Gå til innhold

Hvordan kan en kone akseptere at mannen tar inn en ungjente i samlivet etter 16 års ekteskap?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det kan da ikke være helt greit? Tenker på han Bertelsen som lever med to "koner". Offisielt gift med en, men mener han elsker begge like mye, og at det er helt ok for begge damene. Sover annen hver natt med dem. Er det bare meg eller gjør det han til en ekling, og kona til en tøffel? Jeg har lett for å tenke slik om dem. At hun er med på det fordi hun ikke vil miste han, eller evt millionene hans. Hun kan umulig være glad for at han har funnet en samboer i tillegg til henne?

 

Dyrker kjærligheten med sine to kvinner | nordlys.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke godtatt det. Vil mannen min bo sammen med en annen kan jeg selvfølgelig ikke hindre ham, men ikke snakk om at jeg blir boende med dem.

 

Det finnes sikkert folk som klarer å opprettholde slike forhold men ikke jeg. Lurer også på hva han ville sagt hvis kona kommer med et mannelig tilskudd til bofellesskapen de har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvordan han der kan ha fått to så flotte damer... Han må ha roterende snurrebass og vibrerende baller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hengte meg opp i bildet. Han så ut som han knapt nok var 15 år og de to damene hans så ut til å kunne være tvillinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo rik som bare det. En klekkelig Cognac formue, og fancy slott i Frankrike hjelper sikkert på når man vil ha elskerinna boende sammen med kona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke godtatt det. Vil mannen min bo sammen med en annen kan jeg selvfølgelig ikke hindre ham, men ikke snakk om at jeg blir boende med dem.

 

Det finnes sikkert folk som klarer å opprettholde slike forhold men ikke jeg. Lurer også på hva han ville sagt hvis kona kommer med et mannelig tilskudd til bofellesskapen de har?

 

Han hadde vel neppe godtatt det. Er vel bare han som skal få i pose og sekk.

 

Aner virkelig ikke hvordan hun kan akseptere det. Han og kona er vel barndomskjærester. Kanskje hun er så uselvstendig at hun ikke takler tanken på å leve alene?

 

Jeg kunne ikke akseptert en slik ordning. Da hadde min mann flyttet ut på flekken. Det er en svært egoistisk holdning, som vitner om at mannen tenker utelukkende på seg selv.

 

Jeg blir faktisk irritert når jeg ser på det programmet på TLC med flerkoneri. De innrømmer at de er sjalue og at det er vanskelig, men at det er helt riktig! Mannen i huset hadde vel flydd i taket hvis ene konemor hadde kommet med et mannebein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff... de har vært gift siden de var 19 og 18 år gamle. Etter 16 års ekteskap kommer mannen drassende på en kopi av kona, som er nettopp 18-19 år gammel. Jeg ville hoppet i taket av raseri over det sviket. Jeg klarer ikke å forstå hvordan det er mulig å leve videre i det forholdet, når han helot tydelig har byttet henne ut, men samtidig holde rpå henne "til sitt bruk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, pengene hans hjelper sikkert. De kan sikkert bo i et så stort palass at de ikke trenger se hverandre i det hele tatt.

 

Dessuten frister det sikkert mer å bli når man kan dra på daglig shopping for mannens penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun yngste så jo ut som hun kunne vært datteren til kona! De var jo veldig like!

 

Etter å ha sett dette, ble alt så mye verre.....Ekkelt.

 

Det hadde forsåvidt ikke vært så fryktelig mye bedre om de ikke var like heller, men likheten var jo så slående at det bare blei veldig feil:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - hun vil vel få endel penger uansett, dersom hun ønsker å gå¨fra ham?

 

Nå kan det godt være at hun er mer glad i pengene, enn i ham. Og det får jo være opp til henne.

Jeg tenker at hun kanskje ikke elsker ham lenger, har muligens en på si, men elsker rikmannslivet...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kone 1 og kone 2 tremenninger eller noe da?

 

Hæ? Står det det?

