Gå til innhold

Når skal man gå til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alle hatt spysjuka her i huset, men alle var over på et døgn.

Minstemann derimot er på femte døgnet nå, men har ikke spydd helt sammenhengende. Hun spydde hele lørdag, ingenting søndag, hele mandag og ingenting i går.. helt til i natt.

Men hun spiser og drikker godt, og tisser i bleia. (Er vel som regel det legen spør om...)

Virker som hun aldri blir ferdig med denne syken... Hvor lenge "kan" spysyken vare? Hva er "innenfor normalen"?

Hun er snart 2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sidan ho får i seg nok væske hadde eg vel sett det an eit par dagar til. Sidan alle i huset har hatt spysykja så du veit kva det er, og legen kan ikkje gjere noko med det.

Dette er sikkert første gang minstejenta har dette viruset, og kroppen hennar brukar nok difor lengre tid på å lage immunstoffa. Slik var det iallefall i fjor, då 1,5 åringen (då) hadde diaré i ei veke, medan me andre hadde det i to dagar.

Håpar jenta di vert snart frisk.

Skrevet

følg veldig godt med på henne! eldste jenta mi(9år) fikk diare og oppkast over flere dager da hun var 2år,alt hun spiste eller drakk kom opp igjen....så virket det som det roet seg...en morgen satt jeg på kjøkkenet,hun var ved stuebordet 4meter unna,så hørte jeg at hun datt...løp ut og hun lå i kramper på gulvet..løftet henne opp i panikk,var som å bære ett tre,hele jenta var stiv og løp inn til mamma med henne før jeg ringte 113...da sluttet hun å puste og ble helt blå i ansiktet!! husker ikke alt,men luftambulansen var hos oss etter 9min og ambulansen etter 5...de fikk liv i henne igjen og hun ble brakt rett på isolat på ahus da de ikke visste helt hva det var....etter 4dager der ble konklusjonen at kroppen kollapset etter dager med diare og oppkast....verdens verste opplevelse og er det en sykdom jeg er livredd for etter det er det nettopp omgangsyke! så følg med,kroppene dems tåler ikke så mye :( god bedring hvertfall og mener ikke skremme deg,bare vær oppmerksom,unner ingen den dagen jeg hadde med gullet mitt!

Skrevet

Takk for alle svar :) Det ga seg heldigvis etter jeg skrev dette innlegget, og hun var i bhg både torsdag og fredag.

Men fredag kveld, ca i 10 tida, da var det spying igjen... Spydde og la seg igjen, og hørte ikke noe mer.

Helt normal og i fin form hele lørdagen, spiste bra, lekte, sang og lo. Akkurat som hun alltid gjør. Men lørdags kveld igjen, til samme tid som dagen før, så var det spying igjen. Spydde og la seg igjen, hørte ikke noe mer den kvelden heller..

Nå sitter hun her, spist 2 skiver til frokost og er "frisk som en fisk"..

Hvorfor er det sånn? Hvorfor spyr hun om natten, men er helt frisk om dagen? Nå er det over en uke siden hun spydde første gang, er hun smitebærer nå når hun har hatt det så lenge? Er bedt i middagsselskap hos min far, men vil ikke gå om hun kan smitte de som er der... Selv om hun er i fin form og tilsynelatende frisk.

Har ikke vært hos legen med henne, siden hun både spiser og drikker bra, og både tisser og bommelommer.. Men fortsetter dette må vi ha oss en tur.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...