minimera Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Hei, jeg las et innlegg her inne, om at dersom arbeidsgiver ikke følger opp det NAV krever så kan de stoppe MIN utbetaling. At jeg som sykemeldt må passe på at det blir innkalt til dialogmøter. Jeg nettopp er sykemeldt, og har lest meg litt opp på dette. Og jeg syns huske at det står at sykemeldte sin plikt er å møte opp på alle dialogmøtene, ikke å innkalle til det selv. Samt å være samarbeidsvillig da selvfølgelig. Jeg tenker at jeg må vente på dialogmøte-innkalling, det er nå det jeg har lest.... Men hva om det ikke skjer i uke 7 da? Må jeg da selv pushe på ledelsen? Hva om de da ikke får møte i uke feks 10, siden det er så mange som skal være med?? Burde begynne å si fra nå jeg, 4 uker? Jeg har ikke råd til å ikke få utbetalt lønningen min.... Ble litt bekymret jeg nå... hjelp noen!!! ) sånn at jeg får sove i natt
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Du får et brev i posten fra nav etter å ha vært sykemldt i 4 uker, der står hva slags oppfølging, plikter og rettigheter du har. Sånn jeg forstår det er det først og fremst arb.givers ansvar å innkalle til møter. Arb.giver og lege kan få bøter for manglende oppfølging. Ikke hørt noe om trekk i sykepenger, og sykepengene betales jo uansett ut fra arb.giver, som igjen får det tilbakebetalt fra nav.
minimera Skrevet 15. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2012 Du får et brev i posten fra nav etter å ha vært sykemldt i 4 uker, der står hva slags oppfølging, plikter og rettigheter du har. Sånn jeg forstår det er det først og fremst arb.givers ansvar å innkalle til møter. Arb.giver og lege kan få bøter for manglende oppfølging. Ikke hørt noe om trekk i sykepenger, og sykepengene betales jo uansett ut fra arb.giver, som igjen får det tilbakebetalt fra nav. Takk takk Det var det jeg trodde, men så vet man jo aldri med disse reglene
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #4 Skrevet 15. februar 2012 Det er langtfra alle arbeidsgivere som forskuddsutbetaler lønn for så å få de tilbake fra nav. Veldig mange får sykepengene sine direkte fra nav, og nav kan stoppe sykepengeutbetalingene om ting ikke blir fulgt opp. Men de gjør ikke det sånn helt uten videre, de ringer først for å etterlyse oppfølgingsplan. Jeg har selv vært langtidssykemeldt og to ganger opplevde jeg at nav ringte til meg, den ene gangen innkalte nav meg og arbeidsgiveren min til møte hvor de også var tilstede. Så de stopper ikke utbetalingene før de har sjekket hvorfor de ikke har fått oppfølgingsplan, den kan jo ha kommet bort i posten om arbeidsgiver ikke leverer den gjennom altinn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå