidenhet.

Skrevet

Blæ.. Da er det vel bare å vente noen dager til da.. Noe herk! Sniffer nesespray sånn at jeg nesten er redd for å bli avhengig:)

Skrevet

Hadde nettopp bihulebetennelse selv, og researchet litt.

Svært få tilfeller er påvist å ha en bakteriell årsak (mener det var under 1% eller no), så de legene som gir ab for bihulebetennelse bør først ha sendt en prøve til dyrkning, ellers driver de feilbehandling... du får pleie deg selv og gi deg tid til å bli frisk.

Bihulebetennelse er noe ordentlig skit...

Skrevet

Om du ikke blir bedre på 3 dager går du til legen for å ta en blodprøve.

Jeg har hatt bihulebetennelser som har gått over av seg selv, altså bare virus, men har også måttet ha antibiotika et par ganger. Da har legen tatt crp som har vært veldig høy.

Husk å bruke nesespray for å holde mest mulig åpent og sov med hodet høyt.

God bedring!

Skrevet

Har ved flere anledninger fått Rhinexin tabl ved bihulebetennelse, det er slimhinneavsvellende. Noen får veldig bivirkninger av dem. Jeg har aldri merket noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...