Gå til innhold

Hva mener dere er riktig tilnærming...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

i forhold til mannen som ikke vil ha sex? Alle tilnærminger fra min side blir som regel avvist, og sexen forekommer sjeldnere enn 1 gang i måneden. Vi har ikke bodd sammen mer enn 1 år. Jeg er verken feit, kjedelig, kjeftete, sur, eller slapp i fisken. Har prøvd alt fra sexy undertøy (null reaksjon), forføring (samme resultat) og annet uten at det hjalp. Han ønsker ikke å snakke om det og det virker som om han ikek anser det som et problem.

 

Så, hva er riktig av meg å gjøre? Trekke meg tilbake og vente til han tar initiativ (noe som kanskje tar flere måneder), eller fortsette å ta initiativ en gang i uka, med liten fare for å bli oppfattet som masete osv slik at lysten hans forsvinner helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her, tid, og vips så er man tilbake i form, men tilbakefall forekommer likevel med jevne mellomrom for min del i alle fall. Masing gjør at jeg ender opp med enten å gjøre ham lei seg eller at jeg føler meg brukt etterpå. Ingen god deal det asså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i din manns sko. Masing og hinting gir meg bare enda mindre lyst.

Alt jeg trenger er tid.

 

Jeg maser ikke. Jeg flørter med min mann, hinter forsiktig og blir overhode ikke sur av å bli avvist, aksepterer det med en gang. Så lar jeg det gå en ukes tid før jeg flørter igjen... Må da være lov å flørte med sin egen mann?? Men altså, du som er i min manns sko... mener du at du kan trenge opptil mange mange måneder med null sex og null kroppskontakt/flørting? Hva sier mannen din om det? Merker at humøret og selvtilliten faller i takt med frekvensen på sexen her i huset...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke orket..., men det er meg.

 

Jeg orker kun fordi det er i starten av samboerskapet (1 år er ikke så lenge), og kanskje han trenger tid til å bli vant til situasjonen osv, siden jeg har barn fra før, men ikke han. Men jeg er stygt redd for at jeg ikke kommer til å orke å leve hele livet så å si uten sex, selv om resten ved mannen og forholdet er perfekt...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI's mann og dere som er som han må innse at selv om det å gå uten sex ikke er et problem for dere, så er det et problem for det forholdet dere er i om det er så at den andre parten savner sex. "Tid" er veldig diffust for den som går og lengter. Hva er "tid" en uke, en måned, uendelig?

 

Om det var så at mannen deres en dag ikke ikke ville/orket å støvsuge lenger... Det er ingen åpenbar årsak til det, og ethvert hint fra din side blir møtt med "Ikke mas på meg. Jeg trenger tid". Ville du ikke på et punkt i det minste kreve at mannen kom seg til en lege og fikk sjekket ut om det feiler han noe?

 

Jeg har selv en mann som mangler sexlyst i perioder. Jeg krevde tilslutt at han skulle går til legen og snakke om det, få tatt noen blodprøver og se om det var noen fysisk årsak. Det var det i hans tilfelle, og det gjør det så mye lettere å være tålmodig i tørkeperiodene.

 

HI: Krev at han tar dette på alvor, og at han stikker en tur til legen. Det kan være noe enkelt som kan fikses..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uaktuelt for ham å gå til legen, har prøvd å snakke om det med ham. Han har fortalt at han bestandig har hatt høy sexlyst (altså, før vi ble sammen), så antar at problemet ligger enten hos meg, eller at han sliter med å bli vant til å bo sammen med andre sine barn.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør om det er noe du kan gjøre for at det skal bli bedre? og sier han da ingen ting, spør om det er noe han kan gjøre. :) fra en av spm burde det jo komme et svar. hvis han tenker litt så merker han sikkert at det er lenge siden sist og at "folk flest" ønsker regelmessig sex. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør om det er noe du kan gjøre for at det skal bli bedre? og sier han da ingen ting, spør om det er noe han kan gjøre. :) fra en av spm burde det jo komme et svar. hvis han tenker litt så merker han sikkert at det er lenge siden sist og at "folk flest" ønsker regelmessig sex. Lykke til :)

 

Tusen takk for svar. Har tatt det opp noen ganger i løpet av samlivet, og det virker som han ikke anser det som et problem for HAM. Han sier han er trøtt, sliten, har mye å tenke på, må hjelpe kompisen med et eller annet +++. Og "vi får ta det en annen dag". Synes det er sårende å få slik svar på flørting fra en mann som liksom skal være nyforelsket og oppslukt av dama si...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å være veldig direkte? Ikke hinte, eller spørre. Bare gå rett på sak, og ta styringa...? Dersom han avviser deg da, er det noe galt........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å være veldig direkte? Ikke hinte, eller spørre. Bare gå rett på sak, og ta styringa...? Dersom han avviser deg da, er det noe galt........

