Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #1 Skrevet 14. februar 2012 Skal beltet være stramt når setet er ferdigmontert eller skal det kunne dras i? Skjønner dere? Jeg fikk nemlig en nabo til å montere setet til meg fordi han har et likedan til sitt barn. Jeg hadde prøvd selv uten hell. Men føler han har tatt noen omveier for monteringa. Han har ikke festa de selene som skal festes i setet foran og heller ikke stramma setebeltet. Jeg trodde for en eller annen grunn at setebeltet skulle være stramt, men hvis jeg drar i det så kommer det mer. Føler jeg forklarer dårlig her, men håper dere skjønner det.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #2 Skrevet 14. februar 2012 Tror jeg ville latt noen proffe se på det der, for det hørtes slett ikke riktig ut. Jeg har det samme setet, men med isofix, så det blir jo litt annerledes, men uansett - forankringssælene skal naturligvis festes i gulvet under setet foran, det er ikke noe å lure på. At det kommer mer belte når du drar er ikke sikkert du får gjort noe med, han har vel brukt det han trenger av beltet og festet det i låsen, hvis du rykker i beltet får du neppe ut noe mer, det er jo det som vil skje i en kollisjon, ikke at det sakte blir dratt ut mer. Men uansett, få sjekket det hos noen med peil, babybutikken eller noe slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå