Gå til innhold

Om keisersnitt..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det?

Må kanskje ha keisersnitt på sistemann nå, og lurer på hvordan det er? Er det mye vondt etterpå? Har to gutter på 5 og 2 fra før, hvordan lar det seg kombinere? Har hørt at man ikke kan bære etter ks, hvor lenge varer det?

Håper noen har erfaringer å dele ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde KS med nr 1 og ser ut som det blir det denne gangen også pga seteleie.

Siden jeg ikke har født "riktig" vei før kan jeg ikke sammenligne, men kun si hvordan jeg erfarte KS.

Selve inngrepet gikk fort og greit. Fikk epiduralbedøvelse så jeg kjente ikke noe smerte da de hentet henne ut, men jeg kjente at de dro i magen uten at det gjorde vondt på noen måte. Vanskelig å forklare :-P

Etter operasjon ble jeg sydd og sendt opp på overvåkning der mannen min kom med jenta vår. Måtte ligge der til bedøvelsen var ute og formen var bra.

Jeg var oppe å gikk neste morgen. Det var vondt å reise seg første gangen, men ble raskt lettere og lettere. Jeg lå på sykehuset i 3 dager og syns det hele gikk relativt smertefritt.

Tror det var 6 uker etter KS man ikke skulle løfte så mye og ikke trene.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har hatt hastekeisersnitt med min første (og enste så langt). Jeg syntes det var traumatisk. Jeg syntes faktisk at inngrepet var meget vondt, jeg opplevde det som røsking inni kroppen, og jeg følte på en måte at jeg var åpen, og at han ble dratt ut. I motsetning til hun over syntes jeg dette var toppen av vondhetspyramiden. Da hadde jeg allerede hatt rier i to dager, og syntes det var mindre vondt. Jeg mistet veldig mye blod, så jeg var dårlig lenge etterpå. fikk også to blodoverføringer, og følte meg "døden nær" etterpå. Måtte også ligge på overvåkning alene pga det store blodtapet. Dessuten, siden jeg hadde så sterke smerter fikk jeg mye morfin, som jeg brukte en dag på å komme meg etter. Nei, jeg håper jeg slipper KS igjen.

Men ettersom jeg hører er jo planlagt keisersnitt noe helt annet.

Og såret mitt etterpå grodde kjempefort. Det var kun vondt i tre dager, og etter det var det glemt. Syns nesten heller ikke. Huden rundt er enda "død", kjenner ingenting hvis jeg klyper meg der osv.

Skrevet

Jeg har ikke tatt ks (enda) men jeg har flere venninner som har gjort det og sier det har vært en fin opplevelse og har vært friske og spreke etterpå. Men man kan ikke løfte noe som er tyngre enn babyen de første 6 ukene nei. Jeg har valgt ks neste gang :)

Skrevet

Tusen takk for svar!:-) jeg kjenner ingen som har tatt ks, så var helt blank. Men ca 6 ukers rekonvalisens altså, og om det er planlagt ks høres det ut som om de fleste har hatt en god opplevelse.. så fint! Da kjennes det litt tryggere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...