 

Han avviser meg da også. Sier vi tar det en annen dag, trøtt, eller bare tar handa mi vekk. Så virkelig INGEN tilnærming hjelper, så jeg tenkte at jeg kanskje bare skulle la ham være i fred i noen måneder?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.....Er han hetero egentlig? ;-) Neida, men en mann som avviser dama si sånn totalt, hadde jeg vært skeptisk til:-(

 

Du får kanskje bare la han være ei stund, og se hva som skjer. Hadde ikke funnet meg i bli avvist sånn til evig tid nei.......

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.....Er han hetero egentlig? ;-) Neida, men en mann som avviser dama si sånn totalt, hadde jeg vært skeptisk til:-(

 

Du får kanskje bare la han være ei stund, og se hva som skjer. Hadde ikke funnet meg i bli avvist sånn til evig tid nei.......

 

Lykke til:-)

 

Tusen takk for svar. Blir jo veldig lei meg av at han ikke viser at han tenner på meg, ikke prøver seg på meg og avviser meg uansett tilnærminger. Har grått meg i søvn mang en gang, uten at han så det :(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, dette levner jeg lite håp.

Tror du VIRKELIG det vil ta seg opp, når hverdagen kommer, liksom?

 

Jeg tror mannen din enten har veeeeeldig lav libido, eller har et eller annet han syns er pinlig eller ubehagelig (sexhodepine, for tidlig sædavgang, for stor/for liten penis, impotens eller andre skavanker, streng/religiøs oppdragelse som gir nedsatt nytelse eller sterk skamfølelse) og at han derfor rett og slett unngår sex.

 

Det store problemet er jo ikke om en mann har liten penis eller er plaget med for tidlig sædavgang el lign. Det store problemet er jo at han unngår sex for at det ikke skal oppdages. Han må selv være enig i at det er viktig å ha sex og gode stunder mellom dere. Han må selv bli motivert til å få lyst, selv om han ikke eier lystfølelse nå. Kan dere ta det derfra, kan dere reddes. Men om han ikke vil at et problem skal løses, kan det ikke løses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, dette levner jeg lite håp.

Tror du VIRKELIG det vil ta seg opp, når hverdagen kommer, liksom?

 

Jeg tror mannen din enten har veeeeeldig lav libido, eller har et eller annet han syns er pinlig eller ubehagelig (sexhodepine, for tidlig sædavgang, for stor/for liten penis, impotens eller andre skavanker, streng/religiøs oppdragelse som gir nedsatt nytelse eller sterk skamfølelse) og at han derfor rett og slett unngår sex.

 

Det store problemet er jo ikke om en mann har liten penis eller er plaget med for tidlig sædavgang el lign. Det store problemet er jo at han unngår sex for at det ikke skal oppdages. Han må selv være enig i at det er viktig å ha sex og gode stunder mellom dere. Han må selv bli motivert til å få lyst, selv om han ikke eier lystfølelse nå. Kan dere ta det derfra, kan dere reddes. Men om han ikke vil at et problem skal løses, kan det ikke løses.

 

Han har ingen av de problemene som du nevner, og er veldig flink. Ingen i familien hans er religiøse, de er vel ateister hele gjengen, og har ganske avslappet forhold til sex (siden flere i familien er aleneforeldre, har barn med flere forskjellige osv). Han har også poengtert før vi flytta sammen at han synes sexen er svært viktig og at det er noe som bør gjentas flere ganger i uka. Derfor skjønner jeg ingenting. Ellers virker han i godt humør, og tror han klarer seg "på egen hånd" noen ganger i uka (siden jeg ikke snoker, vet jeg ikke det med sikkerhet, men har antagelser). Derfor er det ekstra bittert å se at jeg blir avvist så å si hver gang.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve å småtulleflørte med mannfolk i omgangskretsen, slik at de legger merke til deg og prøver å legge an på deg? Sånn at mannen din ser at det er flere som synes at du er sexy, nydelig og interessant, og kjenner på sjalusien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan han rett og slett være deprimert? det bare slo meg akkurat nå. ikke at en mann Må være det for å ikke ville ha sex assa, men synes bare det er rart å kunne ville det så mye for så å plutselig snu helt på flisa.

Håper uansett det løser seg for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan han rett og slett være deprimert? det bare slo meg akkurat nå. ikke at en mann Må være det for å ikke ville ha sex assa, men synes bare det er rart å kunne ville det så mye for så å plutselig snu helt på flisa.

Håper uansett det løser seg for dere :)

 

Det kan hende, men han vil ikke snakke om hva grunnen er. Han har aldri hatt lyst på sex mer enn 1 gang i måneden mens vi har vært sammen, men jeg trodde det var en periode i begynnelsen med masse jobb, flytting, oppussing av hus og så videre... Han har fortalt FøR vi ble ordentlig sammen at han syntes sex var viktig og noe man skulle bedrive med ihvertfall 3-4 ganger i uka.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...