 

Har de barn foressten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg tror jeg har lest det ett annet sted, om jeg ikke blander de med noen andre da..

 

 

11

 

Å fy, det gjør jo saken enda verre i sÅ tilfelle:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnene er ikke i familie. De er venninner fra Senja.

 

Jon og Annika har 3 barn. Jon og Suzanne har iallfall 1 barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje konene er mer enn bare venner, slik at det er et trekant forhold i stedet for en mann med to koner. Jeg synes de må få lov til å ordne livet sitt slik de selv vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnene er ikke i familie. De er venninner fra Senja.

 

Jon og Annika har 3 barn. Jon og Suzanne har iallfall 1 barn

 

De er ført og fremst venninner, men også kusiner, svarer de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke godtatt det. Vil mannen min bo sammen med en annen kan jeg selvfølgelig ikke hindre ham, men ikke snakk om at jeg blir boende med dem.

 

Det finnes sikkert folk som klarer å opprettholde slike forhold men ikke jeg. Lurer også på hva han ville sagt hvis kona kommer med et mannelig tilskudd til bofellesskapen de har?

 

Han hadde vel neppe godtatt det. Er vel bare han som skal få i pose og sekk.

 

Aner virkelig ikke hvordan hun kan akseptere det. Han og kona er vel barndomskjærester. Kanskje hun er så uselvstendig at hun ikke takler tanken på å leve alene?

 

Jeg kunne ikke akseptert en slik ordning. Da hadde min mann flyttet ut på flekken. Det er en svært egoistisk holdning, som vitner om at mannen tenker utelukkende på seg selv.

 

Jeg blir faktisk irritert når jeg ser på det programmet på TLC med flerkoneri. De innrømmer at de er sjalue og at det er vanskelig, men at det er helt riktig! Mannen i huset hadde vel flydd i taket hvis ene konemor hadde kommet med et mannebein.

 

Jeg har faktisk mer forståelse for mormonere som i generasjoner har levd med flere koner. Der er jo kvinnene oppdratt til å leve med flere mødre i farens hus, og vet at de en dag skal leve med søsterkoner i sitt hus. Dermed er det ikke like sjokkerende som når noen moderne mennesker velger å leve på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bigami er selvsagt ikke greit. Bertelsen er bigamist. Bigami er vel forbudt i Norge og de fleste andre vestlige land. Det er bare mormonere som driver med bigami.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bigami er selvsagt ikke greit. Bertelsen er bigamist. Bigami er vel forbudt i Norge og de fleste andre vestlige land. Det er bare mormonere som driver med bigami.

 

Det er ikke ulovlig i Norge å være gift, men også ha en kjæreste. Det er forbudt å gifte seg med to. Bertelsen er gift med kun den første av dem. For øvrig bor han i Frankrike, så norsk lov er vel ikke det han bryr seg mest om, selv om han ikke har brutt den i dette tilfellet. At det er søkt, er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel slik at kona så at hennes gode venninne/slektning og mannen ble intenst forelsket, og at hun så for seg et totalt brudd med begge. Og hun ble sikkert redd for å bli helt alene. Da ble det et alternativ for henne å godta en utvidelse av familien.

 

Men jeg må jo si hun har svelget riktig mange og store kameler, jeg ville ikke holdt ut så lenge. Og hva med barna? Det må da være spesielt å ha slike foreldre, som lever nesten som mormonere. Rent bortsett fra at to av dem teknisk sett ikke er gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel slik at kona så at hennes gode venninne/slektning og mannen ble intenst forelsket, og at hun så for seg et totalt brudd med begge. Og hun ble sikkert redd for å bli helt alene. Da ble det et alternativ for henne å godta en utvidelse av familien.

 

Men jeg må jo si hun har svelget riktig mange og store kameler, jeg ville ikke holdt ut så lenge. Og hva med barna? Det må da være spesielt å ha slike foreldre, som lever nesten som mormonere. Rent bortsett fra at to av dem teknisk sett ikke er gift.

 

Enig. Det må være ekkelt å vokse opp med en sånn gris til far og to underkua mødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...