Prinsen og mamma`n :) Skrevet 15. februar 2012 #1 Skrevet 15. februar 2012 Hei! Håper noen har et råd eller to til meg, for nå er jeg trøtt.. Han legger seg rundt 19, noen ganger sovner han ikke før kl 20.. Han er våken 3-4 ganger pr natt, og de siste nettene har han tatt morgen rundt 05.30.. Dette er rimelig tidlig når man er våken så mange gang i løpet av natten... Han sover 3 dupper på en halv time hver i løpet av dagen.. Er 5 mnd.. Får grøt morgen og kveld.. Håper noen kan hjelpe ....
Hannah- Skrevet 15. februar 2012 #2 Skrevet 15. februar 2012 Har ingen råd, men trøst deg med at det kunne vært verre. Min sovna klokka 21 og fant ut at det var morgen 4.45.
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2012 Åjj, det var tidlig.. Hvordan kommer man seg gjennom dagene nÅr man er vÅken sÅ tidlig?
Hannah- Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Det vet jeg ikke helt enda, dette er første gangen. Han pleier å våkne mellom 6 og 7. Heldigvis er mannen hjemme, så jeg går nok og legger meg igjen litt tenker jeg.
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2012 Håper for deg at det bare var ett engangstilfelle, for å stå opp før kl 05 er jo umenneskelig
1frafør_1påvei Skrevet 15. februar 2012 #6 Skrevet 15. februar 2012 Vi har det på samme måte, han er 6,5 mnd. Har ikke funnet noe som har fungert for oss enda, men kan jo si noe av det vi har prøvd når gir dere siste måltid? fikk tips om å gi tidligere, for eks på ettermiddagen i stedet for på kvelden. Noen babyer blir urolig av grøten. Regner med dere skiller godt mellom natt og dag? Mørkt rom, ikke noe kos og snakk, kanskje et kveldsbad innimellom? Har dere prøvd å legge han for eks en time tidligere? Kanskje sover han 1t lengre, også kan dere sakte, men sikkert flytte leggetiden tilbake til kl.19? Hm..det var det jeg kom på i farten Ellers er det jo virkelig tiden for tenner og utviklingssprang som påvirker nattesøvnen til de søte små. Ikke lett, men håper det ordner seg for dere snart! Det er så tungt når det står på som verst! Lykke til!
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2012 Takk for fine tips han får grøtmåltidet kl 18, og pupp etter det, så kanskje skal vi prøve å gi grøten tidligere for å se.. Skal prøve tipsene dine å se, så håper jeg snart det løser seg for dere og oss Det er vel bare noe som hører med småbarnslivet, men det er så utrolig slitsomt når det står på.. Men men
1frafør_1påvei Skrevet 15. februar 2012 #8 Skrevet 15. februar 2012 Oops..legge en time senere, skulle det stå! Ja, man er jo forberedt på det, men det er en tøff periode likevel! Ha en fin kveld nå har gutten vår lagt seg - krysser fingrene for at i natt blir rolig
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 15. februar 2012 Når har han sin siste dupp på dagen? her har han duppen rundt 15.. og da er han stup trøtt rundt 18.. Kanskje vi burde ha den duppen rundt 16 i stedet? Håper at vi får sove lenge
abella Skrevet 15. februar 2012 #10 Skrevet 15. februar 2012 Det pleier å hjelpe å regulere dagsovingen. Kanskje det hadde passe bedre med 2 dupper, så ble de lenger. Da får han lenger våkentid mellom hver dupp og det resulterer ofte i at de sover lenger. La det gå 3,5-4 timer fra siste dupp til han legges.
Hannah- Skrevet 16. februar 2012 #11 Skrevet 16. februar 2012 Hvordan får dere til å regulere dagsovingen? Blir de ikke overtrøtte og fryktelig grinete om de ikke får sove når de er trøtte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå